2022-02-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Tyvärr har deras bluetooth-lurar inte samma evighetsgaranti som trådlurarna har. Ljudet är kanon och mikrofonen toppen. Men två lurar efter varandra så var kopparkablarna blottade efter mindre än ett halvår. Kan sägas att jag lyssnar på lurar flera timmar om dagen och även har hörlurar utomhus. Jag antar att sladden lätt belastas om den hamnar mellan klädlagren då man har vinterkläder på sig.

Egentligen tycker jag att deras bt-lurar inte borde behöva nån sladd som hänger och dinglar. Det är där det går sönder lätt.

Kan passa på att varna för Jlab rewind retro. Lätta och precis känslan jag vill ha - men uselt ljud och knappt användbar mikrofon.

Det enda jag kommit på som verkar ha bra ljud är ett par lurar som har en udda upphängning i nacken .
Miiego AL3. De verkar släpps igenom omgivningen men ha bra ljud.

Tråkigt.

Miiego AL3 såg intressanta ut. Synd att du inte lyssnat på dem. Vore skoj med lite mer specs åsse.
Hojta till om det blir köp med en liten minirec vs porta pro.
Citera
2022-02-15, 21:42
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Tyvärr har deras bluetooth-lurar inte samma evighetsgaranti som trådlurarna har. Ljudet är kanon och mikrofonen toppen. Men två lurar efter varandra så var kopparkablarna blottade efter mindre än ett halvår. Kan sägas att jag lyssnar på lurar flera timmar om dagen och även har hörlurar utomhus. Jag antar att sladden lätt belastas om den hamnar mellan klädlagren då man har vinterkläder på sig.

Egentligen tycker jag att deras bt-lurar inte borde behöva nån sladd som hänger och dinglar. Det är där det går sönder lätt.

Kan passa på att varna för Jlab rewind retro. Lätta och precis känslan jag vill ha - men uselt ljud och knappt användbar mikrofon.

Det enda jag kommit på som verkar ha bra ljud är ett par lurar som har en udda upphängning i nacken .
Miiego AL3. De verkar släpps igenom omgivningen men ha bra ljud.

Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Tråkigt.

Miiego AL3 såg intressanta ut. Synd att du inte lyssnat på dem. Vore skoj med lite mer specs åsse.
Hojta till om det blir köp med en liten minirec vs porta pro.

De verkar få bra omdömen i tester så jag kanske gör ett försök på chansning. Får väl återkomma isåfall.

Tycker det är märkligt att det inte finns fler lurar i portapro-liknande segmentet.
Citera
2022-02-15, 22:07
Medlem
Citat:
De verkar få bra omdömen i tester så jag kanske gör ett försök på chansning. Får väl återkomma isåfall.

Tycker det är märkligt att det inte finns fler lurar i portapro-liknande segmentet.

Citera mig gärna i sånna fall.

Enig.
Citera
2022-03-01, 12:05
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Vill ha ON EAR lurar , lätta, gärna somsläpper igenom lite miljöljud

tycker mina bluetoothlurar trycker mot öronen och känns som hörselkåpor
Öronen blir svettiga och trycks ihop

Jag vill ha den luftiga känslan jag hade av mina koss porta pro. En elastisk metallbåge och kuddar istället för gallonringar mot öronen

Vet att porta pro finns som bluetooth men den har en dinglande sladd som går sönder lätt . Det har testats

Nån som har tips.
Att de känns lätta och luftiga är viktiga.
Ljudet ska vara hyfsat förstås.
Men jag har inget emot att den tar in lite ljud från omgivningen. Jag tycker det är bra om man är ute och går, att man hör ljud runtom också.

Jag älskar mina marathon. Tyvärr inte den bästa byggkvallen, men för det priset...

https://www.amazon.com/Small-Bluetoo...%2C227&sr=8-12
Citera
2022-03-01, 15:35
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag köpte mina första trådlösa in-ear hörlurar för ett år sedan och blev rejält besviken. Jag skulle använda dem för utomhusaktiviteter, men ljudet klippte hela tiden när jag rörde mig. Sedan läste jag på tillverkaren JBL:s hemsida att hörlurarna inte fungerar bra på öppna ytor på grund av enhetens placering på kroppen samt radiovågor i samband med antennens natur.

Jag beställde sedan 2 stycken andra billiga lurar för 100 kr inklusive frakt som fungerar problemfritt utomhus. Mina andra 2000 kr lurar använder jag enbart inomhus. Även där händer det att ljudet klipper när jag rör mig. Det gäller att sitta helt blickstilla i samma position.

Detta lät ju verkligen helt värdelöst. Så trådlösa in-ear funkar alltså bara till att sitta still inomhus med?
Citera
2022-03-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Detta lät ju verkligen helt värdelöst. Så trådlösa in-ear funkar alltså bara till att sitta still inomhus med?

Jag hann köpa ett halvt dussinolika hörlurar innan jag till slut hittade ett par som inte lider av detta problem. Nu sitter jag här med en massa TWS lurar som enbart går att använda inomhus. Den billigaste hörluren för $6 fungerar av någon anledning helt problemfritt utomhus.

Bowers & Wilkins PI5 och JBL Live Pro+ ska ni undvika om hörlurarna ska användas utomhus.

Jag borde ha läst det finstilta på JBL:s hemsida innan köpet. Det stod någonting om att radiovågorna inte har något att studsa emot på öppna ytor. Det räcker med att hålla handen mot den ena hörluren för att den ska tappa signalen och tystna. Detta har antagligen att göra med små antenner och låg uteffekt. Om jag kommer ihåg rätt om radiovågor, så dämpar kroppen runt 3 dBi och det räcker nog i det här fallet.

Jag har läst på lite och TWS hörlurar har en master/slave funktion. Den som är master ansluter mot ljudkällan över 2,4 GHz bandet och tar emot vänster/höger kanal (stereo). Den som är slav ansluter till den andra luren på 10-15MHz bandet och tar emot vänster kanal.

Det finns andra hörlurar som saknar den där master/slave funktionen. Istället så har dessa lurar en funktion som kallas för TWS Plus. Där kommunicerar bägge lurarna över 2,4 GHz bandet mot ljudkällan och tar emot varsin vänster/höger kanal i stereosignalen.

Som jag förstod det, så ska TWS Plus ha en stabilare anslutning.
Citera
2022-04-02, 23:35
Medlem
Sassafras21s avatar
Köpråd av hörlurar?

Hej! Jag hade tänkt att införskaffa nya hörlurar till mobilen som inte stänger ute ljud från omgivningen.

Har dessa att välja mellan:
https://www.elgiganten.se/product/tv...ar-vita/220401

https://www.elgiganten.se/product/tv...rar-vit/180503

https://www.elgiganten.se/product/tv...rar-gra/255956

https://www.elgiganten.se/product/tv...r-svart/357757

Vilka hade ni valt av dessa?
Citera
2022-04-03, 00:36
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
JBL alltid varit nöjd med JBL men har inte testat pluggarna du länkar, Marshall blir mitt andraval varit nöjd med deras produkter också.

Dom var snygga också Marshall alltså.

Ändrar mig hade köpt Marshall, snygga och har förmodligen bättre ljud.
Senast redigerad av CitrusInYourEye 2022-04-03 kl. 00:40.
Citera
2022-04-03, 04:38
Medlem
Be att få lyssna på dina olika alternativ.

Marshall lät apa sist jag lyssnade på dem.

Hur länge ska du ha dem? Många minuter per dag? Kanske värt att investera ett par kronor mer än tänkt?
Citera
2022-04-03, 08:50
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Be att få lyssna på dina olika alternativ.

Marshall lät apa sist jag lyssnade på dem.

Hur länge ska du ha dem? Många minuter per dag? Kanske värt att investera ett par kronor mer än tänkt?

När lyssnade du på Marshall sist?
Citera
2022-04-03, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusInYourEye
När lyssnade du på Marshall sist?

Ett drygt halvår sedan. Båda modellerna, sida vid sida så att säga. Hurså?
Citera
2022-04-03, 08:59
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Ett drygt halvår sedan. Båda modellerna, sida vid sida så att säga. Hurså?

Vet att dom bytte element för en månad sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in