2012-11-01, 16:37
Medlem
Är det bara jag som tycker det är entreprenören i detta fall som får bra betalt för att fixa ett bra boende, men stoppar alla skattepengar i fickan och ger flyktingarna billigaste sämsta boendet han kan hitta!?
Citera
2012-11-02, 00:08
Medlem
Detta bekräftar ännu en gång min misstanke att "flyktingar" tillhör samhällets bottenskrap i sina hemländer, de som inte pallar några som helst motgångar utan att bryta ihop. Har ni märkt att när t ex araber intervjuas i sina hemländer så är de ofta starka och mentalt beredda på vad som än kan ske. Medan de som sticker därifrån vid första lilla smäll alltid är missnöjda såvida de inte får tillhöra toppskiktet utan att ha presterat? Säger en hel del om vad det är för missfoster som migrationsverket släpper in.

På vilket sätt är man som ett djur om man delar rum med sju personer. Jag förstår att det inte är optimalt, men särskilt hemskt kan det väl knappast vara. Om de mår så pass dåligt över ett icke-problem som detta så ifrågasätter jag starkt deras påstående att de har kommit hit för att situationen i hemlandet var outhärdlig. Ifall Sverige startade inbördeskrig och jag blir våldtagen av 50 olika män, utsvulten och förlorar hela min familj så skulle jag inte reagera över en sådan skitsak som att landet som tar emot mig trots att det inte har några skyldigheter att göra det, låter mig leva trångbott istället för att ge upp och skicka hem mig.
Citera
2012-11-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnpo
låt dom klaga på vårat land, dom kommer iaf bygga upp de senare, medans ni sitter och pundar i era varma fåtöljer

Om det stämmer, vilket är situationen i England, så bevisar det att folk inte är mentalt skapade för att kunna hantera sådana påfrestningar så som massinvandring. Och om det stämmer, och du har rätt i att svenskarna kommer att drabbas av nationell depression pga invandrarna, så vore det landsförräderi och kränkning av våra mänskliga rättigheter att låta invandrarna stanna kvar.

I en situation där ett lands befolkning har deteriorerat socialt så är det politikernas skyldighet att ta itu med anledningarna. Att skuffa undan befolkningen och ta hit nya människor istället bara för att slippa erkänna misslyckande är en omänsklig lösning.
Citera
2012-11-02, 17:40
Medlem
seriöst, dom klagar på servicen som om det vore ett jävla hotell, de blir aldrig nöjda, alltid ska de klaga på något.

de klagar verkligen på ALLT
Senast redigerad av License.To.Thrill 2012-11-02 kl. 18:01.
Citera
2012-11-04, 21:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocktown
Är det bara jag som tycker det är entreprenören i detta fall som får bra betalt för att fixa ett bra boende, men stoppar alla skattepengar i fickan och ger flyktingarna billigaste sämsta boendet han kan hitta!?
ja det är han som borde få sina ballar varma så att säga. Svin är de, som profiterar på de lägst stående i samhället.
Citera
2012-11-05, 08:29
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
ja det är han som borde få sina ballar varma så att säga. Svin är de, som profiterar på de lägst stående i samhället.

Så du menar att invandrarna ska bo under bar himmel bakom taggtrådsstängsel? Ja det skulle ju bli ordentligt minskade kostnader för Sverige och ingen skulle tjäna några pengar. Nåt för sjuklövern att tänka på!
Citera
2012-11-05, 21:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Så du menar att invandrarna ska bo under bar himmel bakom taggtrådsstängsel? Ja det skulle ju bli ordentligt minskade kostnader för Sverige och ingen skulle tjäna några pengar. Nåt för sjuklövern att tänka på!
Nej. Skrev jag det?

Nej jag menar att det bör ske i kommunal regi, och inte i privat regi, där personen ansvarig slänger in 6-7 flyktingar i en lägenhet, om ens det, och stoppar mellanskillnaden i fickan!
Citera
2012-11-06, 16:52
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Där har du en poäng. Att man delar ut PUT för lättvidning. PUT skall man få först, när man har arbete och är självförsörjade och man har visat att man har något att ge Sverige tillbaka. Möjligen kan de få TUT med extra nolltolernas, så snattar någon i klanen en snickers, så åker man hem med nästa flyg till Afrika.

Att inte detta är standardrutin är för mig en gåta! Med en nolltollerans skulle mycket av främlingsosäkerheten minska drastiskt. Som det är idag kan nyanländ flykting våldta och slippa utvisning, som tack för att Sverige tagit emot denne.

PUT - Självförsörjande /sörja för sin närmaste familj, omsatt minst 450.000 på eget arbete (deklarerad inkomst) och inga anmärkningar, allt inom tre år. Misslyckas på någon punkt = automatisk utvisning

TUT - Verifierad identitet, omsörjd av familj eller släkting och nolltolerans mot brott i minst tre år.
Misslyckas på någon punkt = automatisk utvisning

Direkt UT - Stöld, misshandel, våldtäkt, bidragsfusk - Misslyckas på någon punkt = automatisk livstidsutvisning
Citera
2012-11-07, 05:34
Medlem
Sverige2025s avatar
Självklart måste man kunna visa upp en vit inkomst och förmåga försörja familjen i minst 10 år innan man ens kan få PUT, ytterligare 10 år innan man får medborgskap.

Tre år är en för kort tid, 10 år minst. Får man en betalningsanmärkning eller P Bot, så åker hela familjen tillbaka till Afrika med nästa flyg. Så kan skapa god och trygg flyktingpolitik, där alla bli vinnare.

Livstidsutvisning skall tillämpas oftare. Våra domstolar har ett verktyg att rensa samhället på drägg, det är att livstidsutvisa folk, det är beklagligt att man inte använder de här mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Att inte detta är standardrutin är för mig en gåta! Med en nolltollerans skulle mycket av främlingsosäkerheten minska drastiskt. Som det är idag kan nyanländ flykting våldta och slippa utvisning, som tack för att Sverige tagit emot denne.

PUT - Självförsörjande /sörja för sin närmaste familj, omsatt minst 450.000 på eget arbete (deklarerad inkomst) och inga anmärkningar, allt inom tre år. Misslyckas på någon punkt = automatisk utvisning

TUT - Verifierad identitet, omsörjd av familj eller släkting och nolltolerans mot brott i minst tre år.
Misslyckas på någon punkt = automatisk utvisning

Direkt UT - Stöld, misshandel, våldtäkt, bidragsfusk - Misslyckas på någon punkt = automatisk livstidsutvisning
Citera
2012-11-27, 02:56
Medlem
En sak jag funderat på är då man raserade höghus, byggde bort våningar på fyrvåningshus till trevåningshus, byggde bort delar till etagehus, etc etc pga föööör många tomma lägenheter.... Det var grymt många lägengheter och hus som byggdes bort. Andra till småfamiljshus/villor. Kommer ni alla ihåg det? *hmmm* Undras om det inte hade istället fullts upp med fler emottagna eller man hade haft samma kvot eller om tillfälliga kvartalsekonomivinsterna samt dunkanden på bröstkorgarna utomlands med rekordnivåintagningar etc fortgått och det blivit ofantligt fler till samma sttuk som nu blivit till maed samma bostadsbrister och mindre utbyggande utav husbestånd pga svångremspolitik där pengarna fördelas så som det görs just nu sker och skett?

Den infallsvinkeln tror jag inte alla har tänkt på eftersom grymt många lägenheter i allmänyttan försvann i ett slag på den tiden. Är politikerna för alla och verkligen insett att de är folkvalda eller är det... för egennyttan och annat som styr?

Kan lägenhetsbortbyggnaden varat att säkra att slippa marknadsekonomi på rikitigt eller annat?

Det finns en hel del frågeställningar som kanske behövs räätas ut. Tyvärr lär vi nog aldrig om inte på på länge i alla fall se det som raserades återuppbyggt kanske. I alla fall inte i samma grad så att det fyller sitt syfte för att slippa bostadbristen kanske? Kanske det med hade sina syften.

Det är mycket man undrar över nuför tiden i Sverige bland alla nära och kära samt läser en hel del och dessutom upplevt och sett. Vart tog Sverige vägen som var den fjärde rikaste ett tag och dess ... Allt kanske är rasism och/eller kvinnofientligt i detta land nuför tiden kanske?
Citera
2012-11-27, 03:30
Bannlyst
Inte sett reportaget, men det händer väl rätt ofta att det klagas?

För ca 4 år sedan bjöds jag och min grupp till Ronnebyfestivalen för att uppträda (hiphop, ja, i Ronneby...). Personen som hade hand om vår betalning ville efter festivalen betala oss lite extra för att besöka deras "flyktingförläggning" (skriver med citationstecken då jag fortfarande är osäker på om det var en riktig förläggning, var väldigt få invandrare där) och prata lite om Sverige samt kanske köra ett par låtar a capella med beatbox och så.

Vi träffades i huset som fungerade som deras hang-out, ungefär 30 av dem kom och de klagade väldigt mycket på allt de saknade och allt jag kunde tänka på var "men det är väl fortfarande tusen gånger bättre än vad ni flydde ifrån?"

Varifrån kommer mentaliten? Klagas det i andra länder eller är det bara Sverige & Norden som har ett paradisrykte i världen?
Citera
2012-11-27, 03:58
Medlem
DestroyPrometheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Inte sett reportaget, men det händer väl rätt ofta att det klagas?

För ca 4 år sedan bjöds jag och min grupp till Ronnebyfestivalen för att uppträda (hiphop, ja, i Ronneby...). Personen som hade hand om vår betalning ville efter festivalen betala oss lite extra för att besöka deras "flyktingförläggning" (skriver med citationstecken då jag fortfarande är osäker på om det var en riktig förläggning, var väldigt få invandrare där) och prata lite om Sverige samt kanske köra ett par låtar a capella med beatbox och så.

Vi träffades i huset som fungerade som deras hang-out, ungefär 30 av dem kom och de klagade väldigt mycket på allt de saknade och allt jag kunde tänka på var "men det är väl fortfarande tusen gånger bättre än vad ni flydde ifrån?"

Varifrån kommer mentaliten? Klagas det i andra länder eller är det bara Sverige & Norden som har ett paradisrykte i världen?

Lite förvånad att du som som hiphopartist inte hört det amerikanska ordspråket:
Squeaky wheel gets the grease
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=squeaky+wheel

Dvs. den som gnäller mest får stålarna (grease).
Batikhäxorna osv. ger ju massor till dessa klagande låtsasflyktingar, för de här luffarna har inte flytt från annat än rättvisan i hemlandet eller en hårdare tillvaro där man måste arbeta för att försörja sig, här gäller ju livstidsförsörjning, arbeta eller åka till ett annat land och få hela tillvaron betald. Klart de väljer det senare. Vidare kommer du aldrig få uppleva någon tacksamhet då de inte är tacksamma, de föraktar ett folk som är så korkat att de ger de dessa gratispengar.

Det fungerar ju, de får allt de pekar på som ett gäng bortskämda skitungar. Och när de inte får det så svarar de med våld, men ingen kastar ut de ur landet trots sin kriminalitet för det är ju "rasism", trots att de är en källa till att alla invandrare får dåligt rykte, lägg även till de invandrare som försvarar det här förkastliga beteendet.

Det här landet är så jävla sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in