• 3
  • 4
2005-04-12, 11:18
Medlem
Det här är ju inte riktigt vad trådskaparen frågade om....men den här killen lärde sig iaf att be en bön snabbt...
Länk
Citera
2005-04-12, 11:41
Medlem
LadyTieras avatar
flyttar denna till vetenskap där vi kan få lite mer svar på detta

(från övrigt)
Citera
2005-04-12, 11:58
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Balonka
Det här är ju inte riktigt vad trådskaparen frågade om....men den här killen lärde sig iaf att be en bön snabbt...
Länk

Fyfan vilken oturskille Det enda som saknades var väl att han skulle landa på en mina
Citera
2005-04-13, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majorna hammerskins
Men, alltså, jag kan möjligen godta snick-snacket om att vatten blir som betong om någon vill vara så vänlig att förklara vad betong i sådana fall blir som. Stål? Vad blir stål som? Diamant? Vad blir diamant som? Laser, eller?

LASER!!
Citera
2005-04-13, 15:17
Medlem
FetFulElaks avatar
Var det inte en tjomme i staterna för ett tag sen som trillade x antal tusen meter, slog i en flyghangar med korrugerat plåttak och överlevde? Plåten blev som en stor jävla stötdämpare/svikt..
Citera
2005-04-13, 17:54
Medlem
ka1inkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Var det inte en tjomme i staterna för ett tag sen som trillade x antal tusen meter, slog i en flyghangar med korrugerat plåttak och överlevde? Plåten blev som en stor jävla stötdämpare/svikt..

Jävlar vad många det verkar vara som överlevt... tänk då hur många som måste ha dött!
Citera
2005-04-13, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak

ben med omgivande muskler och hud tål en hel del stryk, så relativt bräckliga/böjliga material funkar bra som dämpare

dendär vattenfrågan blir jag inte klok på... ifall vatten skulle anta samma hårdhetsgrad som asfalt borde ju kulor man skjuter i vatten bli deformerade, det blir dom inte, dom ser är intakta. så en människa borde ju inte heller slå ihjäl sig alltför hårt mot vatten, visst lär man väl fötterna eventuellt få lite krosskador och så, men överlevnadschansen borde vara rätt bra endå, speciellt med tanke på att folk hoppar från många meter för skojs skull och når rätt hög hastighet utan att råka värre ut än lite sveda och verk.
Citera
2005-04-13, 20:59
Bannlyst
Det skulle vara någonting jag inte skulle tacka nej till - att hoppa ur ett flygplan, landa på något mjuk och fint, överleva utan skador + mycket smärta.
Ganska häftigt
Citera
2005-04-13, 23:30
Medlem
Fågelfenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemikalien
Det skulle vara någonting jag inte skulle tacka nej till - att hoppa ur ett flygplan, landa på något mjuk och fint, överleva utan skador + mycket smärta.
Ganska häftigt

Gör det som jag skrev. Jag garanterar att du överlever.

Om man nu ska landa på något mjukt så kanske man kan bygga en såndär luftmadrass som används när det ska fallas från lite högre höjder vid en filminspelning. Självklart en som är mycket större, kanske ca 100 meter hög? Sedan är det bara att hoppa och hoppas att man prickar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in