2024-01-16, 03:37
Medlem
Patetiska killar
Citera
2024-01-16, 05:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av youpendii
Som rubriken lyder, tycker ni det? Jag brukar oftast diskutera detta med mina polare. De har inga som helst tjejkompisar, inte ens någon bekant eller liknande. Utan istället vill de bara ligga med de.

Men blir det inte då att de ser de som objekt? Självklart ska man kunna ragga och ha det trevligt med tjejer, men när man ser alla tjejer som potentiella liggobjekt. Har man inte en taskig kvinnosyn då?

Ett exempel var när min kompis ringde mig. Så här lät det:
Han: Tja vad gör du?
Jag: Sitter och umgås med Lisa du då?
Han: Okej, men skit i henne hur orkar du vara kompisar med alla tjejer?
Jag: Jag uppskattar henne som en vän, inte hennes kropp.

Ett annat exempel är samma kille som totalt ignorerar en tjej han brukar ligga med på fyllan, när hon tex vill hitta på något på dagarna. Ignorerar samtal, sms osv. Då blir det som att han ser henne som någon slags ''spermahink'' om man får vara lite grov. Dock anser jag att hon får skylla sig själv lite då hon alltid släpper till när han ringer henne efter att han har varit ute på krogen.

Nu är det inte så att jag kräver att de ska skaffa 5-10 kvinnliga vänner, men just jargongen hur de pratar om tjejer och att de inte ens kan umgås med någon tjej utan att vilja ligga med de finner jag väldigt märkligt.

Så vad ni säger Flashback? Ordet är fritt!!

I de exempel du anger, ja. Dålig människosyn med.

I andra fall... vet ej. Men tycker nog män som inte kan umgås med kvinnor som personer missar en potientiellt stor mängd bra folk, och vice versa.
Citera
2024-01-16, 06:19
Medlem
blagyltas avatar
Låter mer som män som inte bejakat sin identitet riktigt, som män, som inte lekt av sig, som är trygga i den rollen och har de inte det utan fastnat i risken att hamna i konflikt med sig själva och sina sexuella begär och fantasier är de inga vänner och kommer inte att kunna bli det heller än på ett tag. Kvinnosynen blir därefter.

Vänskap över könsgränserna kan vara väldigt givande annars. Så fort man kommit över den tröskeln.
Senast redigerad av blagylta 2024-01-16 kl. 06:53.
Citera
2024-01-16, 14:18
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blagylta
Låter mer som män som inte bejakat sin identitet riktigt, som män, som inte lekt av sig, som är trygga i den rollen och har de inte det utan fastnat i risken att hamna i konflikt med sig själva och sina sexuella begär och fantasier är de inga vänner och kommer inte att kunna bli det heller än på ett tag. Kvinnosynen blir därefter.

Vänskap över könsgränserna kan vara väldigt givande annars. Så fort man kommit över den tröskeln.

Man kan uppfattas som beta om man har kvinnliga vänner, d.v.s. att man har blivit friendzonad och egentligen vill knulla dem. Det var en anledning till att jag inte kunde tänka mig att vara vän med kvinnor när jag var yngre. Dessutom hade man mycket högre sexdrift och ville knulla alla kvinnor förutom de allra fulaste och fetaste.

Nu när jag har barn och dessutom har knullat tillräckligt mycket kan jag tänka mig att ha vänskapliga relationer med kvinnor, men å andra sidan känner jag mig inte särskilt intresserad av att ha vänner alls längre.
Citera
2024-01-16, 17:27
Medlem
Dålig vet jag väl inte nödvändigtvis, men begränsad iallafall.

Generellt tycker hag det verkar som att de som har problem med vänner av motsatt kön verkar ha lite svårt för djupare relationer till andra överlag, men det är iofs mest en högst personlig iakttagelse.
Citera
2024-01-16, 17:41
Medlem
HasseBanans avatar
Beror på varför man har svårt med bara vänskap till kvinnor, kan ju finnas olika orsaker.

Som man tycker jag annars kvinnliga vänner är underskattat, det kan vara en reell tillgång.
Citera
2024-01-16, 21:34
Medlem
E-Mac.s avatar
Nej det går inte att säga att alla har en dålig kvinnosyn bara för att man inte har tjejkompisar. Du måste tänka på att kompisskap inte är upp till endast en part att avgöra.

Många kvinnor uppfattar jag som nogräknade med vilka de umgås med, eftersom de vill höja sin status socialt med hjälp av den eller de som de umgås med. Och det omvända gäller också, de vill inte sänka sin status pga av tex ett paria (en utstött) i samhället.

Så, om man som kvinna eller man har låg status, och inte kommer överens med många kvinnor generellt (något som gäller kvinnor speciellt), så kommer man att få svårt att hitta tjejkompisar bland flertalet kvinnor.

Det behöver alltså inte vara något fel på en som människa, såsom till exempel en dålig kvinnosyn, utan man blir sonika bortvald av många kvinnor som inte vill slösa sin tid på en eftersom de gör karriär i den sociala sfären, och man själv fungerar som en bromskloss i denna karriärjakt (då man inte har nog hög status, "och/eller alternativt inte kan kommunicera med flertalet kvinnor på ett känslomässigt plan).
Citera
2024-01-16, 21:37
Avslutad
Är helt med dig i ditt resonemang. Att totalt avfärda tjejer som annat än knullmaterial är jävligt skevt och leder till skevhet.

Citat:
Ursprungligen postat av youpendii
Ett annat exempel är samma kille som totalt ignorerar en tjej han brukar ligga med på fyllan, när hon tex vill hitta på något på dagarna. Ignorerar samtal, sms osv. Då blir det som att han ser henne som någon slags ''spermahink'' om man får vara lite grov. Dock anser jag att hon får skylla sig själv lite då hon alltid släpper till när han ringer henne efter att han har varit ute på krogen.
En inte alltför vild gissning är att hon dessutom klagar på hur sviniga män är?
Citera
2024-01-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Antagligen får de killar som aldrig haft tjejkompisar en skev kvinnosyn på grund av det. Visst har jag hånglat med någon av dem på fyllan men ligga gör jag med andra tjejer, inte mina vänner.

Exakt detta!

Tycker det är rätt märkligt att vara så binärt inställd till tjejer. Tjejvänner och killvänner är inte två helt väsensskilda kategorier. Man kan ha båda.
Citera
2025-05-23, 16:57
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Precis alla kvinnor som sexobjekt, även din mamma, kusin och syster?

Jag ser nog 99% av alla kvinnor som sexobjekt eller potentiella sexpartners, förutom de som är gamla och fula.
Det är helt naturligt för en man att tänka på sex med kvinnor han träffar, inget konstigt i det alls.

För mig personligen blir det svårt att umgås med en kvinna jag tänker på att knulla, jag är fysiskt attraherad av henne och mer behövs inte för en man för att vilja stoppa in skruven i henne.
Jag kan inte umgås med kvinnor på samma sätt som med män.
Tex att dra och spela paddel, fara på stranden, eller gå ut tillsammans kan jag inte göra med en kvinna eftersom jag tänker på att knulla henne hela tiden, men visst, är hon skitful och jag har noll sexuellt intresse i henne så kan det funka.

Jag tycker inte jag har dålig kvinnosyn alls, snarare ganska normal.
Det sjuka tycker jag är när man ser killar med tjejkomisar som ser hyfsat normal ut och man vet att den killen skulle sätta på dom direkt om han fick chansen.

Om vi vänder på det då, har kvinnor dålig syn på män om dom ser männen som några som ska ge kvinnan trygghet och säkerhet?
För det är ju sånt många kvinnor kräver för att ha en bra relation.

Vi har alla våra naturliga behov som följt med oss ända sedan vi var apor och just sex hos män har alltid varit ett enormt stark behov.
Det som gör det värre är att män är så visuella och inte kräver annat än ett fint yttre för att vilja knulla.
Hade varit lättare om män hade krävt en bra personlighet av kvinnorna för att vilja ligga med dom, men då tror jag många kvinnor idag hade varit helt utan sex, haha.
Citera
2025-05-23, 17:13
Medlem
Vilken jävla loser. Haha han får knappt ligga eller? Låter extremt desperat om han inte kan ha tjejkompisar.
Citera
2025-05-23, 17:22
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Dålig vet jag väl inte nödvändigtvis, men begränsad iallafall.

Generellt tycker hag det verkar som att de som har problem med vänner av motsatt kön verkar ha lite svårt för djupare relationer till andra överlag, men det är iofs mest en högst personlig iakttagelse.

Vad menas med "djupa relationer"?
Många män kommer inte sitta och prata känslor med varandra även om dom är riktigt bra kompisar och gör mycket ihop.
Det är bara så många mäns hjärnor funkar.
Kvinnor däremot kan ju sitta och babbla om sina känsloliv helt öppet på ett cafe framför en person dom knappt känner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in