2025-03-09, 17:07
Medlem
Lite intressant ändå att de efterblivna vänsterfjollorna i tråden inte tycks anse skillnader i muskelmassa och muskeluppbyggnad vara en giltig anledning till varför män generellt är bättre än kvinnor på något.

Varför skulle den anledningen vara mindre legitim än någon annan liksom?

Citera
2025-03-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Håller du monolog nu eller?

Det här är under patetiskt.

Det är ironi ditt jävla CP.
Citera
2025-03-09, 18:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Det är ironi ditt jävla CP.

Ahfan, lite svårt att veta med dig...
Citera
2025-03-09, 18:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Lite intressant ändå att de efterblivna vänsterfjollorna i tråden inte tycks anse skillnader i muskelmassa och muskeluppbyggnad vara en giltig anledning till varför män generellt är bättre än kvinnor på något.

Därför att det skulle vara som att säga att kvinnor är bättre än män på att bära och föda barn. Totalt poänglöst alltså.

Detta har vi förresten avhandlat många gånger i tråden redan...... Men ni autistiska lågbegåvade idioter älskar tydligen upprepningar.
Citera
2025-03-09, 21:05
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Åååh neeej, nu kommer manosfärmongona ta upp när USA:s Damlandslag färlorade med 100-0 mot ett U19 lag för 2015:e gången.
Jag drar mig för att ta fram listan med damlandslagets medaljskörd i fotbolls VM + EM och ställa den bredvid herrlandslagets betydligt kortare lista. Om jag gör det uppstår ramaskri, tandagnisslan, gråt och jämmer från de misogyna lättkränkta småliven. Jag är blott en ömhjärtad själ som inte vill utsätta dem för kränkning.
Citera
2025-03-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Icke-mixade lagsporter som fotboll, ishockey och handboll samt idrotter som sprint, tyngdlyftning och boxning är indelade efter kön av biologiska skäl (skillnad i muskeluppbyggnad).

Där muskelstyrka, explosivitet och snabbhet inte krävs kan både män och kvinnor konkurrera med varandra på lika villkor. Exempel: matlagning, tårtbakning, sommelier (vin), hästdressyr, barista (kaffe), luftgevär, blomsterbindning, schack, poker, plockepinn, retorik, e-sport, heminredning och tusen andra sporter/områden.

Fler manliga tävlande än kvinnliga står i 2000 gånger pengarna på oddset. Det beror på att de är många fler till antalet, har mindre tävlingserfarenhet och är mindre tränade. Är oddsättarna misandrister som sätter så höga odds på de lägst rankade männen som tävlar?

Nej marknaden styr. Så oddsen är korrekta på de lägst rankade männen.
Citera
2025-03-10, 00:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Meeen, haaallååå. Asssså, haru inte typ ba läst värsta studuen fråm typ värsta universitetet. Den som typ ba gäris är sämst och sånt typ. Assså, värsta typ vänster å inte fatta ba.

KjamizZ

Assåååä ja e juhh ba så crazy vänster LOL helt borta liksom... Jameeen asså om ja tänker på det riktigt myket så e juhh en orre en orre liksom och en orre kan aldrig bli värsta pimpen o sånt juhh Såhh ja??? Pimparna e juhh fan best asså, kan liksom skyfdda sina orrar o sånt juhh. Pimparna e helt klart best enligt ALLA bestaste studien! helt klart

KamiZZ tillbakizz xoxo
Citera
2025-03-10, 00:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag drar mig för att ta fram listan med damlandslagets medaljskörd i fotbolls VM + EM och ställa den bredvid herrlandslagets betydligt kortare lista. Om jag gör det uppstår ramaskri, tandagnisslan, gråt och jämmer från de misogyna lättkränkta småliven. Jag är blott en ömhjärtad själ som inte vill utsätta dem för kränkning.

Ja det kan lätt bli för mycket för dem, man vill ju inte att de ska börja dunka sina sköra huvuden i väggen i ren frustration och bli ännu mer....efter.
Citera
2025-03-10, 01:02
Avslutad
Citat:

Om man tror att det är muskelmassan som (i nutid) är den avgörande skillnaden är man nog lite feminin i sitt tänkande. Vi har överlägsna hjärnor och denna överlägsenhet börjasr byggas upp mycket tidgt i fosterstadiet.

Men det finns flera saker kvinnor är bättre på. De är bättre på att ljuga för sig själva, att säga något som känns rätt istället för det som är sant. För män med normala testosteronnivåer spelar faktiskt sanningen roll, det gör den generellt inte för kvinnor. Därför bör de inte ha rösträtt och bör inte få delta i studier av kvalitativ art. Vidare kan de utan vidare internalisera varandras vanföreställningar, detta är sannolikt en gruppevolutionär strategi. Det gäller att anpassa sig snabbt oavsett omständigheter och maktförhållanden etc.
Citera
2025-03-10, 01:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Om man tror att det är muskelmassan som (i nutid) är den avgörande skillnaden är man nog lite feminin i sitt tänkande. Vi har överlägsna hjärnor och denna överlägsenhet börjasr byggas upp mycket tidgt i fosterstadiet.

Men det finns flera saker kvinnor är bättre på. De är bättre på att ljuga för sig själva, att säga något som känns rätt istället för det som är sant. För män med normala testosteronnivåer spelar faktiskt sanningen roll, det gör den generellt inte för kvinnor. Därför bör de inte ha rösträtt och bör inte få delta i studier av kvalitativ art. Vidare kan de utan vidare internalisera varandras vanföreställningar, detta är sannolikt en gruppevolutionär strategi. Det gäller att anpassa sig snabbt oavsett omständigheter och maktförhållanden etc.

Och här sitter du och känner rätt
Citera
2025-03-10, 09:34
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Listan är fullt jämförbar om man justerar för hur stor andel av världens alla spelare globalt som är svenskar. ca en av hundra för damer och en av 350 för herrar.

Damerna har tio medaljer, Herrarna har tre. Ungefär som väntat.

Detta är dock OT eftersom tråden handlar om att jämföra män med kvinnor. Om kvinnorna ställt upp i herr-vm hade de kommit sist varenda gång, och om herrarna hade ställt upp i dam-vm hade de vunnit varenda gång.
Citera
2025-03-10, 10:17
Medlem
Citat:

Så du tror att de reagerar ungefär som du gör när någon drar upp att världens bästa damlag förlorar med 7-0 mot 15-åriga pojkar?

Haha, projektionsnivån i den här tråden har verkligen nått oöverträffade höjder de senaste dagarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in