2008-10-28, 09:26
Bannlyst
om det är pga någon medicinskt problem råder jag dig att uppsöka vårdcentralen så skickar dom en remiss till läkare. Kan dock ta lite tid så du borde ljuga ihop något om att du mår psykiskt dåligt eller nått om du har bråttom.

Eller så uppsöker du närmaste privat-urolog. Du kan säkert söka på eniro eller söka efter plastikkirug-mottagningar i malmö-området.

Lycka till
Citera
2008-10-28, 11:52
Medlem
hej, skrev i en annan tråd men denna är mer aktuell. jag tog bort förhuden för exakt en vecka sedan.. hade fått något som kallades "licken på picken" kommer inte ihåg det latinska namnet på den hela men förhuden blir vit och väldigt hård och trång, spricken lätt m.m så det va att ta bort skiten. lite jobbigt då stygnen har släppt för tidigt och det varar sig tror det beror på mina enorma morgon stånd vilka brukar vara extrema men va på kirurg idag och dom sa att inget kan göras förräns det har läkt, bara att tvätta rikligt. jaja bara det blir bra. ang förhårdnad på ollonet så har jag fått det redan, blivit tjockare skin på ollonet, känns lite skumt. Hade jag fått välja så hade jag nog valt att ha kvar förhuden som så många sagt så är den där utav en anledning. vi får se hur sexet blir när skiten läkt. stygnen skulle ploppa av av sig själva vilket dom gör
Citera
2008-11-10, 14:46
Medlem
har en fråga om det här med för kort sträng under ollonet.

om jag förstått det rätt så går ingreppet ut på att läkaren klipper av strängen. frågan är huruvida det är möjligt eller ej att göra detta på egen hand?

att jag tar en sax/kniv och skär av strängen helt enkelt. något som jag bör tänka på innan jag gör det?
Citera
2008-11-10, 14:51
Medlem
Chuckeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_Johansson

om jag förstått det rätt så går ingreppet ut på att läkaren klipper av strängen. frågan är huruvida det är möjligt eller ej att göra detta på egen hand?

att jag tar en sax/kniv och skär av strängen helt enkelt. något som jag bör tänka på innan jag gör det?
Rös till som fan av ditt inlägg.
Fyfan
Citera
2008-11-10, 15:59
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganescha
länge sen man skrev här men måste göra ett inlägg om detta. Har oxå opererat bort förhuden pga något som han kallade "Licken på picken" sa även det latinska namnet men kommer inte ihåg vad det va, lång ord. blir förhårdnad på förhuden och den blir vit, spricker lätt osv. En vecka sen exakt för mig och allt har gått bra tills idag, då jag märkte att några stygn gått upp. har liksom blivit en skåra. Ingettblod eller dyligt men vitt "kött" är där. skal akut till kirurg i morgon bitti pga av det. lite jobbigt om dom måste sy igen då lokal bedövningen va en jäkla pers för mig. gillade det inte alls och gjorde förbannat ont. kände inte ett dyffs efter operationen när bedövningen släppt och det är jag glad över. det har små-blödigt hela tiden hos mig, inte runnit men man har haft lite lite blod hela tiden i kalsongerna. har inte märkt av att det skaft för mycket på ollonet heller, kan tycka att det är ganska skönt. ang att stygnen har gått upp antar jag har berott på mitt morgon stånd vilket jag hade redan första natten... ingen rolig känsla alls. mina stygn skal gå port av sig själva efter 2 veckor men ville tydligen bort lite tidigare än så.. hoppas det inte blir mer sy nu på nasen.

Du har förmodligen bara haft hudsvamp och har alltså opererat bort förhuden helt i onödan.

Kräv remiss till hudläkare och diskutera hudsvamp med några läkare.

Magi
Citera
2008-11-10, 18:26
Medlem
Citat:

Att tänka på innan: smärtan du kommer känna, infektionsrisken, hur det ska läka ihop. Finns säkert mer
Citera
2008-11-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necktie
Att tänka på innan: smärtan du kommer känna, infektionsrisken, hur det ska läka ihop. Finns säkert mer

torde väl inte vara värre än för de som oavsiktligt sliter av den vid samlag?
Citera
2008-11-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magi
Du har förmodligen bara haft hudsvamp och har alltså opererat bort förhuden helt i onödan.

Kräv remiss till hudläkare och diskutera hudsvamp med några läkare.

Magi

nä då, kollade upp det innan efter sett ditt inlägg tidigare. Det jag hade är ganska ovanligt och drabbas inte så värst många i Sverige. Lyckligtvis läker såret bra, va bara jag som va orolig.. kanske inte så konstigt
hatar verkligen att inte kunna ha sex ännu, gått 3 veckor.
Citera
2008-11-12, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganescha
nä då, kollade upp det innan efter sett ditt inlägg tidigare. Det jag hade är ganska ovanligt och drabbas inte så värst många i Sverige. Lyckligtvis läker såret bra, va bara jag som va orolig.. kanske inte så konstigt
hatar verkligen att inte kunna ha sex ännu, gått 3 veckor.

3 veckor och inga förbättring? hur lång tid brukar sån ta då?
Citera
2008-11-12, 17:07
Medlem
Tror nog att det har läkt en del bara att det inte har läkt klart.
Citera
2008-11-12, 17:35
Medlem
Citat:

Prova inte ens att göra det hemma.
Boka tid på vårdcentral/ungdomsmottagning. Om du inte vill ringa, boka tid via internet.
Undersökningen tar bara ca 20 sekunder.

Jag gjorde en frenulumplastik 18/2.
Det gör ej ont. Jag valde att bli nedsövd med narkos. Ingreppet tar 15 min. Efteråt hade jag ingen smärta och det kom bara lite blod.
Kirurgen klipper inte av strängen utan han klyver den tvärs över och syr sedan längsmed.
Frenulumplastik ska kunna förlänga strängen med 2-3 cm.
Citera
2008-11-12, 20:08
Medlem
jojojo..en klar förbättring. tar upp till en månad att läka sa sjuksystern. Tar lite längre tid att läka pga stygnen gått upp och det måste läka inifrån. Är tillbaka om en vecka i "gamet" om det läker så här bra. ryckte ett par av stygnen idag, lite på skoj där det ser bra ut och allt verkar prima fint. är hel nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in