Citat:
Kan man inte ha tjejkompisar kan man inte ha flickvän heller, och samma gäller killar för tjejer. Däremot kan man ha killkompisar men vägra ha något mer än så med någon snubbe. Handlar inte om könet, utan att man verkligen inte kan tänka sig att involvera någon i ens liv.
Som rubriken lyder, tycker ni det? Jag brukar oftast diskutera detta med mina polare. De har inga som helst tjejkompisar, inte ens någon bekant eller liknande. Utan istället vill de bara ligga med de.
Men blir det inte då att de ser de som objekt? Självklart ska man kunna ragga och ha det trevligt med tjejer, men när man ser alla tjejer som potentiella liggobjekt. Har man inte en taskig kvinnosyn då?
Ett exempel var när min kompis ringde mig. Så här lät det:
Han: Tja vad gör du?
Jag: Sitter och umgås med Lisa du då?
Han: Okej, men skit i henne hur orkar du vara kompisar med alla tjejer?
Jag: Jag uppskattar henne som en vän, inte hennes kropp.
Ett annat exempel är samma kille som totalt ignorerar en tjej han brukar ligga med på fyllan, när hon tex vill hitta på något på dagarna. Ignorerar samtal, sms osv. Då blir det som att han ser henne som någon slags ''spermahink'' om man får vara lite grov. Dock anser jag att hon får skylla sig själv lite då hon alltid släpper till när han ringer henne efter att han har varit ute på krogen.
Nu är det inte så att jag kräver att de ska skaffa 5-10 kvinnliga vänner, men just jargongen hur de pratar om tjejer och att de inte ens kan umgås med någon tjej utan att vilja ligga med de finner jag väldigt märkligt.
Så vad ni säger Flashback? Ordet är fritt!!
Men blir det inte då att de ser de som objekt? Självklart ska man kunna ragga och ha det trevligt med tjejer, men när man ser alla tjejer som potentiella liggobjekt. Har man inte en taskig kvinnosyn då?
Ett exempel var när min kompis ringde mig. Så här lät det:
Han: Tja vad gör du?
Jag: Sitter och umgås med Lisa du då?
Han: Okej, men skit i henne hur orkar du vara kompisar med alla tjejer?
Jag: Jag uppskattar henne som en vän, inte hennes kropp.
Ett annat exempel är samma kille som totalt ignorerar en tjej han brukar ligga med på fyllan, när hon tex vill hitta på något på dagarna. Ignorerar samtal, sms osv. Då blir det som att han ser henne som någon slags ''spermahink'' om man får vara lite grov. Dock anser jag att hon får skylla sig själv lite då hon alltid släpper till när han ringer henne efter att han har varit ute på krogen.
Nu är det inte så att jag kräver att de ska skaffa 5-10 kvinnliga vänner, men just jargongen hur de pratar om tjejer och att de inte ens kan umgås med någon tjej utan att vilja ligga med de finner jag väldigt märkligt.
Så vad ni säger Flashback? Ordet är fritt!!
I övrigt är nog svaret ja på din fråga