Citat:
Ursprungligen postat av semuor
hejsan,
jag är en ung frisk 19-åring som ännu inte haft sex, men det ska det bli ändring på ganska snart då jag har en tjej på g.
Har dock ett (problem?);
Vid slakt tillstånd kan jag dra ner förhuden så långt att det inte blir några "rynkor". Däremot i erigerat tillstånd får jag precis ner förhuden över ollonet, inte längre för då spänner det och gör ont i "strängen". Jag vet att det finns folk som haft ännu större besv'r (d.vs kan inte över huvudtaget få ner förhuden) men tror att detta kanske kan bli ett problem vid samlag?
Vid erigerat tillstånd när jag drar ner förhuden precis, precis under ollonet så stannar inte förhuden, den åker upp igen och täcker hela ollonet och det gör det för fan nästan omöjligt att ha sex?
Eller är jag ute och cyklar? kan alltså inte få ner förhuden mer än precis vid ollonslutet i erigerat tillstånd för då gör det ont i den där "strängen" men när jag väl drar ner den där så stannar förhuden inte, den åker upp igen och täcker hela penis.. Tror detta kan leda till stora problem, eller?
Väldigt tacksam för svar, är ganska desperat just nu..
/En bekymrad påg!
Har haft EXAKT samma problem som du!
För att klargöra en grej du verkar vara mest orolig över: Du kan ha sex med förhuden över ollonet. Det som oftast händer är att den dras över automatiskt så det kan göra hyfsat ont. Lättare dock ifall tjejen är våt som fan.
Det du kan göra hemma är att hoppa i ett bad och efter en stund töjja lite försiktigt. Detta kan hjälpa.
Hur pass sliten är din förhud? Har du fått hudsprickor eller förhårdnader? Om så är fallet så är det väldigt svårt att töjja då huden bildat ärrvävnad som är mycket mindre elastisk.
Sen kan du ju såklart gå till Ungdomsmottagningen. Är du blyg så behöver du inte visa snasen om du inte vill. När jag var dit så fick jag, utan att visa den, en kortison salva. Denna salva kan hjälpa dig men används oftast bara till småbarn och funkar därefter bäst på dom också. För mig hjälpte det inte alls eftersom min förhud var så sliten.
Sitter just nu efter en del läkarbesök/kirurgbesök med en omskuren snopp som håller på att läka

Bästa jag gjort! Finns andra procedurer man kan göra, omskärelse är dock det enda som med 110% säkerhet gör att problemet inte återkommer.