Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-31, 03:25
  #85
Medlem
Abzs avatar
Sånt här gör mig ledsen. Det förstör känslan av hela franchisen.

Sagan tog slut i och med episod VI. Det är dags att begrava och minnas med kärlek i stället för att krama ur hela konceptet tills att det inte finns en enda människa på planeten som är villig att betala för det.

Jag säger det igen. Star Wars-sagan är slut. Det är dags att skriva nya sagor
Citera
2012-10-31, 03:28
  #86
Medlem
sydhs avatar
Min forsta tanke var som denna snubbes:

Citat:
Shocking news. My first thought was "What a disaster," but the more I thought about it the more I thought, well, maybe not. (...)

Forst tankte jag, ah nej... skjut mig. Da hade jag en direkt fortsattning i tanke, med karaktarer som Luke, Leia, Han etc.
Men om de gor en separat trilogy (vilket jag ar ganska saker pa att de kommer gora) som inte direkt ar en fortsattning pa Skywalker sagan sa ar jag ok med det.

En till bra quote

Citat:
IM NOT SURE IF IM EXCITED OR WORRIED?! ALL CAPS SIGNFIES I AM YELLING AT THE SCREEN!

Det finns en brutal mangd potential i detta, de kan kora med Cade Skywalker storylinen fran Legacy och darmed sjalvklart aven Yuuzhan Vong.

Fick seriost en negativ chock fylld med en enorm mangd skepticism nar jag forst fick reda pa det, men som sagt sa kan detta bli riktigt bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Abz
Sånt här gör mig ledsen. Det förstör känslan av hela franchisen.

Sagan tog slut i och med episod VI. Det är dags att begrava och minnas med kärlek i stället för att krama ur hela konceptet tills att det inte finns en enda människa på planeten som är villig att betala för det.

Jag säger det igen. Star Wars-sagan är slut. Det är dags att skriva nya sagor

Precis! Men som sagt, en ny trilogy som inte ar sequels utan en ny story ar det inget fel pa. Daremot hade jag hellre sett en Revan-trilogy, det MASTE bli nasta SW trilogy!

Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Det blev ju ett väldigt lyckat spelkoncept (Jedi Outcast och Jedi Academy) så man ska aldrig säga aldrig. Jag är inte helt främmande för idén.

Vem vet, kanske kan man t o m få in Mark Hamill som Luke Skywalker?

Nej for fan! Aldrig i livet att gamla karaktarer ska komma tillbaka. Visst, storyn om NJO och dess uppbyggnad med Luke's academy pa Yavin 4 ar bra, men seriost, lat den originella sagan vara, den ar slut, S-L-U-T.
__________________
Senast redigerad av sydh 2012-10-31 kl. 03:50.
Citera
2012-10-31, 04:37
  #87
Medlem
Kebabsugers avatar
hmm, vill du se Revan eller Jedi Exile gå från dark to light, eller dark to dark ?

Kyle Katarn från tex jedi academy, dark forces 1, 2 etc..

Bastila shan?
marka Ragnos?
Darth Naga Sadow ?
Freedon Nadd
Darth Nihilus
Darth Jadus
Starkiller(darth vaders apprentice)

sorry räknade bara upp karaktärer, men coola personer som man säkert kan göra filmer om
__________________
Senast redigerad av Kebabsuger 2012-10-31 kl. 04:40.
Citera
2012-10-31, 04:41
  #88
Medlem
Antrivias avatar
Hur kan ni gnälla på hur George lucas gjort tidigare filmer? Skillnad om han gjort filmerna från någons bok som ni älskar men nu har han skapat Star wars och han har gjort filmerna som de ska vara enligt han själv! Men att nu Star wars ska göras av Disney utan George Lucas inblandning blir däremot helt åt helvete fel. Skaparen själv ska vara den som gör filmerna.
Citera
2012-10-31, 04:51
  #89
Medlem
Huge-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka500
Haha fan vad kul om dom hade tagit typ Adam Sandler och Jim Carrey som huvudrollinehavare med MASSOR av kiss och bajshumor
Har du Downs syndrom också eller?
Citera
2012-10-31, 04:54
  #90
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antrivia
Hur kan ni gnälla på hur George lucas gjort tidigare filmer? Skillnad om han gjort filmerna från någons bok som ni älskar men nu har han skapat Star wars och han har gjort filmerna som de ska vara enligt han själv! Men att nu Star wars ska göras av Disney utan George Lucas inblandning blir däremot helt åt helvete fel. Skaparen själv ska vara den som gör filmerna.

Det ar framst pa grund av en stor skillnad i sjalva screenplay'et mellan original-trilogin och prequel-trilogin. Visst, storyn ar suveran hela vagen igenom, aven hur de tva trilogierna vavdes samman, men Episode I-III har en hel del brister pa manga hall.

Att Lucas inte ar med och gor en Star Wars film forstar jag inte hur du kan tycka ar "helt at helvete fel". George Lucas ar ganska lik Stan Lee, de startar ett universum som sedan sprider sig med hjalp av andra forfattare, de behover inte (och kan inte for den delen) involvera sig i varenda liten detalj om deras skapelser.

Ta Drew Karpyshyn som exempel. George Lucas hade knappt nagot att gora med Knights of the Old Republic (om ens nagot overhuvudtaget), och den storyn ar nastan battre an Skywalker storyn i mitt tycke. De flesta tycker nog att den storyn ar on par med George's story.

Sa att han inte ar involverad i de nya filmerna ar snarare en battre, da vi far se Star Wars pa duken i ett annat perspektiv med andra writers, directors, producers etc...

Edit: Daremot sa tycker jag att de ska lamna George's story och borja pa en frasch ny trilogi dar vi inte far se en enda av de gamla karaktarerna.
__________________
Senast redigerad av sydh 2012-10-31 kl. 05:14.
Citera
2012-10-31, 05:04
  #91
Medlem
Fan kan bli riktigt bra det här. Hoppas de fortsätter på den nya trilogin. Skulle vara kul att se nya skådespelare spela Luke och Leia. Vill se vad som händer efter den nya, bättre trilogin. Kan faktiskt inte fatta hur folk fortfarande kan tycka att den gamla trilogin skulle vara bättre. Lasersvärds fighterna är ju så mycket coolare i den nya trilogin! Och alla efekter! Den gamla trilogin är ju inte cool ju. Hoppas den där gröna med lång tunga är med i de här filmerna också. Gillade verkligen honom! Vet vi ens med säkerhet att de här nya filmerna inte kommer att vara tecknade? Kan bli riktigt bra det här som sagt. Tänk en rolig tecknad film med skön svensk dub!
Citera
2012-10-31, 05:20
  #92
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Antingen blir det ultrapannkaka med 1000 jar-jar binks-karaktärer som löper runt,
eller så kan det bli festligt. Hoppas de väljer "rätt" story, och att mycket anspelar på tidigare storyn.
Tror inte på något mellanting.
Citera
2012-10-31, 05:33
  #93
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
köpte disney allt som har med star wars att göra?

clone wars, leksaker etc..?

Han saljer Lucasfilm och hoppar av/gar i pension, sa ja, Star Wars som licens ar nu Disney's.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
behåller han ILM?

Nej. Lucasfilm, inklusive Lucasarts, Industrial Light & Magic och Skywalker Sound ar nu Disney's.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
för då får ju antagligen Disney skriptet till episode 7 som är skrivet länge sedan och skall handla om någon av ungarna(han solo+leia eller luke+unknown)
eller kör disney helt nytt i sin egen mening ?

Vi vet annu ingenting om storyn. Det kommer formodligen att vara en helt ny story dar vi inte ser nagra av de gamla karaktarerna, om Disney/Lucasfilm spelar sina kort ratt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
edit, vad hände med tv serien som skulle vara med en ung darth vader? skulle utspela sig direkt efter episode III?

nerlagd? skulle ju vara en icke teknad tv serie som verkade cool, 2013 skulle väll den komma
skrotar disney den ?

Det vet vi ingenting om. Men med tanke pa att det redan finns script till tv serien vid namn Star Wars: Underworld sa lar de inte skrota det. Dessutom namner Robert A. Iger fran Disney i videon att de har planer pa bland annat nya filmer, serier och spel.

(Och nej, det handlar inte om en ung Darth Vader. Inga Jedi eller Sith kommer att finnas med i serien, och sakerligen inga kanda karaktarer heller forutom mojligtvis Boba Fett).
__________________
Senast redigerad av sydh 2012-10-31 kl. 05:52.
Citera
2012-10-31, 07:34
  #94
Medlem
Ettan^s avatar
Om Disney är duktiga på något så är det ju sannerligen att mjölka välkända varumärken. Jag räknar med en ny Star Wars-film vartannat år tills jag går i pension.
Citera
2012-10-31, 07:43
  #95
Medlem
Spännande! I och med att första trilogin 4-6 handlar om hjältens resa och andra trilogin 1-3 handlar om hur en skurk blir till borde temat i tredje trilogin 7-9 vara en skurks återfödelse. Kanske överlever Darth och blir en godhetens förkämpe?

Hur en skurk blir till funkade inget vidare men det visste vi ju redan innan. Vad vi dock vet fungerar är en hjältes resa och skurkens återfödelse. Just nu i Hollywood är skurkens återfödelse ett populärt tema. Så det är ju ett safe bet. Men vi vet också att prinsess-sagan är stark. Det skulle vara intressant att se en trilogi på det temat.
-Flicka växer upp och uppvaktas av godheten och ondskan, faller till föga men väljer ändå till slut rätt, alternativt får fason på skurkkavaljeren. Under tiden visar det sig att hon är mycket kapabel själv. Här finns en gigantisk publik som bara längtar efter att få se just den sagan uppspelad på nytt.

En annan intressant grej är ju vad Lucas ska göra med pengarna?
Citera
2012-10-31, 07:55
  #96
Medlem
JohnnyDestroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
för då får ju antagligen Disney skriptet till episode 7 som är skrivet länge sedan och skall handla om någon av ungarna(han solo+leia eller luke+unknown)
eller kör disney helt nytt i sin egen mening ?

Som sagt, något sådant manus existerar inte. Någon gång under 80-talet så påpekade Lucas i en intervju att han redan från början tänkte sig nio filmer. Detta felciterades och blev sedan till att han hade nio manus färdiga. Därefter har han gång på gång sagt att han blev felciterad och att det på sin höjd fanns lite spridda anteckningar att tillgå.

Han började skriva utkast till manus för episod 1-3 i början av 90-talet och det var nog inte mycket av hans gamla anteckningar som utvecklades till färdiga ideér. Han har aldrig haft ett färdigt manus till nästa film förrens det varit dags att börja filma, och även EFTER att filmning påbörjat så har det gjorts stora ändringar i manus. Karaktären Yoda tillkom exempelvis bara några månader innan primary shooting för Empire Strikes Back påbörjades. Lucas har sagt att han först tänkt sig att Luke skulle bli självlärd och bli riktig jediriddare "off-screen" mellan ESB och RoJ, men att han efter samtal med Kershner insett att publiken behövde se själva transformationen för att det skulle kännas trovärdigt. Yoda var resultatet av en ganska desperat åtgärd för att stärka Lukes character arc och alltså ganska sent påtänkt.

Det är bara ett exempel, men om du tar bort Yoda ur ekvationen, samt lägger till att Han och Luka ursprungligen var samma person (Luke Starkiller) så förstår du nog hur lite av ett färdigt manus det finns för episod 7...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback