2023-02-06, 20:52
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Är det någon som har testat märket FZ? Jag hittade bara deras Twitter sida och där finns en länk till deras butik på Aliexpress.

Det verkar vara ett subföretag till TRN. Hörlurarna kostar ca. 6 dollar inklusive frakt och verkar ha fått bra omdömen.

https://twitter.com/FZOfficialStor1
Citera
2023-02-07, 16:49
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Är det någon som har testat märket FZ? Jag hittade bara deras Twitter sida och där finns en länk till deras butik på Aliexpress.

Det verkar vara ett subföretag till TRN. Hörlurarna kostar ca. 6 dollar inklusive frakt och verkar ha fått bra omdömen.

https://twitter.com/FZOfficialStor1
Vad har du för förväntningar på ett par hörlurar för $6?
Citera
2023-02-07, 18:21
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500

Väldigt stora förväntningar för $6 i Kina motsvarar en 10-20 gånger dyrare vara hos Biltema, Clas Ohlson samt Kjell & Company.

Samtliga av dessa företag köper in sina produkter i Asien och lägger på minst 1 000 procent.
Citera
2023-02-07, 19:59
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500

Om hörlurarna kostar 60 kr hos Classe eller Kjell, då ska man nog inte ha så stora förväntningar. Jag köpte ett par QKZ ZXD samt QKZ ZXN och de låg långt över mina förväntningar. Jag köpte dem under mellandagarna och gav inte ens $6 för dem (2 stycken för $8 inklusive frakt).

Om du känner för att lägga ut 150-300 dollar för ett par hörlurar, så finns det modeller på sidan med 15-18 balanserade element.

TRN BA15 30BA Driver Unit In Ear Earphone Balanced Amarture

TRN BA8 16BA Driver Unit In Ear Earphone 18 Balanced Amarture
Citera
2023-02-08, 00:32
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Priset för FZ Liberty Max som jag hittade på Aliexpress måste vara ett tillfälligt kampanjpris. Hörlurarna kostar dubbelt så mycket hos tillverkaren TRN på Alibaba. Då måste man köpa minst 10 stycken och betala för frakten. Normalpriset i andra butiker verkar ligga runt 20 dollar.

Aliexpress - FZ Liberty Max In Ear Earphone Dynamic DJ Monitor IEM

Alibaba - FZ Liberty Max In Ear Earphone Dynamic DJ Monitor IEM
Citera
2023-02-08, 16:26
Medlem
Mike.Andersens avatar
FZ Liberty Max verkar gå åt som smör i solskenet. Jag köpte en med mikrofon innan de hann ta slut.

Hörlurarna kan knappast vara sämre än de som följde med mobiltelefonerna.

Finns det några andra udda märken som kan vara bra?
Citera
2023-02-08, 17:06
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Väldigt stora förväntningar för $6 i Kina motsvarar en 10-20 gånger dyrare vara hos Biltema, Clas Ohlson samt Kjell & Company.

Samtliga av dessa företag köper in sina produkter i Asien och lägger på minst 1 000 procent.

Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Om hörlurarna kostar 60 kr hos Classe eller Kjell, då ska man nog inte ha så stora förväntningar. Jag köpte ett par QKZ ZXD samt QKZ ZXN och de låg långt över mina förväntningar. Jag köpte dem under mellandagarna och gav inte ens $6 för dem (2 stycken för $8 inklusive frakt).

Om du känner för att lägga ut 150-300 dollar för ett par hörlurar, så finns det modeller på sidan med 15-18 balanserade element.

TRN BA15 30BA Driver Unit In Ear Earphone Balanced Amarture

TRN BA8 16BA Driver Unit In Ear Earphone 18 Balanced Amarture
OK, tack för svar och tips !
Citera
2023-02-08, 18:39
Medlem
cerns avatar
Kör AirPods Pro 2 nu och är riktigt nöjd, väldigt bra Noise Cancelation funktion.
Citera
2023-02-22, 22:59
Medlem
Mike.Andersens avatar
FZ Liberty Max som jag nämnde i förra inlägget anlände i dag. Jag har lyssnat lite grann i hörlurarna och de är likvärdiga med QKZ ZXN. FZ Liberty Max är lite mer tungdrivna än QKZ ZXN. Kabeln i FZ Liberty Max är sämre än till QKZ ZXN.

Ganska bra köp i och med att FZ Liberty Max kostar ca. en tredjedel av ett par QKZ ZXN.
Citera
2023-02-23, 23:06
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
FZ Liberty Max verkar gå åt som smör i solskenet. Jag köpte en med mikrofon innan de hann ta slut.

Självklart, när det bara skiljer 21 cent för att få en produkt med mikrofon. En kabel med mikrofon kostar nästan lika mycket som lurarna.

FZ F1 Liberty Z1 Earphones HIFI Cable 2 Pin 3.5mm

Citat:
US $6.16

Citat:
FZ Liberty Max som jag nämnde i förra inlägget anlände i dag. Jag har lyssnat lite grann i hörlurarna och de är likvärdiga med QKZ ZXN. FZ Liberty Max är lite mer tungdrivna än QKZ ZXN. Kabeln i FZ Liberty Max är sämre än till QKZ ZXN.

Ganska bra köp i och med att FZ Liberty Max kostar ca. en tredjedel av ett par QKZ ZXN.

Okej, du lyckades övertyga mig. Jag får beställa en i silver utan mikrofon innan dessa också tar slut.
Citera
2023-02-25, 00:42
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Okej, du lyckades övertyga mig. Jag får beställa en i silver utan mikrofon innan dessa också tar slut.

Om du aldrig har ägt den där typen av hörlurar, så kan jag tipsa om att skaffa andra pluggar i skumgummi. Det är inget fel på dem som följer med, men delen av kabeln som går runt örat fjädrar lite så att basen blir dålig när luren hamnar i fel vinkel.

Jag köpte en uppsättning sådana här som jag använder i samtliga av den här typen av hörlurar. Pluggarna är bra och passar alla öron.

QKZ T400 10 pcs Earphone tips Memory Foam
Citera
2023-03-11, 02:09
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Jag beställde ett par Lenovo GM2 Pro hos Aliexpress för två veckor sedan och fick dem levererade direkt till brevlådan i går.

Hörlurarna kostade $9 inklusive frakt och jag måste säga att de är väldigt prisvärda i jämförelse med alla andra noname produkter som det kryllar av på marknaden. Jag har andra mycket dyrare hörlurar, men skulle lika gärna kunna använda den här produkten istället.

Basen är så kraftig att det kittlar i trumhinnorna. Jag var tvungen att ställa ner basen i profilen som jag använder till mina andra hörlurar.

Lenovo GM2 Pro Review

Citat:
Lenovo company has recently released new wireless headphones to the market under the name of Lenovo GM2 Pro which is an improved version of the Lenovo GM2, specifically targeted towards the mobile gamers community, it has a cool design that resembles a UFO or a seashell, but more importantly, it is equipped with good hardware such as the latest Bluetooth 5.3 chip that delivers a stable connection and preserves the battery, huge 350mAh battery that provides up to 30 hours of usage in a single charge, and a decent microphone that allows for clear calls and improves the gaming experience, not to mention the high audio quality and low latency, in this review, I will be going over all of its features in more detail to see if it is a good choice for a headphone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in