2025-05-25, 15:13
Medlem
halaltarzans avatar

Men i de kretsarna där jag rörde mig som ung var det de maskulina snubbarna (inte sällan idrottskillar) som i regel fick göka de bästa brudarna. Och maskulina snubbar umgicks ytterst sällan med brudar.
Citera
2025-05-25, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Testa att i det argumentet byta ut kön mot hudfärg, handikapp eller vad som helst.

Väldigt hjärndött argument. Män och kvinnor är helt olika. Hudfärg tex är främst en fråga om melanin.

En "svart" man och en "vit" man har betydligt större överlapp än en man och en kvinna.
Citera
2025-05-25, 18:55
Avslutad
Ja, det är ett kontrovesiellt åsikt . Vänskap i min värld betyder djup intimitet. Att ha ytliga relationer av det motsatta könet är ingen problem, men vänskap kräver att man öppna sig på ett djupare plan, något som i min värld är endast förbehållen ens partner eller någon som står en väldigt nära.

Så nej, det funkar inte att ha vänskap av det motsatta kön. Inte den slags vänskap som jag tänker på.

Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Gör att det är rätt efterblivet att kasta ut bra människor ur sitt liv bara för att de råkar vara kvinnor.

Kontroversiell åsikt verkar det som...
Senast redigerad av Babushka7 2025-05-25 kl. 18:59.
Citera
2025-05-26, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Men i de kretsarna där jag rörde mig som ung var det de maskulina snubbarna (inte sällan idrottskillar) som i regel fick göka de bästa brudarna. Och maskulina snubbar umgicks ytterst sällan med brudar.
Jo det stämmer att det i högstadiet och på vissa håll även i gymnasiet såg annorlunda ut, men efter tonåren kommer du garanterat gynnas av att veta hur man umgås med kvinnor.
Sen skulle jag inte vilja kalla idrottskillarna i andra ring för "maskulina" direkt.. vältränade ja, men det finns inte mycket manlighet i en osäker 17-åring som inte törs prata med tjejer om han inte är säker på att få doppa. Jag vill också minnas att de tjejer som i nian trånade efter dessa mustasch-fjuniga grabbar inte var särskilt "bra" tjejer utan endast (vid tillfället) "populära" tjejer. De flesta är hårfrisörskor och dagisfröknar med lösgodismage idag.
Citera
2025-05-26, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Ja, det är ett kontrovesiellt åsikt . Vänskap i min värld betyder djup intimitet. Att ha ytliga relationer av det motsatta könet är ingen problem, men vänskap kräver att man öppna sig på ett djupare plan, något som i min värld är endast förbehållen ens partner eller någon som står en väldigt nära.

Så nej, det funkar inte att ha vänskap av det motsatta kön. Inte den slags vänskap som jag tänker på.

Har fungerat fint för mig iaf.

Beklagar att det inte gör det för dig vet ja!
Citera
2025-05-26, 11:22
Avslutad
Bra!

Och tack :-). Det är dock ingen stor förlust för mig. Tvärtemot faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Har fungerat fint för mig iaf.

Beklagar att det inte gör det för dig vet ja!
Citera
2025-05-26, 12:54
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Kvinnosyn och kvinnosyn, beror ju på hur kvinnan är. Det är ju liksom bara så att manliga män och brudiga brudar har väldigt lite gemensamt förutom att vilja para sig med varandra och unga killar är ju rätt enkelspåriga.

Min första tjejkompis var ju som oss, hon ville spela och kolla fotboll och lira tv-spel så hon passade in perfekt. Någon bimbo som vill prata om väskor och Desperate Housewives not so much.
Citera
2025-05-26, 12:58
Medlem
george.sthlms avatar
Jag har haft många tjejkompisar.
Jag har aldrig haft en tjejkompis som jag inte kunnat tänka mej att ligga med.
Citera
2025-05-26, 16:28
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
men vänskap kräver att man öppna sig på ett djupare plan, något som i min värld är endast förbehållen ens partner eller någon som står en väldigt nära.

Och varför skulle inte någon av motsatt kön kunna stå en väldigt nära?
Citera
2025-05-26, 16:54
Avslutad
För att det bara är så och för att jag tycker så.

Att du ens frågar om det

Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Och varför skulle inte någon av motsatt kön kunna stå en väldigt nära?
Citera
2025-05-26, 17:02
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag har haft många tjejkompisar.
Jag har aldrig haft en tjejkompis som jag inte kunnat tänka mej att ligga med.

Just så. Hade väl två brudar jag umgicks lite med när jag var yngre men naturligtvis satte jag på den ena, och gjorde ett försök med den andra på fyllan, och så fick de så kallade vänskaperna sig en riktig törn och rann ut i sanden. Nej, vänskap med kärringar tror jag mer passar snubbar med lågt testo, typ halvenucker eller gamla gubbar.
Citera
2025-05-26, 17:09
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
För att det bara är så och för att jag tycker så.

Övertygande argument.

Jag har bevisligen lyckats. Har du misslyckats eller inte velat försöka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in