Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-24, 23:05
  #1
Medlem
Hej!
Jag vet inte om jag har valt rätt ställa att posta detta inlägg.

Men som rubriken lyder, jag tänkte starta en enskild firma och köpa in en del produkter väldigt billigt, jag kommer anlita folk i min ålder, det vill säga 18år och dem kommer i sin tur få mina produkter och gå och sälja dessa hemma hos folk och knacka dörr.

Jag hade tänkt att tjäna lite extra varje månad vid sidan av mina studier!

Min fråga är om det behövs något tillstånd för ett företag att knacka dörr och sälja sina produkter, jag köper exempelvis egna lådor med kakor från grossist företag och det är inte så att jag gör mina egna så jag bryter inte mot någon hygien regel.

Men behövs det tillstånd?

Mvh
Citera
2012-10-24, 23:16
  #2
Medlem
Har svårt att tro att du skulle behöva något speciellt tillstånd för detta, men vad hatad du kommer bli. Jävlar vad jag hatar dörrknackare och telefonförsäljare.
Citera
2012-10-24, 23:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Har svårt att tro att du skulle behöva något speciellt tillstånd för detta, men vad hatad du kommer bli. Jävlar vad jag hatar dörrknackare och telefonförsäljare.


Jag tror inte heller detta!
haha jaa jag hatar själv sånna! Men det är inte jag som kommer knacka dörr i detta företag utan mina säljare!

Mvh
Citera
2012-10-25, 00:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Har svårt att tro att du skulle behöva något speciellt tillstånd för detta, men vad hatad du kommer bli. Jävlar vad jag hatar dörrknackare och telefonförsäljare.


Instämmer hatar dörrknackare. Särskilt hyresgästföreningen dessa parasiter hatar jag.

Har inte fått besök av några andra försäljare, men jävlar vilket otacksamt jobb o knackadörr går det verkligen att sälja nått på det viset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback