Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-01, 08:20
  #3049
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Tråden kan sammanfattas med ett "nej", generellt sett.

Gällande fysiska prestationer och att tillskansa sig materiella resurser.
I övrigt är kvinnor bättre på mycket. Och kanske är det så att det kvinnor är bättre på faktiskt ger människor något av värde.
Materiella resurser ska inte förrringas, men så ska ej heller sociala och relationella faktorer. Prova lev i ett samhälle med enbart män och era byggnader och teknologi, så hade du förstått.
Sent ska syndaren vakna dock..
Citera
2019-05-01, 10:01
  #3050
Medlem
Kvinnor har väl generellt bättre social förmåga
Citera
2019-05-01, 16:55
  #3051
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Lugn, jag har ägnat ca 4 sekunder åt den här OT-debatten. Googlade och klistrade in de 2 första artiklarna jag hittade bara för att du skulle ha något att göra. Har inte ens läst dom själv förutom en kort sammanfattning. Som sagt, denna typ av studier är svårt att ta på allvar. Men så fort någon typ av studie lyckas komma fram till något som passar den vänsterliberala, kulturmarxistiska och globalistiska agendan kommer varenda liten tidning och mediekanal som delar denna agenda sprida den som en löpeld över västvärlden. Den kritiska analysen är oftast bristfällig eller helt frånvarande. Varför ägna sig åt sånt när man kan sprida smaskiga rubriker som "Women are better leaders than men, study shows", "Forskning visar: vi tjänar på invandringen". Eller min favorit: "It's more official than ever: Women are better than men" https://www.nashvillepost.com/home/b...etter-than-men

Din favorit? Verkligen? Det står ingenstans i din länkade artiklel några invändningar mot att det finns kvinnor som har bättre ledarskaper än män. Du får nog läsa lite mer noggrant. Vivia Chen, bloggare för The Careerist, säger bara att hon inte är övertygad om att kvinnor är naturligt (biologiskt medfött) bättre ledare än män. Hon menar att om kvinnor ges chansen att leda, kommer de att jobba mycket hårt (“work their buns off”) och bli utmärkta ledare.

I en artikel från 2016 står det om att ny forskning visar att kvinnor är bättre på ”mjuka” färdigheter avgörande för effektivt ledarskap.


Alltså ytterligare ett område där kvinnor i snitt är bättre på än män:

(8) Emotionell intelligens

Eftersom förmågan att skilja på falska och äkta leenden är en del av emotionell intelligens, så blir punkt (8) egentligen (7).

Eftersom pojkar generellt har en något sämre emotionell intelligens bör de tränas redan i koltåldern att både uttrycka och visa sina känslor, bejaka sina mjukare sidor, visa empati för sina medmänniskor samt samarbeta och leda i större grupper. De kommer att vinna mycket med sina förvärvade ”mjuka” färdigheter den dagen de befinner sig i en ledarposition på en arbetsplats.

Citat:
Tittade lite närmare på din studie från 2012 du länkade förut som du ser som "bevis". En snabb googling räckte för att se att denna studie har sågats längs fotknölarna av ett flertal debattörer.

Ta en titt på denna länk. https://wmbriggs.com/post/5118/
Han bryter ned "studien" fullständigt.


Några fler:

http://dissectleft.blogspot.com/2012...attitudes.html

https://www.forbes.com/sites/timwors.../#4589024b553d

https://www.americanthinker.com/arti...e_thought.html

https://www.spiked-online.com/2013/0...ust-be-stupid/

Alltså, din så kallade studie visade sig vara fake news, dåligt genomförd, kulturmarxistisk propaganda. Oväntat.

Sen kan jag även länka till denna artikel där man tar upp problemet med vänsterliberal bias inom socialvetenskapen:

https://www.nationalreview.com/2018/...g-of-problems/


Vad gäller intelligens och ideologi/partisympatier så tror jag personligen så här:

Nationalism och konservativa miljöer lockar till sig betydligt fler lågutbildade och idioter än vad t. ex. sjuklöverpartierna ....

WM Briggs är en politisk rådgivare för den konservativa tankesmedjan The Heartland Institute. Hans blogg är ingen vetenskaplig studie utan den bygger endast på subjektiva och skruvade tolkningar av den vetenskapliga studiens fakta och statistiska data.

Dissectleft? Låter som alt-högerns försök att dissekera eller skära sönder sin politiska motståndare vänstern. National Review är en konservativ tidskrift. American Thinker är en högerextrem och konspiratorisk tankesmedja med starkt ifrågasatta källor och full av fake news.

Jag förlitar mig endast på politiskt oberoende källor.

En något nyare studie (2014): https://www.researchgate.net/publica...ater_Prejudice

Förresten! Har du redan förträngt Noah Carls sista mening i din länkade studie i vilken han påpekade lägre intelligens hos socialt konservativa republikaner? För visst är du socialt konservativ?
Citera
2019-05-01, 17:10
  #3052
Medlem
lupacs avatar
(Forts.)

Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
On Topic:

Läs artikeln nedan: Bl. a - Män har generellt 4-5 poäng högre IQ och 10% större hjärnor än kvinnor

https://medium.com/@Feras_H_/men-are...y-cfc89dbc78ba




Så, nu har du lite att göra ikväll också lupac

En skitblogg skriven av en pojkspoling i 20 årsåldern som lider av en nedlåtande kvinnosyn. Ett hopkok av cherrypickade artiklar och utelämnande av vetenskapliga fakta som inte stödjer hans fantasivärld med kvinnor som ENORMT underlägsna män i precis allting. Utom att föda barn och amma.

Vetenskapliga fakta om hjärnstorleken:

https://www.newscientist.com/article...an-pea-brains/


https://www.researchgate.net/publica...Brain_A_Review om varför män har 10 % större hjärnor än kvinnor:


Lynns och Irwings intelligensstudie blev hårt kritiserad för stora brister i metodologin och avfärdades som fullständig smörja:

https://www.theguardian.com/educatio...esearch.gender


GPA (betyg) som bättre prediktor än standardiserade tester för framgång på college:


Hypotesen om den större manliga variabiliteten i intelligens:


Fler lågpresterande tjejer än dito killar skriver SAT och det är en delförklaring till könsgapet i SAT math. Killar med dåliga betyg i gymnasiet studerar inte vidare utan går direkt till arbetslivet och börjar jobba. De skriver inte SAT. Killar som inte kan svaren chansar på flervalsfrågor genom att gissa. Flickor är däremot mer benägna att inte svara alls.
Citera
2019-05-01, 17:22
  #3053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är äckligt att vuxna människor håller på med sånt här i religionens namn. Det sker jävligt mycket sjukt i sviterna av religion.
Syftet med manlig omskärelse och kvinnlig könsstympming är helt olika och även ingreppet är helt olika. Tänk istället att man syr igen förhuden och lämnar ett litet hål att kissa igenom så har du en bättre jämförelse av syfte och konsekvens av ingreppet. Men detta antar jag att du känner till.
Det är dock ett mänskligt övergrepp att utsätta barn för något av ingreppet och bör vara förbjudet för båda.
Jag kan inte kalla Sverige ett feminiserat samhälle pga detta dock eller säga att kvinnor skulle ha mer rättigheter än män som utgör någon skillnad på individens makt i samhället. Det var just "ett feminiserat samhälle" som var påståendet, och med det avser jag ett samhälle där kvinnor är den bestämmande kraften så sett att samhället utformas efter dem i högre grad än män. Så är det inte. Män har lika stora möjligheter och rättigheter som kvinnor.

Att du inte ens kan direkt kapitulera för faktumet utan börjar direkt relativisera och kallar det "omskärelse" och "könsstympning" berättar för mig att du är en vidrig människa.

Men ok, låt oss 'relativisera' lite; den varianten av kvinnlig omskärelse du beskriver är en av fyra olika varianter och den absolut minst förekommande varianten. Vidare; en penis förhud har fler nervändar än klitoris. Således lider pojkar MER än flickor vid omskärelsen. Sist; det finns runt 200,000,000 kvinnor som har blivit omskurna jämfört 3,850,000,000 män. Det totala lidandet är större hos män än kvinnor.
Citera
2019-05-01, 18:59
  #3054
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Att du inte ens kan direkt kapitulera för faktumet utan börjar direkt relativisera och kallar det "omskärelse" och "könsstympning" berättar för mig att du är en vidrig människa.

Men ok, låt oss 'relativisera' lite; den varianten av kvinnlig omskärelse du beskriver är en av fyra olika varianter och den absolut minst förekommande varianten. Vidare; en penis förhud har fler nervändar än klitoris. Således lider pojkar MER än flickor vid omskärelsen. Sist; det finns runt 200,000,000 kvinnor som har blivit omskurna jämfört 3,850,000,000 män. Det totala lidandet är större hos män än kvinnor.

Så fint att du kan diskutera någonting utan att ta till beskrivningar som vidrig människa. Kan du inte diskutera?

Jag förstår inte varför man skär om eller könsstympar NÅGON. Dock är syftet olika och en omskuren man kan både ha sex och njuta av det. Finns en del män som gör detta ingrepp frivilligt.
Sen vet jag inte heller om det är särskilt relevant när vi diskuterar män och kvinnor i Sverige eftersom de flesta inte är anslutna till varesig judendomen eller muslimsk kultur så länge man inte är invandrad från dessa länder eller född av invandrare föräldrar.
Svenska kvinnor och män håller som regel inte på med könsstympming eller omskärelse.
Anledningen varför det blev tillåtet läste jag är för att det skedde så mycket i skymundan och att det därför blev farligt. Samma sak sker med könsstympming, så varför man tillåter det ena är obegripligt. Båda varianterna skulle som sagt vara förbjudet.
Citera
2019-05-01, 19:47
  #3055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Så fint att du kan diskutera någonting utan att ta till beskrivningar som vidrig människa. Kan du inte diskutera?

Jag förstår inte varför man skär om eller könsstympar NÅGON. Dock är syftet olika och en omskuren man kan både ha sex och njuta av det. Finns en del män som gör detta ingrepp frivilligt.
Sen vet jag inte heller om det är särskilt relevant när vi diskuterar män och kvinnor i Sverige eftersom de flesta inte är anslutna till varesig judendomen eller muslimsk kultur så länge man inte är invandrad från dessa länder eller född av invandrare föräldrar.
Svenska kvinnor och män håller som regel inte på med könsstympming eller omskärelse.
Anledningen varför det blev tillåtet läste jag är för att det skedde så mycket i skymundan och att det därför blev farligt. Samma sak sker med könsstympming, så varför man tillåter det ena är obegripligt. Båda varianterna skulle som sagt vara förbjudet.

Jag är inte intresserad av annat än ett medhåll vad gäller att flickor har lagligt skydd mot könsstympning och pojkar stympas lagligt med subvention av landsting och stat. Det finns INGET utrymme för relativisering eller argumentation där. Nada. Det är barn för i helvete!

..så länge du relativiserar runt detta faktum (vilket du gjort fram till nu) är du en vidrig människa.
Citera
2019-05-01, 19:56
  #3056
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag är inte intresserad av annat än ett medhåll vad gäller att flickor har lagligt skydd mot könsstympning och pojkar stympas lagligt med subvention av landsting och stat. Det finns INGET utrymme för relativisering eller argumentation där. Nada. Det är barn för i helvete!

..så länge du relativiserar runt detta faktum (vilket du gjort fram till nu) är du en vidrig människa.

Jag håller med.
Håller du med mig om att denna fråga specifikt inte påverkar om vi har ett så kallat feminiserat samhälle eller inte?
Vilket var utgångspunkten för samtalet här.
Citera
2019-05-01, 20:05
  #3057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag håller med.
Håller du med mig om att denna fråga specifikt inte påverkar om vi har ett så kallat feminiserat samhälle eller inte?
Vilket var utgångspunkten för samtalet här.

Nej, utgångspunkten för vår lilla interna dialog här var detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Detta är värt att tänka över, hör ni, antifeminister på forumet!

Lupac har helt rätt i detta. Sverige är inte så kallat feminiserat bara för att kvinnor har samma rättigheter som män. Det pratas väldigt mycket här om att kvinnor skulle ha massor av rättigheter idag som inte män har, dock kan jag inte se vilka rättigheter detta är och det är ännu ingen som kunnat presentera något vettigt underlag på dessa rättigheter som kvinnor sägs besitta. Det är mest spekulationer och antaganden vad jag kan se.
Sen finns det saker som går till överdrift, till exempel pk-kultureliten. De människorna har jag inte mycket till övers för, eller journalister + media. De ställer till med mycket skit.

Men, att Sverige skulle vara feminiserat land bara för att det inte enbart är till för män att leva i är rent struntprat av osäkra män som inte finner sin plats i samhället. Det kan förvisso vara tragiskt och även synd om en del av dem , men när de vänder alltihop ifrån sig och beskyller kvinnor för allting dåligt som händer i landet försvinner sympatin ganska fort.

Så, ville väl mest säga, väl talat av dig!

..som jag då svarade på att flickor / kvinnor har laglig rätt att slippa kniven mellan benen och pojkar / män får den uppkörd inte bara lagligt utan även subventionerat. Bättre exempel på skillnader i rättigheter kan du inte få.

Mkay..?
__________________
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-05-01 kl. 20:08.
Citera
2019-05-01, 20:07
  #3058
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nej, utgångspunkten för vår lilla interna dialog här var detta:


..som jag då svarade på.

Mkay..?

Ja om utgångspunkt var enbart det och frågan är avgränsad till det så håller jag med utan argumentation. Det ska förbjudas för båda kön. Det är ett övergrepp mot barn.
Citera
2019-05-01, 20:10
  #3059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja om utgångspunkt var enbart det och frågan är avgränsad till det så håller jag med utan argumentation. Det ska förbjudas för båda kön. Det är ett övergrepp mot barn.

Ok.
Citera
2019-05-01, 23:33
  #3060
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Så fint att du kan diskutera någonting utan att ta till beskrivningar som vidrig människa. Kan du inte diskutera?

Jag förstår inte varför man skär om eller könsstympar NÅGON. Dock är syftet olika och en omskuren man kan både ha sex och njuta av det. Finns en del män som gör detta ingrepp frivilligt.
Fel.
En man kan njuta av det är korrekt, men det är vanligt att de både inte kan och att de tappar känsligheten och till slut får erektala problem pga ingreppet.
Syftet med omskärelserna i flera fall är exakt desamma. Det är religiöst och kulturellt påbjudet och tradition. För båda könen.

En sista grej, tusentals kvinnor gör också de här ingreppen vid vuxen ålder och i ärlighetens namn har jag ingenting att invända mot dem, även om jag skulle avråda från det om det inte fanns medicinska skäl.
Sehär:
https://www.plastikoperationsforum.s...p/intimkirurgi
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback