• 1
  • 2
2012-10-27, 13:13
Medlem
Kannans avatar
Är relativt nyanställd på ett av Sveriges större industriföretag (är civilingenjör) och blir ofta matad med information om Unionen. Förutom tryggheten om jag får kicken - finns det några mer konkreta fördelar med att gå med där? Dom snackar om utbildning och "språng i karriären", utvecklingssamtal och massa skit.

Jag är medveten om A-kassan och hur den funkar inom Unionen, men om jag ska betala 225 spänn i månaden vill jag veta mer och höra om några konkreta exempel på hur Unionen hjälpt er i era karriärer. Om någon kan jämföra med Sveriges ingenjörer vore det en extra bonus
Citera
2012-10-27, 13:26
Medlem
Flo-Ridahs avatar
Du får deras inkomstförsäkring, men det kan du lika gärna skaffa på annat håll och ge fan i att sponsra facket som ändå har spelat ut sin roll.
Citera
2012-10-27, 13:32
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Desperata efter medlemmar verkar de vara iallafall, jag är student och mig har de sms:at, skickat brev till samt ringt och tjatat om att jag ska gå med där
Citera
2012-10-27, 13:44
Bannlyst
Vilak jävla patrask de är!

(är arg på dem för de nekat mig medlemskap, jag som ville åt de attraktiva studenterbjudandena )
Citera
2012-10-27, 14:08
Medlem
lolumadbros avatar
Jag skulle avråda dig från Unionen. Själv har jag haft stora problem med dem, bland annat när jag skulle gå över till ett annat fack. Övergången var minst sagt inte smidig. De vägrade att samarbeta. De påstod att TRE uppsättningar med utträdesblanketter hade försvunnit hos posten.. Trots att man; enligt deras hemsida inte längre är betalningsskyldig från den dagen att man talat med kundtjänst om utträde så fick jag betala för 11 månaders försök till utträde från dem.

De kommer även att försöka få dig att betala för deras försäkring (som du inte har skrivit på att få).
De skickar hem en separat faktura med ett förfallodatum - Förenade Liv eller liknande.

Nej Unionen är inget att rekommendera!
Citera
2012-10-27, 15:02
Medlem
pelegrins avatar