Citat:
Ursprungligen postat av Lolsorz
Nu syftade jag på skepticism som innebär just att man tvivlar på den yttre värden existens.
''Djupet inom sig själv'' Det är ju baserat på att vi inte är våra tankar 'egot' alltså är vi ett medvetande som universum består av, alltså är den inre värden det ända som är sant och den yttre värden som egentligen inte är den riktiga.
Likt andra religioner men mer specifikt buddismen och hinduismen som är baserade på begreppet skepticism, där man ska med hjälp av meditation förstå att man inte är 'egot' och att den yttre värden inte egentligen är verklig.
Ursäkta om jag missuppfattade din definition av ''yttre värld'' , du får gärna förklara just den biten mer utförligt. Min personliga åsikt är att allt som skapas i den yttre världen bara är energi från den inre världen som manifesterar sig utåt genom tanke,känsla och begär. Makes any sence?
Vi är alltså en del av ett oändligt medvetande, dock i begränsad form pga 4 dimensionen. Skulle vi uppnå 6:e dimensionen så är våra kroppar och hjärnor/Ego inte i vägen för någonting. Den yttre världen och inre världen hänger alltså ihop.
We are all one consciousness experiencing itself subjectively.