Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-02, 11:50
  #3061
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag pratar om samhället som stort. Det är inte ett feminiserat samhälle bara för att kvinnor bestämmer vissa saker och män bestämmer andra. Rättigheter inför lagen är lika. Människovärdet i grunden är lika. Vi ses som individer. Det är vad jag menar här.
Jag har aldrig sagt att kvinnor saknar rättigheter som män har. Män och kvinnor har lika rättigheter, men bara för det är inte samhället feminiserat. Vi kan kanske kalla det humaniserat?
Vi är ju trots allt människor alltihopa. Human=människa.

Kalla du mig feminist. Du har uttryckt rejält nedsättande åsikter om kvinnor åtskilliga gånger så du får nog räkna med att bli kallad kvinnohatare.
Tror du på det där själv efter över ett år här?
Vi har inte lika rättigheter inför lagen. Män och kvinnor döms olika för samma brott och "normen" är att kvinnor gynnas i familjedomstolar, för att det är bäst för barnen.
https://www.metro.se/artikel/cissi-w...till-sina-barn

När det gäller abort vill du inte ens veta. Män har inga reproduktiva rättigheter.
De har heller inte rätt till kroppslig autonomi, varför könsstympning på män är helt okej på din närmaste vårdcentral.

När du säger human=människa, hur kommer det sig att du ansluter till "hatmobben" för dem som anser att män också behöver och ska driva frågor som rör mänskliga rättigheter?

Du kan sluta försöka förespegla att du är för en likhet inför lagen, när du samtidigt vill ha kvar dina särskilda privilegier för kvinnor.
Citera
2019-05-02, 12:09
  #3062
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Tror du på det där själv efter över ett år här?
Vi har inte lika rättigheter inför lagen. Män och kvinnor döms olika för samma brott och "normen" är att kvinnor gynnas i familjedomstolar, för att det är bäst för barnen.
https://www.metro.se/artikel/cissi-w...till-sina-barn

När det gäller abort vill du inte ens veta. Män har inga reproduktiva rättigheter.
De har heller inte rätt till kroppslig autonomi, varför könsstympning på män är helt okej på din närmaste vårdcentral.

När du säger human=människa, hur kommer det sig att du ansluter till "hatmobben" för dem som anser att män också behöver och ska driva frågor som rör mänskliga rättigheter?

Du kan sluta försöka förespegla att du är för en likhet inför lagen, när du samtidigt vill ha kvar dina särskilda privilegier för kvinnor.

Jag vet inte vad för sorts åsikter du försöker smeta på mig men du lyckas inte.
Ursäkta men var har jag skrivit att män specifikt ska driva mänskliga rättigheter? Alla normalt funtade personer bör se ett intresse i att driva den frågan. Iallafall de som inte hatar motsatt kön.

Jag är för likhet inför lagen. Anser att både könsstympming och omskärelse bör vara förbjudet. Att det sen inte är förbjudet i Sverige är ingenting jag rår för. Religion är ett gift.
Lagarna i Sverige är totalt ryggradslösa och för att inte tala om verkningslösa. Även om det finns förbud så görs olagliga saker till höger och vänster utan repressalier. Det är ett sjukt land på så sätt.

Jag har ännu inte förstått vad för slags samhälle det är du egentligen efterfrågar. Det enda jag kan utläsa i inläggen är sakfrågor där kvinnor i princip alltid står att beskylla enligt dig.

Hur skulle du till exempel lösa reproduktionsbiten? Lätt att säga att det är orättvist mot män, men HUR ska du ha det istället så att det blir rimligt för alla inblandade?

Och omskärelse, är det kvinnors /feminiserat samhälle som skulle vara anledningen till att det är tillåtet? Svar nej.
Citera
2019-05-02, 12:42
  #3063
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Fel.
En man kan njuta av det är korrekt, men det är vanligt att de både inte kan och att de tappar känsligheten och till slut får erektala problem pga ingreppet.
Syftet med omskärelserna i flera fall är exakt desamma. Det är religiöst och kulturellt påbjudet och tradition. För båda könen.

En sista grej, tusentals kvinnor gör också de här ingreppen vid vuxen ålder och i ärlighetens namn har jag ingenting att invända mot dem, även om jag skulle avråda från det om det inte fanns medicinska skäl.
Sehär:
https://www.plastikoperationsforum.s...p/intimkirurgi
en liten fråga, opererar dessa kvinnor bort klitoris? nej det gör de inte.
Citera
2019-05-02, 13:52
  #3064
Avstängd
Intressant tråd. Jag kan ärligt talat inte komma på en enda sak kvinnor är bättre på. Gnälla kanske? Skvallra?
Citera
2019-05-02, 21:11
  #3065
Avstängd
Som någon annan här inne sa, kvinnor är sällan bra komiker för att humor inte ger kvinnor hög status, medans humor ger män ordentligt med status:

https://psycnet.apa.org/record/2019-05155-001

Citat:
Humorous males are ascribed higher status, while humorous females are ascribed lower status (Evans et al. 2019)

Kvinnor med humor får till och med lägre status.
Citera
2019-05-02, 21:16
  #3066
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
en liten fråga, opererar dessa kvinnor bort klitoris? nej det gör de inte.
Hade du kollat länken så hade du sett varianter på det också.
I alla fall att de flyttat på kappan. Att flytta klitoris går inte. Den är nästan stor som en liten hand och går ända bak i analen längst in. De vänder dock ut och in på slidan i värsta fall och kallar det penis.

Opererar män bort hela penis?
Ja, det gör de. Och den vänder de ut och in på den, stoppar in den i en hålighet i kroppen och kallar den "vagina". Blir det jämlikt och bra?

Nu pratar vi om vad man får och inte får göra med småbarn som är sisådär nån vecka gammal. Du får skära bort den känsligaste hudfliken på pojkar, men inte på flickor. Du får inte skära bort nånting på flickor för att det är "tradition, kulturellt eller religiöst" påbjudet.
På pojkar?

Äh, karva på bara... Mamma gillar den bättre utan.

Vad var din fråga och vad ville du utmana av det jag sa?
Citera
2019-05-02, 21:29
  #3067
Medlem
Moment22x22s avatar
https://youtu.be/dTXcBo86pz4

Här killar och män har ni! Ett geni, en man. Som ni alla längtat efter.
Beskåda och inse hur liten procent av männen i världen som är dessa genier ni så varmt pratar om.

Kungen 😊
Citera
2019-05-02, 21:31
  #3068
Medlem
SvampDamp.s avatar
Det manliga och kvinnliga könet har sedan födsel invävda livsroller men inte erfarenheter. Samhällets utformning slipar däremot på vissa kunskaper hos respektive kön.
Citera
2019-05-03, 00:05
  #3069
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hade du kollat länken så hade du sett varianter på det också.
I alla fall att de flyttat på kappan. Att flytta klitoris går inte. Den är nästan stor som en liten hand och går ända bak i analen längst in. De vänder dock ut och in på slidan i värsta fall och kallar det penis.

Opererar män bort hela penis?
Ja, det gör de. Och den vänder de ut och in på den, stoppar in den i en hålighet i kroppen och kallar den "vagina". Blir det jämlikt och bra?

Nu pratar vi om vad man får och inte får göra med småbarn som är sisådär nån vecka gammal. Du får skära bort den känsligaste hudfliken på pojkar, men inte på flickor. Du får inte skära bort nånting på flickor för att det är "tradition, kulturellt eller religiöst" påbjudet.
På pojkar?

Äh, karva på bara... Mamma gillar den bättre utan.

Vad var din fråga och vad ville du utmana av det jag sa?
Eh? Jag anser inte att man ska operera barns kön oavsett och har aldrig påstått dylikt. Att kapa klitorishuvudet är som att kapa ett ollon.
Citera
2019-05-03, 01:13
  #3070
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Eh? Jag anser inte att man ska operera barns kön oavsett och har aldrig påstått dylikt. Att kapa klitorishuvudet är som att kapa ett ollon.
Det finns ingen som helst anledning för någon alls att ta en diskussion med dig om detta, för du är helt okunnig om det du försöker prata om.
För kvinnor finns det fyra olika ingrepp man gör. Den första och den du pratar om är den mest ovanliga.

Bland män i världen är nästan vart tredje man omskuren.
Räkna på det. Ta all tid du behöver.

Sen läser du detta:
En omskuren penis blir mindre känslig för stimulans, bland annat beroende på att man vid ingreppet skär bort tusentals sexuellt känsliga nervändar - cirka 10 procent. Dessutom innebär det att talgkörtlarna på förhudens insida avlägsnas. Eftersom ollonet utsätts för nötning från kläder och hud efter ingreppet härdas huden och blir grövre. Därmed går ytterligare en del av känsligheten förlorad, och i vissa fall förloras möjligheten till att uppleva orgasm.
Citera
2019-05-03, 07:04
  #3071
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det finns ingen som helst anledning för någon alls att ta en diskussion med dig om detta, för du är helt okunnig om det du försöker prata om.
För kvinnor finns det fyra olika ingrepp man gör. Den första och den du pratar om är den mest ovanliga.

Bland män i världen är nästan vart tredje man omskuren.
Räkna på det. Ta all tid du behöver.

Sen läser du detta:
En omskuren penis blir mindre känslig för stimulans, bland annat beroende på att man vid ingreppet skär bort tusentals sexuellt känsliga nervändar - cirka 10 procent. Dessutom innebär det att talgkörtlarna på förhudens insida avlägsnas. Eftersom ollonet utsätts för nötning från kläder och hud efter ingreppet härdas huden och blir grövre. Därmed går ytterligare en del av känsligheten förlorad, och i vissa fall förloras möjligheten till att uppleva orgasm.
Jag är väl medveten om att det finns olika metoder. Den sexuella funktionen påverkas vid samtliga. Har aldrig påstått att jag därmed tycker att småpojkar ska utsättas för det. Men för att komma ät båda sakerna mäste man förstå varifrån skiten stammar.
Citera
2019-05-03, 11:50
  #3072
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Jag är väl medveten om att det finns olika metoder. Den sexuella funktionen påverkas vid samtliga. Har aldrig påstått att jag därmed tycker att småpojkar ska utsättas för det. Men för att komma ät båda sakerna mäste man förstå varifrån skiten stammar.
I ditt fall behöver du först förstå att kvinnor inte är mer offer än män i den här frågan, när en tredjedel av jordens män är omskurna och bara bushwackers i skithålsländer fortfarande gör skiten på flickor.
På pojkar får du göra det i Sverige, så skärpning nu!
Ta pojkars sida I SVERIGE eller håll käften!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback