Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-26, 13:30
  #1
Medlem
Marlboromans avatar
Någon som får amfetamin som adhd/add medicin? Hittar inte direkt någon info om detta, bara metamina.
Alltså läkaren som skrev ut licensen sa att jag skulle få amfetamin och inte metamina.
Så all info om amfetamin som adhd/add medicin är välkommen.
Citera
2012-10-26, 13:47
  #2
Medlem
undervattenfisks avatar
En kompis har en tom burk som det står AMFETAMIN på, inte han som fått utskrivet tror det är hans farsas gamla burk... har ingen mer info men cool burk =)
Citera
2012-10-26, 15:52
  #3
Medlem
ni4ns avatar
Vad skulle du få? Alltså vanlig amfetamin bara? Eller kanske någon medicin som möjligtvis innehåller lite amfetamin?
Citera
2012-10-26, 17:50
  #4
Medlem
Marlboromans avatar
Han sa bara att det inte blir metamina utan amfetamin, jag har ingen aning?
Citera
2012-10-26, 17:58
  #5
Medlem
xanax99s avatar
Amfetamin recip 5mg. racemat av l och d isomeren, vilket i o för sig är konstigt att ge till någon med adhd då just l isomeren brukar undvikas. Finns i o f sig även lite levo i adderall i usa.
Citera
2012-10-26, 19:36
  #6
Medlem
ni4ns avatar
Jag har tidigare käkat concerta, ritalin å stratera (inte allt samtidigt).
Är det inte nå amfetamin liknande i det?
Citera
2012-10-26, 19:44
  #7
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Amfetamin recip 5mg. racemat av l och d isomeren, vilket i o för sig är konstigt att ge till någon med adhd då just l isomeren brukar undvikas. Finns i o f sig även lite levo i adderall i usa.


Vad innebär detta att det är sämre än metamina,både som medicin och på att droga sig på?
Citera
2012-10-26, 20:07
  #8
Moderator
kvm3s avatar
Centralstimulantia --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2012-10-28, 12:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Vad innebär detta att det är sämre än metamina,både som medicin och på att droga sig på?
I terapeutiskt syfte är dexamfetamin (som Metamina bara innehåller) mer optimalt, det har mindre biverkningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback