2007-08-22, 17:13
Medlem
DenLedes avatar
Jävligt stört med könsstympning.
Tänk att i Sverige idag är det förbjudet att kupera hundar men det är tillåtet att stympa pojkspädbarn.
Citera
2007-08-22, 17:18
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Jävligt stört med könsstympning.
Tänk att i Sverige idag är det förbjudet att kupera hundar men det är tillåtet att stympa pojkspädbarn.
Där satte du saker och ting i perspektiv, minsann!
Citera
2007-08-22, 22:19
Medlem
bockerss avatar
En annan sak som är intressant att notera är att det är mycket vanligt med könsstympning... eller jag menar omskärelse i Korea. Dom tror varken på gamla testamentet eller koranen och har inte historiskt haft denna tradition. Den har kommit efter amerikanarnas inflytande i koreakriget och liknande.

Mina källor: http://sti.bmj.com/cgi/content/full/79/1/65 (Fan va duktig jag är alltså)
Citera
2007-09-07, 12:09
Medlem
joddla35s avatar
Sorry att jag bumpar en så gammal tråd. men det kändes onödigt att skapa en ny för att ställa en fråga.

Blev omskuren igår och nu undrar jag hur länge kommer det blöda?
Citera
2007-09-07, 22:47
Medlem
antagonistens avatar
Hur onanerar man egentligen som omskuren?
Har man fortfarande en del förhud kvar, eller ryket allt vid ett eventuellt ingrepp?
Citera
2007-09-08, 00:11
Medlem
joddla35s avatar
Blev omskuren igår, är det någon som är nyfiken så är det bara att fråga på.
Citera
2007-09-08, 16:08
Medlem
när jag var liten (7år) hadde jag jätte trång förhud, jag och morsan gick till docktorn, han skrev ut någon salva som jag smörjde på varje kväll (obs) hadde jätte trång förhud hadde aldrig kunnat dra tillbaka o se på mitt ollon. aja salvan hjälpte iallafall väldigt bra och har helt normal förhud nu. man smörjde på salvan varje kväll i typ en månad tror jag. kanske bara funkar när man är liten och kuken forfarande växer ? inte vet jag. gå och undersök dig. känns inte så bra att göra omskärelse om det går med salva. aja lycka till
Citera
2007-09-08, 18:59
Medlem
Crabfishs avatar
Mer hygieniskt.
Lite mindre känslig sägs det ju, kan vara bra i ung ålder men sämre med åren kanske.
Går fortfarande att onanera alldeles utmärkt.
Go for it.
Citera
2007-09-08, 19:13
Medlem
polyesterpams avatar
Jag har själv ingen penis, men min pojkvän har, och dessutom en omskuren sådan.

Det är trevligt i åtminstone ett avseende: ingen flensost!

Tycker du ska fundera allvarligt på, det verkar ju som att det är så trångt att det orsakar dig väsentliga problem.
Citera
2007-09-09, 00:53
Medlem
Jag hade också samma problem som dig med förhuden, så jag beställde tid hos läkaren som titta lite och sa då att jag du har rätt till operation osv.

Tog ca 1 år efter första kollen till operation och det hela tog väl 1 timme kanske 1,30 och man fick enbart lokalbedövning och var faktiskt ganska obehagligt.
Smärtan efteråt när man fick byta bandage eller man pissa första gången, sicket jävla skämt vad det känns! =D

Det värsta är nog att såret varar och bandaget fastnar och man ska slita av det ett färskt sår på sin dause, högst otrevligt =)
Fick 24 stygn om jag inte minns fel som "trilla" av eller absorberades av kroppen efter ca 30 dagar och man kunde ha sex igen. Känslan minskar visserligen litegrann men det är jag nöjd med då jag ej har ont eller obehag vid sex längre.

*edit* För mig var operation gratis och man betala bara 150 kr eller vad som krävs vid inskrivningen.
Citera
2007-09-16, 01:25
Medlem
knors avatar
Har alltid undrat varför så många amerikaner är omskurna. Sökte på ämnet och hittade den här sidan: http://www.noharmm.org/FAQ.htm
Sidan argumenterar för att man inte skall omskära barn. Länkarna längst ned leder vidare till statistik som visar att omskärelse av barn är på väg ned i USA, men fortfarande väldigt utbrett. Verkar som om hälften av alla barn omskärs - och då är det inte religiöst betingat.

Min sammanfattning är att man gör det för att man alltid gjort det.

Tidigare gjorde man det för att pojkarna inte skull kunna runka så mycket och för att någon läkare för länge sedan trodde att det var mer hygieniskt.

Själv tycker jag att det är könsstympning. Dessutom gillar jag min förhud och skulle vara förbannad om jag inte hade den.
Citera
2007-09-20, 04:07
Medlem
dietyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
Det är trevligt i åtminstone ett avseende: ingen flensost!

Tvål och vatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in