2012-11-08, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
Jag ser egot som den delen som tänker mycket, som försöker övertyga mig om vad som är rätt eller fel. Så jag började med att observera tankarna och det känns komiskt ibland när jag "ser" egot gå lös på helt overkliga tankar om verkliga ting.

Det hjälpte mig en bit på vägen men jag vet inte ifall egot är utrotat (tror inte det). Jag är medveten om mina tankar iallafall.

Egot är vårt inprogrammerade sätt att uppfatta världen med logik, begränsat tänkande, man stoppar allt i boxar. Den bästa manipuleringsformen är att få oss att tro att vi är våra tankar och sedan kontrollera våra tankar genom 5 sinnen + vår perception om vad som är verklighet.
Vi är fortfarande slavar under samma styre, skillnaden är att vi tror vi är fria pga teknologin.

Bli fri genom att använda era hjärtan(intuition)+högra hjärnhalvan = Känslor, som för övrigt fungerar bättre än vänstra hjärnhalvan som styr logik, språk , egot..
Fler signaler går ifrån hjärtat till hjärnan
Citera
2012-11-08, 17:50
Medlem
Lolsorzs avatar
Jag tror nog att jag är en boxermänniska.

Spiralmänniskor låter tufft asså, får önska alla lycka till som pyser iväg till andra dimensioner.
Citera
2012-11-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolsorz
Jag tror nog att jag är en boxermänniska.

Spiralmänniskor låter tufft asså, får önska alla lycka till som pyser iväg till andra dimensioner.

När man går in i 5:e dimensionen finns fortfarande fysikens lagar men en viss mängd polaritet finns kvar, dock mer flexibilitet. Det handlar om synkronicitet som kommer ifrån Intuition som kommer ifrån hjärtat som i sin tur genererar myyyycket mer energi. Lev i nuet ( Mindfullness ) , och följ din inre känsla så kommer du må så mycket bättre och bara på det sättet kan du höja ditt medvetande.
Citera
2012-11-08, 19:28
Medlem
Lolsorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnstake
När man går in i 5:e dimensionen finns fortfarande fysikens lagar men en viss mängd polaritet finns kvar, dock mer flexibilitet. Det handlar om synkronicitet som kommer ifrån Intuition som kommer ifrån hjärtat som i sin tur genererar myyyycket mer energi. Lev i nuet ( Mindfullness ) , och följ din inre känsla så kommer du må så mycket bättre och bara på det sättet kan du höja ditt medvetande.

Tror du får förklara tydligare vad du menar med synkroncitet som kommer ifrån Intution som kommer hjärtat.
Citera
2012-11-09, 04:20
Medlem
Citat:
Tror du får förklara tydligare vad du menar med synkroncitet som kommer ifrån Intution som kommer hjärtat.

Intuition är det vi kallar magkänsla. Att vi direkt i vissa situationer känner av direkt vad som måste göras, före vi ens börjat tänka.

Enligt lexikon är intuition en direkt förnimmelse av sanning eller faktum, oberoende av förnuftsresonemang.
Förnimmelser är alltid kopplade till erfarenheter, vilket i sin tur innebär att ju längre vi lever och ju mer vi är med om desto starkare blir vår intuitiva förmåga!
Bearbetningen av sinnesinformation sker implicit (omedvetet) och framstår sedan för oss som just direkt förnimmelse... det vi kallar intuition.
Citera
2012-11-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smish
Intuition är det vi kallar magkänsla. Att vi direkt i vissa situationer känner av direkt vad som måste göras, före vi ens börjat tänka.

Enligt lexikon är intuition en direkt förnimmelse av sanning eller faktum, oberoende av förnuftsresonemang.
Förnimmelser är alltid kopplade till erfarenheter, vilket i sin tur innebär att ju längre vi lever och ju mer vi är med om desto starkare blir vår intuitiva förmåga!
Bearbetningen av sinnesinformation sker implicit (omedvetet) och framstår sedan för oss som just direkt förnimmelse... det vi kallar intuition.

+1

420 naisa naisa
Citera
2012-11-09, 22:07
Medlem
Lolsorzs avatar
Alltså de där med Spiralmänniskor tycker jag låter som någonting religöst hokuspokus

Att man mår bättre utav att motionera är väll ingen hemlighet.
Citera
2012-11-09, 22:45
Medlem
Citat:
Alltså de där med Spiralmänniskor tycker jag låter som någonting religöst hokuspokus

Att man mår bättre utav att motionera är väll ingen hemlighet.

Meditera är bättre än motionera, men egentligen ska man inte göra båda samtidigt
Citera
2012-11-09, 23:31
Medlem
Lolsorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smish
Meditera är bättre än motionera, men egentligen ska man inte göra båda samtidigt

Att sitta ner och halvsova är väll knappast bättre än att röra sig aktivt
Citera
2012-11-10, 00:21
Medlem
Citat:
Skrev fel, man SKA göra båda !
Citera
2012-11-11, 00:14
Medlem
Citat:

Ännu en skeptiker..
Citera
2012-11-11, 13:50
Medlem
Lolsorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnstake
Ännu en skeptiker..

Att vara skeptiker, innebär det inte att man tror att den yttre värden är fake?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in