2008-12-25, 03:38
Medlem
att "förlänga" strängen är en ganska vanlig och simpel operation
men antagligen är det inget problem med att ha sex, fast jag kan inte lova att strängen inte går av, det händer ju ganska lätt även om den inte är för kort
Citera
2008-12-25, 11:28
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
hejsan,

jag är en ung frisk 19-åring som ännu inte haft sex, men det ska det bli ändring på ganska snart då jag har en tjej på g.

Har dock ett (problem?);

Vid slakt tillstånd kan jag dra ner förhuden så långt att det inte blir några "rynkor". Däremot i erigerat tillstånd får jag precis ner förhuden över ollonet, inte längre för då spänner det och gör ont i "strängen". Jag vet att det finns folk som haft ännu större besv'r (d.vs kan inte över huvudtaget få ner förhuden) men tror att detta kanske kan bli ett problem vid samlag?

Vid erigerat tillstånd när jag drar ner förhuden precis, precis under ollonet så stannar inte förhuden, den åker upp igen och täcker hela ollonet och det gör det för fan nästan omöjligt att ha sex?

Eller är jag ute och cyklar? kan alltså inte få ner förhuden mer än precis vid ollonslutet i erigerat tillstånd för då gör det ont i den där "strängen" men när jag väl drar ner den där så stannar förhuden inte, den åker upp igen och täcker hela penis.. Tror detta kan leda till stora problem, eller?

Väldigt tacksam för svar, är ganska desperat just nu..

/En bekymrad påg!

Har haft EXAKT samma problem som du!

För att klargöra en grej du verkar vara mest orolig över: Du kan ha sex med förhuden över ollonet. Det som oftast händer är att den dras över automatiskt så det kan göra hyfsat ont. Lättare dock ifall tjejen är våt som fan.

Det du kan göra hemma är att hoppa i ett bad och efter en stund töjja lite försiktigt. Detta kan hjälpa.

Hur pass sliten är din förhud? Har du fått hudsprickor eller förhårdnader? Om så är fallet så är det väldigt svårt att töjja då huden bildat ärrvävnad som är mycket mindre elastisk.

Sen kan du ju såklart gå till Ungdomsmottagningen. Är du blyg så behöver du inte visa snasen om du inte vill. När jag var dit så fick jag, utan att visa den, en kortison salva. Denna salva kan hjälpa dig men används oftast bara till småbarn och funkar därefter bäst på dom också. För mig hjälpte det inte alls eftersom min förhud var så sliten.

Sitter just nu efter en del läkarbesök/kirurgbesök med en omskuren snopp som håller på att läka Bästa jag gjort! Finns andra procedurer man kan göra, omskärelse är dock det enda som med 110% säkerhet gör att problemet inte återkommer.
Senast redigerad av Lars Vinterdäck 2008-12-25 kl. 11:35.
Citera
2008-12-25, 12:08
Medlem
nbluess avatar
Citat:
Vid erigerat tillstånd när jag drar ner förhuden precis, precis under ollonet så stannar inte förhuden, den åker upp igen och täcker hela ollonet och det gör det för fan nästan omöjligt att ha sex?

Det kan fungera väldigt bra att ha sex ändå, gör det definitivt inte omöjligt. Glidmedel kan hjälpa till.
Testa och se helt enkelt.
Citera
2008-12-25, 12:21
Medlem
Not_mes avatar
Glidmedel hjälper, och om du använder kondom behöver du inte oroa dig alls!
Citera
2008-12-25, 12:30
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Glidmedel hjälper, och om du använder kondom behöver du inte oroa dig alls!

Precis
Citera
2008-12-25, 12:57
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Har haft EXAKT samma problem som du!

För att klargöra en grej du verkar vara mest orolig över: Du kan ha sex med förhuden över ollonet. Det som oftast händer är att den dras över automatiskt så det kan göra hyfsat ont. Lättare dock ifall tjejen är våt som fan.

Det du kan göra hemma är att hoppa i ett bad och efter en stund töjja lite försiktigt. Detta kan hjälpa.

Hur pass sliten är din förhud? Har du fått hudsprickor eller förhårdnader? Om så är fallet så är det väldigt svårt att töjja då huden bildat ärrvävnad som är mycket mindre elastisk.

Sen kan du ju såklart gå till Ungdomsmottagningen. Är du blyg så behöver du inte visa snasen om du inte vill. När jag var dit så fick jag, utan att visa den, en kortison salva. Denna salva kan hjälpa dig men används oftast bara till småbarn och funkar därefter bäst på dom också. För mig hjälpte det inte alls eftersom min förhud var så sliten.

Sitter just nu efter en del läkarbesök/kirurgbesök med en omskuren snopp som håller på att läka Bästa jag gjort! Finns andra procedurer man kan göra, omskärelse är dock det enda som med 110% säkerhet gör att problemet inte återkommer.

hej och tack för ditt svar!

Men om jag nu kan ha sex på det viset, kommer förhuden åka upp och ner i takt med att jag för penis in och ut, in och ut. Gör inte det väldigt ont? Kan inte strängen gå av?

Min förhud är inte det minsta sliten och har inga förhårdnader eller dylikt heller.

Det där med salvan, jag tror inte att det är det som är mitt problem, tror inte jag har "trång förhud" för vid erektion och jag drar ner förhuden precis under ollonet åker den bara upp igen, så det kan knappast vara trång förhud, isåfall för kort "sträng" eftersom den gör så ont, eller till och med kanske jag har för mycket förhud?

uppskattar era svar, tack =)
Citera
2008-12-25, 12:59
Medlem
magis avatar
Huden anpassar sig så med tiden och mycket själv-sex så töjs huden men det kan ta sin tid.
Ju mer du använder den desto snabbare anpassar huden sig till situationen.

Torr hud och hudsprickor kan vara hudsvamp som är svårdiagnoserad av vanliga läkare.

Om antisvamp salva funkar mot hudsvampen så prova terbianafin eller liknande då den tar bort hudsvamp för gott.

Magi
Citera
2008-12-25, 13:13
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
hej och tack för ditt svar!

Men om jag nu kan ha sex på det viset, kommer förhuden åka upp och ner i takt med att jag för penis in och ut, in och ut. Gör inte det väldigt ont? Kan inte strängen gå av?

Min förhud är inte det minsta sliten och har inga förhårdnader eller dylikt heller.

Det där med salvan, jag tror inte att det är det som är mitt problem, tror inte jag har "trång förhud" för vid erektion och jag drar ner förhuden precis under ollonet åker den bara upp igen, så det kan knappast vara trång förhud, isåfall för kort "sträng" eftersom den gör så ont, eller till och med kanske jag har för mycket förhud?

uppskattar era svar, tack =)

Ah ok. Missförstod dig litegrann!

Alltså det är svårt att säga ifall det kommer göra ont eller inte. Pröva smörja in ballen med glidmedel och använd handen, gör det ont då så kommer det mest troligt göra ont vid sex också. Har själv haft sex under smärta och det går haha.. Se bara till att vara svinkåt innan så bedövas kuken

Hade själv enligt kirurgen kort sträng jag också. Svaret till det var att den inte kan töjjas mer än någon millimeter vilket säkert inte hjälper dig särskilt mycket. Har även för mig att man kan ta bort denna sträng genom operation.

Tycker att du ska gå till UM faktiskt. Och jag talar från erfarenhet att vänta bara är svammel, lika att gå så fort du har problem!
Citera
2008-12-25, 13:14
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magi
Huden anpassar sig så med tiden och mycket själv-sex så töjs huden men det kan ta sin tid.
Ju mer du använder den desto snabbare anpassar huden sig till situationen.

Torr hud och hudsprickor kan vara hudsvamp som är svårdiagnoserad av vanliga läkare.

Om antisvamp salva funkar mot hudsvampen så prova terbianafin eller liknande då den tar bort hudsvamp för gott.

Magi

Är du här igen och förespråkar ditt hudsvamp-dravel.

Huden kan inte töjjas hur mycket som helst, speciellt inte strängen.
Citera
2008-12-25, 13:36
Medlem
semuors avatar
Well?
Senast redigerad av semuor 2008-12-25 kl. 14:26.
Citera
2008-12-25, 19:59
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Well?

Slutsats: Gå till UM med bums.
Citera
2008-12-25, 21:09
Medlem
Oddballs avatar
Förr eller senare så ska ju förhuden över ollonet så olja in vapnet och börja tänja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in