• 1
  • 2
2012-10-29, 19:13
Medlem
Drak3ns avatar
Som rubriken säger, jag åkte fast när jag skulle åka från Västerås till Stockholm, åkte fast i Sundyberg... Jag fick skriva på en liten pappers bit, där mitt person nummer och namn stod, jag fick böter i handen och skulle betala inom 30 dagar. Går det och komma undan på nått sätt? Kan jag säga att jag inte har åkt tåg, att det är nån som har angett mitt person nr och namn? När jag skrev under skrev jag riktigt fult så det inte synders att det var jag. Snälla hjälp mig!!!
Citera
2012-10-29, 19:16
Medlem
johanness avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2012-10-29, 19:17
Medlem
Dimpens avatar
Har ingen aning. Kanske bygger det på ditt samvete om du betalar eller ej.

Jag vet inte men - tänk om det finns kameror på tåget.......
Citera
2012-10-29, 19:21
Medlem
SLEnejtacks avatar
Säg att det var din onda tvillingbror.
Citera
2012-10-29, 19:24
Medlem
Relativts avatar
Bara att betala, de har väl nog med bevis med tanke på att det sitter kameror på varje tåg. Dessutom blir det säkert bara dyrare om du inte betalar, du kommer nog inte undan.
Citera
2012-10-29, 19:32
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relativt
Bara att betala, de har väl nog med bevis med tanke på att det sitter kameror på varje tåg. Dessutom blir det säkert bara dyrare om du inte betalar, du kommer nog inte undan.

Men gör det verkligen det? Sitter det kameror i SJ-tågen?
Har tänkt tanken när jag åkt tåg men aldrig lyckats lokalisera dem.....
Vore kul att veta eftersom jag också skrev det i mitt svar till TS.
Citera
2012-10-29, 19:34
Medlem
Elementarts avatar
Hur mycket ligger boten på för plankning?
Citera
2012-10-29, 19:49
Medlem
Personal från SJ sitter väl och läser detta i rådande stund. Kommer ihåg någon som åkte dit för plankning i danmark och frågade på flashback hur h*n skulle klara sig undan. Efter några dagar dök det upp ett brev från företaget med en skärmdump över inlägget på flashback.
Citera
2012-10-29, 20:02
Medlem
har läst något liknande om att någon skrev under så pass fult att när han fick hem brevet vägrade godkänna och sa att detta var inte min signatur och att någon använt mitt namn... personnummer blir väl svårare att förklara
Citera
2012-10-29, 20:43
Bannlyst
Fick du inte visa legitimation?
Jämförde inte SJ-snubben ditt leg mot pappersbiten du skrev på?

Färga håret och klipp dig, byt klädstil och gå och klaga. Så får du se om SJ-snubben kan peka ut dig om du hävdar att nån använt ditt personnummer.
Citera
2012-10-29, 21:48
Bannlyst
säg att det var någon annan som skrev under. (ifall du ej visat leg)
Citera
2012-10-29, 22:06
Medlem
Om du har sl kort hemma, Så tror jag att du kan säga typ att du tappat bort det, Sen kan man typ bevissa det, Vet inte riktig hur det är, Men en kompis till mig gjorde så, Funkade bra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in