2025-05-23, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av youpendii
Som rubriken lyder, tycker ni det? Jag brukar oftast diskutera detta med mina polare. De har inga som helst tjejkompisar, inte ens någon bekant eller liknande. Utan istället vill de bara ligga med de.

Men blir det inte då att de ser de som objekt? Självklart ska man kunna ragga och ha det trevligt med tjejer, men när man ser alla tjejer som potentiella liggobjekt. Har man inte en taskig kvinnosyn då?

Ett exempel var när min kompis ringde mig. Så här lät det:
Han: Tja vad gör du?
Jag: Sitter och umgås med Lisa du då?
Han: Okej, men skit i henne hur orkar du vara kompisar med alla tjejer?
Jag: Jag uppskattar henne som en vän, inte hennes kropp.

Ett annat exempel är samma kille som totalt ignorerar en tjej han brukar ligga med på fyllan, när hon tex vill hitta på något på dagarna. Ignorerar samtal, sms osv. Då blir det som att han ser henne som någon slags ''spermahink'' om man får vara lite grov. Dock anser jag att hon får skylla sig själv lite då hon alltid släpper till när han ringer henne efter att han har varit ute på krogen.

Nu är det inte så att jag kräver att de ska skaffa 5-10 kvinnliga vänner, men just jargongen hur de pratar om tjejer och att de inte ens kan umgås med någon tjej utan att vilja ligga med de finner jag väldigt märkligt.

Så vad ni säger Flashback? Ordet är fritt!!
Kan man inte ha tjejkompisar kan man inte ha flickvän heller, och samma gäller killar för tjejer. Däremot kan man ha killkompisar men vägra ha något mer än så med någon snubbe. Handlar inte om könet, utan att man verkligen inte kan tänka sig att involvera någon i ens liv.

I övrigt är nog svaret ja på din fråga
Citera
2025-05-23, 23:04
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Som man har du korrekt kvinnosyn om du inte kan eller inte känner för att ha tjejkompisar.. förut möjligtvis för att ha det som en strategi att synas och kanske bli godkänd av andra kvinnor.

Preselection bias är riktigt och möjligtvis kanske inom om man har många tjejkompisar. Finns ju även sneaky fucker strategin soyiga mansfeminister använder sig av.
Citera
2025-05-24, 00:03
Avslutad
Snarare tvärtom.

De flesta "män" som är hetero och har tjejkompisar är ju bara betas som egentligen vill knulla dom, och är oärliga och patetiska.

Självklart går det ha vänlig relation med en kvinnlig arbetskollega eller om man vuxit upp som barndomsvänner, men än annars är det i 9 av 10 fallen aldrig någon bra idé att va kompis med tjejer.

Och om man är riktig man så finns det inget som kallas som vänner med tjejer, då de själva kommer också vilja knulla dig.
Citera
2025-05-24, 00:15
Medlem
Det hoppas jag inte. Men jag tror det är bra och nyttigt att umgås med motsatt kön i avslappnade former. Det är utvecklande och roligt dessutom.

Hade långa sejourer med killar i ungdomen när vi lyssnade på Black Sabbath och pratade sex och Alistair Crowley. De var lite udda så kanske våra sessioner gav dem ett skutt in i det som blev. De kunde åtminstone aldrig bli incels efter det, trots vi aldrig vidrörde varandra. Då fattade de brudar.
Citera
2025-05-24, 00:57
Medlem
Min kvinnosyn är förmodligen genomrutten.
Tjejer är bara roliga när det finns en sexuell spänning.
I tonåren hade jag två tjejkompisar som jag skejtade med, noll tankar om sex etc.
Det var sköna polare.
Men förutom dom så har jag inte träffat en enda tjej som är intressant att umgås med som vän.
Tjejer är så jävla tråkiga!
Citera
2025-05-24, 07:12
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yotob
Kan man inte ha tjejkompisar kan man inte ha flickvän heller, och samma gäller killar för tjejer. Däremot kan man ha killkompisar men vägra ha något mer än så med någon snubbe. Handlar inte om könet, utan att man verkligen inte kan tänka sig att involvera någon i ens liv.

I övrigt är nog svaret ja på din fråga

Fast det är ju olika former av relationer, och bara för att du är en karl som kärringarna gärna har som partner så är det väl inget som säger att de skulle välja dig som väninna?
Citera
2025-05-24, 12:42
Medlem
Låter som unga, omogna och brunstiga killar. Det blir bättre med åldern
Citera
2025-05-24, 12:45
Medlem
När man inte kan umgås med tjejerna utan bara vill ligga, så funkar det sålänge det finns tjejer som också bara vill ligga eller som tolerar att bli ignonerade och ej umgås emellan knullen.

Men så fort en tjej sätter kraven lite högre så ger det att killen blir singel eller t.o.m incel.
Citera
2025-05-24, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast det är ju olika former av relationer, och bara för att du är en karl som kärringarna gärna har som partner så är det väl inget som säger att de skulle välja dig som väninna?
Fattar inte vad du skriver.

En snubbe som inte kan ha tjejkompisar kan väl inte mesa runt med en flickvän heller.
Citera
2025-05-24, 15:16
Medlem
Det jag inte begriper, umgås unga idag aldrig i grupper/gäng med både killar och tjejer? När jag var tonåring och ung vuxen var vi alltid ett sånt gäng som hade fester eller var på stan eller stranden tillsammans. Även om de i gänget såklart varierade under årens lopp när man gick från skola till skola och sedermera arbete eller studier på annan ort. Men det var alltid mixade gäng med ungefär lika mycket killar som tjejer.
Citera
2025-05-24, 15:20
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yotob
Fattar inte vad du skriver.

En snubbe som inte kan ha tjejkompisar kan väl inte mesa runt med en flickvän heller.

Det jag menar är att han kan ju ha de kvaliteterna som kärringen letar efter för att ha honom som pojkvän, alltså t.ex. så tänder hon på honom. Vill hon ha en manlig väninna så letar hon efter andra saker. Blev det mer förståeligt?
Citera
2025-05-24, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det jag menar är att han kan ju ha de kvaliteterna som kärringen letar efter för att ha honom som pojkvän, alltså t.ex. så tänder hon på honom. Vill hon ha en manlig väninna så letar hon efter andra saker. Blev det mer förståeligt?
Jaha, manlig väninna. Varför sa du inte det?

Ja men tvärtom här: snubbar som inte kan ha tjejkompisar pga att de anser att de inte kan ha något gemensamt.

Att ändå toffla runt med en nu så avskyvärd kvinna är ju helt obegripligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in