2015-09-17, 23:50
Medlem
aha mer "normalt" ljud i dom? är m2 också sådär baslösa o vassa?

tänkte knåpa ihop en lista på 5-6 lurar sen gå o testa. egentligen inte ljudet som är superviktigt ssnarare att dom stängerut babbel på eett schysst sätt. fast såna där vassa lurar pallar jag inte, får ont i öronen efter ett tag
gillar bas.
Citera
2015-09-18, 21:20
Medlem
Studiomonitorer är till för att vara exakta, så att du kan t.ex. mixa musik med dem. De blir således inte speciellt "roliga" att lyssna på om man inte uppskattar att höra musiken som den låter egentligen (ska dock påpekas att de flesta inte gör det). Vassheten som du hänvisar till kallas för lyssningströtthet egentligen, och beror (oftast) på skarp diskant.

Momentum skulle jag definitivt inte säga är baslösa och har inte en vass diskant, men de är hyfsat neutrala. M1 och M2 låter i princip identiska, men M2 har fått några kosmetiska uppgraderingar som t.ex. större öronkåpor. Skriv som sagt upp Urbanite på din lista också, de är lite mer bastunga än Momentum, men låter fortfarande bra. Väldigt bekväma också.

Nu kanske jag blir lynchad, men testa Beats Solo2 också. Har inte hört dem själv, men utifrån vad jag läst så ska de låta väldigt bra för sitt pris och dessutom vara väldigt sköna att ha på sig.
Citera
2015-09-19, 01:20
Medlem
tackar tackar!

ska springa till lokala ljudbutiken och prova mig fram
Citera
2015-09-19, 12:52
Medlem
För några år sedan så fick jag tips här om Soundmagic E10 som jag köpte och dom har verkligen gett valuta för pengarna.

Nu är jag på jakt efter ett par nya hörlurar då ena luren gett upp. Jag hade tänkt mig upp till 500kr och de krav jag har är att dom
1. Ska vara in-ear.
2. Ge valuta för pengarna.
3. Inte ska vara Sennheiser CX 300.

Sista punkten är där för att jag haft dom och var riktigt missnöjd med dom. Råkade man röra sladden så lät det väldigt mycket i hörlurarna.

Budgeten är inte satt i sten, men inte extremt flexibel heller.
Citera
2015-09-19, 17:54
Medlem
^ Pröva Sony mh1c, har dem och är supernöjd. Head-fi forums har rankad dem som #1 prisvärda hörlurar med mic.
Klarhet och mittoner är bra. Men basen är en gnutta höjd, så förvänta dig ett varmare ljud. Går att fixa med Equalisers bra. Kostar ca. 400 i Sverige. Kan hittas på Amazon/eBay för ca. 250. Låt inte priset lura dig dock. De jämförs med In-Ear lurar som t. Ex. Shure Se215
Citera
2015-09-27, 17:49
Medlem
JGGs avatar
Jag köpte Shure SE215 för några år sedan efter fått tips som jag varit nöjd med. Tappade bort dessa efter en utekväll igår.

Någon som kan rekommenderar några nya för mig? Vill inte köpa SE215 då jag mest lyssnar på house och basen inte är den bästa. Ett krav är att kabeln ska vara utbytbar och priset är max 4000kr.
Citera
2015-10-03, 23:26
Medlem
mrdrutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JGG
Jag köpte Shure SE215 för några år sedan efter fått tips som jag varit nöjd med. Tappade bort dessa efter en utekväll igår.

Någon som kan rekommenderar några nya för mig? Vill inte köpa SE215 då jag mest lyssnar på house och basen inte är den bästa. Ett krav är att kabeln ska vara utbytbar och priset är max 4000kr.

Har ett riktigt bra tips. Säkert nämnts tidigare i tråden men vore synd att missa. Köpte ett par sony bluetooth lurar och ljudet är grymt imponerade men tänkte att ett par nödlurar om dom andra går sönder eller är urladdad. Kollade på wish och hittade några som heter bluedio turbine 57. Bluetooth 4.1, bra bit över 140h standby och typ 40 timmars musik på en laddning Ljudet då? Galet bra, gillar man att kräma på ibland är volymen man kan uppnå extremt bra med bibehållen ljudkvalitet. Basen är perfekt med house,techno,hip hop, alltså det pumpar rejält. Enligt recensioner väldigt lika dre lurarna för 10 ggr pengarna. Dessa kostar ca 250kr och jag häpnade beställde ett par till. Audio ingången om man vill köra med kabel har både in och ut möjlighetalltså du kan koppla den till tex bilstereo med aux eller hemmastereon om den saknar bluetooth . Bang for the bucks
Citera
2015-10-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrdrutt
Har ett riktigt bra tips. Säkert nämnts tidigare i tråden men vore synd att missa. Köpte ett par sony bluetooth lurar och ljudet är grymt imponerade men tänkte att ett par nödlurar om dom andra går sönder eller är urladdad. Kollade på wish och hittade några som heter bluedio turbine 57. Bluetooth 4.1, bra bit över 140h standby och typ 40 timmars musik på en laddning Ljudet då? Galet bra, gillar man att kräma på ibland är volymen man kan uppnå extremt bra med bibehållen ljudkvalitet. Basen är perfekt med house,techno,hip hop, alltså det pumpar rejält. Enligt recensioner väldigt lika dre lurarna för 10 ggr pengarna. Dessa kostar ca 250kr och jag häpnade beställde ett par till. Audio ingången om man vill köra med kabel har både in och ut möjlighetalltså du kan koppla den till tex bilstereo med aux eller hemmastereon om den saknar bluetooth . Bang for the bucks
Har troligtvis inte nämnts i tråden eftersom tråden behandlar bra hörlurar, inte dåliga. Tycker du att ljudet är "galet bra" på dem så har du inte hört bra hörlurar.

JGG: Gillade du SE215 så kan du väl ta en titt på SE535?
Citera
2015-10-05, 18:41
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Efter att äntligen förstått att mina Bose AE2 inte är så mycket att ha vill jag gärna ha tips på ett par nya lurar.

Jag lyssnar främst på house i alla dessa former och jag borde nog kallas för en "bass-head". Med andra ord behöver jag ett par lurar som producerar fet och välljudande bas men samtidigt spelar klart.

Efter lite egna eftersökningar hittade jag detta lurar från Audio Technica. Vad tror ni? Lämna gärna tips på lurar som är likvärdiga då dessa verkar vara lite svåra att få tag på.

http://www.head-fi.org/products/audi...s-japan-import

Jag har en ASUS Xonar U7 att driva framtida lurar med. Ljudkortet ska klara av 150 ohm som max.
Citera
2015-10-05, 22:01
Medlem
Användas hemma eller på språng? För det sistnämnda kan du ta en titt på Philips Fidelio X1/X2.
Citera
2015-10-05, 23:56
Medlem
Dexxys avatar
In-ears runt 300 spänn, vad är bäst?
Citera
2015-10-06, 17:44
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Användas hemma eller på språng? För det sistnämnda kan du ta en titt på Philips Fidelio X1/X2.

Nu vet jag inte ifall det är mig du svarar. Jag tänker använda de nya lurarna hemma. När jag är på språng kör jag med ett par Supra NiTRO in-ears.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in