Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-29, 21:16
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negrin
Söker ett par in-ear lurar för 500kr.

Användningsområde: prata i telefon & lyssna på spotify med min samsung galaxy s7.

Lyssnar på topplistan, klassisk rock, indie rock, reaggeaton, reaggae, dansband, hiphop, house. Så blandad musik alltså.

Kan tänka mig några hundralappar dyrare om dom är trådlösa. Anledningen att jag inte vill betala flera tusen är nämligen att jag är duktig på att förstöra lurarna efter ett år eller så.

Soundmagic E10C:

https://www.dustinhome.se/product/5010968005/e10c-blacksilver

recension: https://www.whathifi.com/soundmagic/e10c/review

Kan inte gå fel med dessa, alternativt den dyrare E80C om du har en mobil som klarar av att driva dom:

https://www.dustinhome.se/product/5010978784/e80c-in-ear-blackgold
Citera
2017-08-29, 21:59
Medlem
Är du villig att köpa från Kina finns det betydligt bättre väl än Soundmagics lurar, t.ex. KZ KS5.
Citera
2017-09-09, 23:07
Medlem
Jag har ett par audio technica m50x som jag är riktigt nöjd med dock börjar dem bli lite slitna. tips på liknande välljudande lurar som inte kostar för mycket?
Citera
2017-09-11, 08:46
Bannlyst
Söker de bästa in-ear lurarna för 600-700 kr.
Citera
2017-10-07, 11:59
Medlem
lugna ner digs avatar
Köpte de enormt hyllade kinalurarna KZ ZS5, ett par in-ear som går för runt 200-300 svenska kronor.
Basen var riktigt bra, diskanten var okej och enligt mig var mellanregister uselt. Röster kom inte fram alls, lät hemskt på vissa låtar. Ska försöka lyssna in lite mer men känns som att de mest kommer bli liggande i någon låda. Som ett par beats men bara lite bättre.
Citera
2017-10-07, 23:06
Medlem
MindRewinds avatar
Nu börjar mina Audio Technica ATH-M50 lurar säcka ihop helt, glapp och elände. Har varit väldigt nöjd med dessa, enda minus är att jag får ont kring öronen efter ett par timmar. Är inte speciellt sugen att köpa ett par ATH-M50x/MG pga. detta.

Några tips? Budget max 3k.
Citera
2017-10-10, 13:35
Medlem
MindRewinds avatar
Svarar mig själv då, köpte ett par Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm, betydligt bekvämare än Audio Technica, låter dessutom mycket bättre. NÖJD!
Citera
2017-10-17, 14:33
Medlem
Jeltzins avatar
Söker ett par trådlösa hörlurar att använda till träning med prislapp runt 500 kronor. De skall sitta tillräckligt bra för att kunna göra burpees (bra alltså). Har kollat lite på "Skullcandy Ink'd Wireless" men verkar var lite si och så med hur de sitter.
Citera
2017-10-17, 22:12
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Köpte de enormt hyllade kinalurarna KZ ZS5, ett par in-ear som går för runt 200-300 svenska kronor.
Basen var riktigt bra, diskanten var okej och enligt mig var mellanregister uselt. Röster kom inte fram alls, lät hemskt på vissa låtar. Ska försöka lyssna in lite mer men känns som att de mest kommer bli liggande i någon låda. Som ett par beats men bara lite bättre.
Update. Körde mina KZ ZS5 via min DAC idag. Skillnaden är enorm. Framför allt mellanregister ökar i klarhet och lurarna får verkligen bra rymd och separation med instrumenten. Basen är inte lika mörk och övertydlig, den är till och med balanserad.

Rekommenderar för övrigt den här DAC:en enormt: https://www.hembiobutiken.se/produkter/forstarkare/dac/244990-hifime-sabre-9018-dac/ Köp en OTG-adapter så kan man ha den till telefonen när man är iväg. Klår lätt dacar som är 5 ggr så stora och kostar lika mycket mer.
Citera
2017-11-23, 12:29
Medlem
ingenios avatar
Skulle behöva tips på ett par bra hörlurar som man dels kan använda med ett digitalpiano, dvs som har stöd för sladd med 6,3mm plugg, men som samtidigt är trådlösa och har bluetooth. Någon hybrid med andra ord.
Gärna som går att köpa nu på Black Friday-rean.
Citera
2017-12-08, 21:48
Medlem
Har haft samma par sketgamla iphone-hörlurar de senaste 5-6 åren och de funkar fortfarande helt perfekt, men de börjar se rätt slitna och äckliga ut nu. Letat lite med halvöppna ögon de senaste 1-2 åren efter ett par nya men vet inte vilka jag ska köpa. Hatar de nya in-ear hörlurarna som folk använder idag, tycker det känns snuskigt att trycka in dem så långt i öronen och så har de en tendens att åka ut också.

Undrar därför om någon här har tips på lurar som är av samma typ som dessa

Är för övrigt så långt ifrån en hi-fi nörd man kan komma, så ljudkvalité är inte superviktigt, viktigast är att de sitter skönt och inte går sönder med en gång.
Senast redigerad av Matrgt 2017-12-08 kl. 21:57.
Citera
2017-12-12, 22:33
Medlem
Någon som kan tipsa om ett bra par IN-EAR hörlurar med BLUETOOTH?

Är ute efter ett par sådana tänkt till en julklapp, för ca 400kr till max 800kr. Personen i fråga använder mestadels lurarna för att lyssna på poddar till/från jobbet samt i sängen innan sömn.

Har mest kollat på lurar där själva luren är i samma stil som iphonens egna lurar. Finns inte lika mycket av den sorten men tror den är att föredra för personen som dem är till för. Så gärna sådana om någon kan tipsa om något bra. Annars tar jag gärna tips på andra modeller med. Tror både kan funka. Med många modeller så får man väl med lite olika storlekar på plupparna för att man ska kunna se vad som passar bäst för en själv? Även sett att man kan köra både med och utan vinge på en del. Lite okunnig på just in-ear då jag själv alltid kört med olika sorters on-ear.

Tacksam för tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in