2025-05-24, 15:46
  #37
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yotob
Jaha, manlig väninna. Varför sa du inte det?

Ja men tvärtom här: snubbar som inte kan ha tjejkompisar pga att de anser att de inte kan ha något gemensamt.

Att ändå toffla runt med en nu så avskyvärd kvinna är ju helt obegripligt

Men måste man ha så mycket gemensamt då för att se någon som sin partner, räcker väl med att man tänder på varandra och är varandra trogna?

Är du månne en sån där klängig person som bara kräver att din snubbe ska vara med dig princip 24/7?
Citera
2025-05-24, 16:20
  #38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men måste man ha så mycket gemensamt då för att se någon som sin partner, räcker väl med att man tänder på varandra och är varandra trogna?

Är du månne en sån där klängig person som bara kräver att din snubbe ska vara med dig princip 24/7?
Nej tvärtom. Kräver egentid nästan 24/7. Avskyr klängiga snubbar, tappar lätt tålamodet på sådana människor 🤮.

Det är känslan att bara inte få vara ensam och aldrig få slippa någons sällskap som tynger. Har alltid varit så.

Oavsett vad galna hysterikor som inte känner mig säger. Och om man känner och påstår annat hittar man för fan bara på…
Citera
2025-05-24, 16:42
  #39
Avslutad
Nej, jag förstår ikke riktigt syftet med varför man som en kvinna skulle behöva en manlig vän? Eller en man skulle behöva en väninna ? 🤔
__________________
Senast redigerad av Babushka7 2025-05-24 kl. 16:47.
Citera
2025-05-24, 17:22
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Nej, jag förstår ikke riktigt syftet med varför man som en kvinna skulle behöva en manlig vän? Eller en man skulle behöva en väninna ? 🤔
Som jag skrev innan, för att det är kul och utvecklande kanske? Räcker inte det?

Förstår inte alls varför man ska sortera bort halva mänskligheten som kompis-material. Ju mer vi umgås desto bättre förståelse får vi för varandra.
Hade killar och tjejer och kvinnor och män umgåtts mer hade vi inte haft de här sinnessjuka polariseringarna vi ser idag.
Citera
2025-05-24, 18:40
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Nej, jag förstår ikke riktigt syftet med varför man som en kvinna skulle behöva en manlig vän? Eller en man skulle behöva en väninna ? 🤔


Många män tror att de ska leda till mer medan kvinnorna gillar att få uppmärksamheten från en fjäskande "kompis".

Väldigt sällan det är riktig vänskap, visst finns det undantag. Men den här tråden verkar mest vara skriven från något hjärndött feminist perspektiv om att män och kvinnor är likadana.

Män behandlar väldigt sällan sina kvinnlig vänner som sina riktiga vänner. Det är ofta någon fasad.
Citera
2025-05-24, 21:13
  #42
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Som jag skrev innan, för att det är kul och utvecklande kanske? Räcker inte det?

Förstår inte alls varför man ska sortera bort halva mänskligheten som kompis-material. Ju mer vi umgås desto bättre förståelse får vi för varandra.
Hade killar och tjejer och kvinnor och män umgåtts mer hade vi inte haft de här sinnessjuka polariseringarna vi ser idag.

Men beror inte den där så kallade polariseringen mycket på sexuell frustration då? Och undrar om det inte skulle bli än jävligare för en snubbe som inte får göka att sitta att lyssna på sin tjejkompis när hon anförtror sig till honom och berättar om när hon blev påsatt av den ene och av den andre?
Citera
2025-05-24, 22:31
  #43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Många män tror att de ska leda till mer medan kvinnorna gillar att få uppmärksamheten från en fjäskande "kompis".

Väldigt sällan det är riktig vänskap, visst finns det undantag. Men den här tråden verkar mest vara skriven från något hjärndött feminist perspektiv om att män och kvinnor är likadana.

Män behandlar väldigt sällan sina kvinnlig vänner som sina riktiga vänner. Det är ofta någon fasad.
Men verkligen inte. Man kan komma bra överens också. Tjejer är väldigt känslosamma och man blir grymt trött av deras snack. Ja, uppenbarligen är ju inte alla det…
Citera
2025-05-25, 11:17
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Nej, jag förstår ikke riktigt syftet med varför man som en kvinna skulle behöva en manlig vän? Eller en man skulle behöva en väninna ? 🤔

Gör att det är rätt efterblivet att kasta ut bra människor ur sitt liv bara för att de råkar vara kvinnor.

Kontroversiell åsikt verkar det som...
Citera
2025-05-25, 11:36
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men beror inte den där så kallade polariseringen mycket på sexuell frustration då? Och undrar om det inte skulle bli än jävligare för en snubbe som inte får göka att sitta att lyssna på sin tjejkompis när hon anförtror sig till honom och berättar om när hon blev påsatt av den ene och av den andre?
Jag vet inte jag. Tycker den mer verkar finnas hos socialt isolerade individer som lever sitt liv uteslutande på nätet. Gemensamt för dem är att de pga sin isolering tycker oändligt synd om sig själva. Nu syftar jag främst på vad jag läser här på fb, ser inte mycket av det annars.

Det finns ju minst en miljon andra samtalsämnen man kan ägna sig åt än att prata om vem man knullat med. Det minns jag inte ens när jag pratade med någon om senast. Jag har delat med mig här om de riktiga bottennapp jag varit med om men det är knappast sådant jag pratar med mina vänner om

Och visst, risken finns alltid att det uppstår andra känslor. Det har jag såklart varit med om. Inte minst brukar man få veta det långt senare. Men det är väl ingen större katastrof?

Jag personligen umgås iaf hellre med en vettig karlslok än ett pantat qvinntimmer. Alla dagar i veckan. Det är liksom personen som är intressant, inte vilken grupp de sorteras in i.
Citera
2025-05-25, 12:04
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youpendii
Som rubriken lyder, tycker ni det? Jag brukar oftast diskutera detta med mina polare. De har inga som helst tjejkompisar, inte ens någon bekant eller liknande. Utan istället vill de bara ligga med de.

Men blir det inte då att de ser de som objekt? Självklart ska man kunna ragga och ha det trevligt med tjejer, men när man ser alla tjejer som potentiella liggobjekt. Har man inte en taskig kvinnosyn då?

Ett exempel var när min kompis ringde mig. Så här lät det:
Han: Tja vad gör du?
Jag: Sitter och umgås med Lisa du då?
Han: Okej, men skit i henne hur orkar du vara kompisar med alla tjejer?
Jag: Jag uppskattar henne som en vän, inte hennes kropp.

Ett annat exempel är samma kille som totalt ignorerar en tjej han brukar ligga med på fyllan, när hon tex vill hitta på något på dagarna. Ignorerar samtal, sms osv. Då blir det som att han ser henne som någon slags ''spermahink'' om man får vara lite grov. Dock anser jag att hon får skylla sig själv lite då hon alltid släpper till när han ringer henne efter att han har varit ute på krogen.

Nu är det inte så att jag kräver att de ska skaffa 5-10 kvinnliga vänner, men just jargongen hur de pratar om tjejer och att de inte ens kan umgås med någon tjej utan att vilja ligga med de finner jag väldigt märkligt.

Så vad ni säger Flashback? Ordet är fritt!!
Ja, såklart. Om du inte kan ha kompisar som är kvinnor därför att du har en regel som säger "kvinnor kan inte besitta egenskaper jag söker hos en vän", ja då har du självklart en syn på kvinnor som sämre än män. Om det enda du uppskattar med en kvinna, vilken kvinna som helst, är hennes sexuella potential ser du kvinnor enbart som sexobjekt ja, det stämmer.

Det innebär inte att alla som inte har tjejkompisar har taskig kvinnosyn förstås. En del har bara aldrig träffat just de tjejerna som de klickar med som vänner, utan att för den sakens skull ha bestämt sig för att bara killar kan vara deras vänner. Jag har exempelvis inga peruanska vänner men hatar inte peruaner för det, jag bara känner inga peruaner.

Du borde dock tipsa dina kompisar om att killar med tjejkompisar får ligga otroligt mycket mer, och med bättre tjejer, än killar som bara ser tjejer som hål på ben. Man lär sig slappna av runt kvinnor och sånt märker tjejerna av.
Citera
2025-05-25, 12:10
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Sedan finns det folk som helt enkelt inte finner det naturligt att ha vänner av det motsatta könet, och det gäller självfallet både tjejer och killar.
Det behöver således inte betyda att man ser ned på det motsatta könet
Testa att i det argumentet byta ut kön mot hudfärg, handikapp eller vad som helst.
Citera
2025-05-25, 12:10
  #48
Medlem
Custom_mades avatar
Den är lurig, finns alltid en risk att ena eller andra parten vill mer.

Men att ha kvinnor som vänner är fantastiskt som man, men den kan vara svår pga massa olika anledningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in