Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-30, 06:40
  #25
Medlem
Nlesjems avatar
Stackare,bäst att låta dom åka hem igen.
Parasiter.
Citera
2012-10-30, 06:55
  #26
Medlem
Jag är helt ställd! Har dom lagt till en sorglig piano truddilutt på nyhetsinslaget, eller är det min telefon som har ballat ur?!
Vansinnet har inga gränser.
__________________
Senast redigerad av patrikla 2012-10-30 kl. 06:58.
Citera
2012-10-30, 07:15
  #27
Avstängd
sremlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
http://www.svt.se/nyheter/sverige/se...-pa-asylboende

Sex-sju personer trängs i varje rum på asylboende Boende på det tillfälliga asylboendet Gärdshyttan utanför Askersund vittnar om svåra förhållanden

-Det är många problem här, med maten, administrationen, sjukhusvård, städning, rummen... I varje rum bor det sex-sju personer. Det är trångt, säger Sayd Mohammad, som var språklärare i Syrien.


[b]varför kom nu hit då era jävla Idioter! om sverige är så hemskt land! åk hem dit ni kom ifrån då för fan! you sick bastards! komma hit och sen klaga på allting, tro fan att folk röstar på sverigedemokraterna då! jag är moderat, men jag blir så förbannad på folk som kommer hit från krig, och ändå klagar, Sd för mig 2014, gränsen är nådd nu. eller vad tycker ni? sen under tiden dom söker asyl så våldtar dom tjejer och misshandlar folk. dom är patrask, jag målar inte ut en folkgrupp här, men alla som kommer hit för skydd undan krig och ändå klagar på att dom bor fel, skall ut, dom ser ingen tacksamhet i det dom fått.

Kan bara hålla med. Obegripligt varför 7klövern håller på så här.
Citera
2012-10-30, 07:18
  #28
Medlem
Kassiopeias avatar
Min far brukar ibland berätta om den första tiden i Sverige. De asylsökande inhystes i stugor i en oanvänd camping och självklart delade man flera på var stuga, alla sängplatser utnyttjades. Måltiderna intogs i huvudbyggnaden och pappa blir fortfarande lyrisk när han berättar om den rika och goda maten - vanlig svensk husmanskost. Han tycker de fick en furstlig behandling på anläggningen. Men så var han också förföljd på riktigt och att äta sig mätt var inte heller ensjälvklarhet för honom i hemlandet.
Med hans tacksamma ord som ringer i öronen baxnar jag dagligen över dagens asylsökande som gnäller över mobiltäckning, spöken, fläskkött, dålig städning m m på de allt talrikare flyktingslotten runt om i landet. För att inte tala om hur många anläggningar som blir ett nav av natkotikahandel och annan brottslighet. Säger en hel del om dessa människors skyddsbehov...
Citera
2012-10-30, 07:19
  #29
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Blatten på slutet som sa att det var bättre bland bomberna i Syrien, han gav SD många nya röster.

Ändock befinner han sig inte där. Istället häckar han i Sverige och gnäller på att det som han inte betalar en enda krona för inte är bra nog. Med bajsbruna koögon inställda på bidrag och kriminalitet...
Citera
2012-10-30, 07:26
  #30
Medlem
Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta.

Dom är alltså missnöjda med att få komma till ett land långt från krig, mat på bordet och tak över huvudet?
Och dessutom dålig städning?
Som djur?

Var tvungen och bo med 20 man i samma rum, städa själv och jag fick 40kr per dag. Då är ändå jag född svensk.

Dessa individer måste väl vara fria att åka härifrån när dom vill?
Jag hade fått fängelse.
Citera
2012-10-30, 07:32
  #31
Medlem
Syriska, inte syrianska

Kan någon mod ändra rubriken?
__________________
Senast redigerad av Nigeralia 2012-10-30 kl. 07:36.
Citera
2012-10-30, 08:13
  #32
Medlem
Golonkas avatar
Inslaget väcker många frågor... Vad har de här människorna egentligen bibringats för bild av Sverige när de bestämde sig för att passa på och fly hit? Vi har nu sett massor av snyftreportage i media där upprörda lycksökare har synpunkter på servicen och hur man manifesterar sitt missnöje genom demonstrationer, skadegörelse och upplopp på förlängningen

Man klagar på maten, på lokalerna, på städningen, på mobiltäckningen, på att anläggningen ligger för långt från urbana centra... Var kommer detta missnöje ifrån? Var deras flykt kanske inte motiverad av bomber, tortyr och övergrepp? Var det inte för att rädda sitt liv och hälsa som man tog sig hit? Vad hade man för förväntningar och vem hade ingett dessa?

Jag vet inte hur media tänker här..... Är man så frånkopplade från s.k vanligt folk att man tror att dessa reportage väcker sympatier och medkänsla? Tror man att Nisse sitter i Hökarängen och blir upprörd över att asylsnyltarna inte bor ståndsmässigt med all-inclusive-de lux och petar i gåslevern? Förväntar man sig att folk skall sluta upp bakom parasiterna och ställa krav på service som inte ens omfattar dem själva? Hur känner invånarna i dessa småorter när deras byar blir så hårt dissade av blattekräken och när inte ens den lokala herrgården duger åt dem som boende?

Jag hoppas att Migrationsverkets handläggare verkligen lägger de här gnällspikarnas nyllen på minnet och reflekterar lite över motivet för deras resa till Sverige.....
Citera
2012-10-30, 08:28
  #33
Medlem
Schibsteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassiopeia
Min far brukar ibland berätta om den första tiden i Sverige. De asylsökande inhystes i stugor i en oanvänd camping och självklart delade man flera på var stuga, alla sängplatser utnyttjades. Måltiderna intogs i huvudbyggnaden och pappa blir fortfarande lyrisk när han berättar om den rika och goda maten - vanlig svensk husmanskost. Han tycker de fick en furstlig behandling på anläggningen. Men så var han också förföljd på riktigt och att äta sig mätt var inte heller ensjälvklarhet för honom i hemlandet.
Med hans tacksamma ord som ringer i öronen baxnar jag dagligen över dagens asylsökande som gnäller över mobiltäckning, spöken, fläskkött, dålig städning m m på de allt talrikare flyktingslotten runt om i landet. För att inte tala om hur många anläggningar som blir ett nav av natkotikahandel och annan brottslighet. Säger en hel del om dessa människors skyddsbehov...

Tiderna har ändrats, numera är "flyktingarna" utan skyddsbehov.
Citera
2012-10-30, 08:31
  #34
Medlem
Blir så upprörd av tanken att våra skattepengar går till dessa otacksamma människor, medan våra gamla som jobbat och slitit hela sitt liv ligger och svälter ihjäl och blir vanskötta på skitiga och underbemannade vinstdrivande äldreboenden.

Hur har ett helt gäng tillsynes friska och välmående "snobbar" mage att klaga på städningen???
Kan de inte STÄDA SJÄLVA??


De pissar på vår svenska gästfrihet!

DETTA MÅSTE FÅ ETT SLUT!!!!!
Citera
2012-10-30, 08:34
  #35
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassiopeia
Min far brukar ibland berätta om den första tiden i Sverige. De asylsökande inhystes i stugor i en oanvänd camping och självklart delade man flera på var stuga, alla sängplatser utnyttjades. Måltiderna intogs i huvudbyggnaden och pappa blir fortfarande lyrisk när han berättar om den rika och goda maten - vanlig svensk husmanskost. Han tycker de fick en furstlig behandling på anläggningen. Men så var han också förföljd på riktigt och att äta sig mätt var inte heller ensjälvklarhet för honom i hemlandet.
Med hans tacksamma ord som ringer i öronen baxnar jag dagligen över dagens asylsökande som gnäller över mobiltäckning, spöken, fläskkött, dålig städning m m på de allt talrikare flyktingslotten runt om i landet. För att inte tala om hur många anläggningar som blir ett nav av natkotikahandel och annan brottslighet. Säger en hel del om dessa människors skyddsbehov...

Hur länge sedan var det här? Det låter som en väldigt svunnen tid, typ baltflyktingar på 40-talet...
Citera
2012-10-30, 08:37
  #36
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
http://www.svt.se/nyheter/sverige/se...-pa-asylboende

Sex-sju personer trängs i varje rum på asylboende Boende på det tillfälliga asylboendet Gärdshyttan utanför Askersund vittnar om svåra förhållanden

-Det är många problem här, med maten, administrationen, sjukhusvård, städning, rummen... I varje rum bor det sex-sju personer. Det är trångt, säger Sayd Mohammad, som var språklärare i Syrien.


[b]varför kom nu hit då era jävla Idioter! om sverige är så hemskt land! åk hem dit ni kom ifrån då för fan! you sick bastards! komma hit och sen klaga på allting, tro fan att folk röstar på sverigedemokraterna då! jag är moderat, men jag blir så förbannad på folk som kommer hit från krig, och ändå klagar, Sd för mig 2014, gränsen är nådd nu. eller vad tycker ni? sen under tiden dom söker asyl så våldtar dom tjejer och misshandlar folk. dom är patrask, jag målar inte ut en folkgrupp här, men alla som kommer hit för skydd undan krig och ändå klagar på att dom bor fel, skall ut, dom ser ingen tacksamhet i det dom fått.

Håller med...jag tror att media faktiskt gör dessa artiklar enbart för att dom vet att folk blir förbannade och reagerar på deras gnällande...till och med journalisterna verkar ha fattat att det rör sig om gnälliga kravmaskiner och inga flyktingar som flyr från krig och elände.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback