2005-04-24, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nite_owl247
Men vad de än gör så bedövar det väl hela snoppen och inte bara huden...?

Ja det är klart! Din apparat kommer att kännas som att den är stor som en falukorv vid ingreppet ha he ha he 8)
Citera
2005-04-24, 18:48
Medlem
Trentors avatar
Min Jansson har väldigt lite förhud, mest bara "flärpar". Vad jag vet så har jag inte blivit omskärd, kanske har det?, men "ska" man omskära sig om det hänget lite löst skinn runt den?
Citera
2005-04-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon67
Ja det är klart! Din apparat kommer att kännas som att den är stor som en falukorv vid ingreppet ha he ha he 8)

Ville bara var helt 100 för jag har andra problem utöver förhuden...
Citera
2005-04-26, 10:28
Medlem
mkggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nite_owl247
Då har jag väl fått svar på alla frågor. Så länge bedövningssprutan inte går i själva ollonet som i själva verket ÄR det problem som bekymmrar mig med tanke på allt obehag som väcks vid berörning....
Det bästa du kan göra är att kontakta mottagningen i förväg och förhöra dig om hur ingreppet kommer att gå till. Jag har själv fått frenelum-strängen avskuren, och det gjordes med lokalbedövning, bland annat en injektion rakt framifrån precis under ollonet. Inte skönt alls, men låt det för all del inte avskräcka dig från att göra operationen. Och om du känner sig orolig är det säkert inga problem att få en lugnande spruta en stund innan också.

Hör efter med mottagningen!
Citera
2005-04-26, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mkgga
Jag har själv fått frenelum-strängen avskuren, och det gjordes med lokalbedövning, bland annat en injektion rakt framifrån precis under ollonet. Inte skönt alls, men låt det för all del inte avskräcka dig från att göra operationen.

Alltså, det som aldrig slutar att förvåna mig är att vi lever på 2000-talet och ändå så måste man utstå alla dessa onödigheter vid läkarbesök. Kan de inte bara söva ner hela snoppen, sen kan de göra vad de vill... Varför var det viktigt för dem att injicera dig rakt framifrån när de kunde ha bedövat hela snoppen vid roten (som någon tidigare nämnt)...? Är de sadister, eller?
Citera
2005-05-16, 14:58
Medlem
Above_Rs avatar
Nyomskuren

Dag 1, just kommit hem, eftermiddag

Då var det gjort då, har just kommit hem från sjukhuset. Kan berätta att det inte är särskilt skönt just nu. Någon som vill veta något om hur det går till så står jag gärna till tjänst
Citera
2005-05-16, 15:07
Medlem
Jag är mycket interesserad (och orolig) då även jag snart ska operera förhuden på ett eller annat sätt - högst troligen blir det omskärelse. Så jag är interesserad av varje detalj!
Citera
2005-05-16, 15:08
Medlem
Makehastes avatar
Eftersom du postat i Sex&Samlevnad antar jag att det inte är av religiös övertygelse. Så - varför? Någon särskild anledning?
Citera
2005-05-16, 15:08
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Above_R
Då var det gjort då, har just kommit hem från sjukhuset. Kan berätta att det inte är särskilt skönt just nu. Någon som vill veta något om hur det går till så står jag gärna till tjänst

Flyttas från sex & samlevnad till medicin & hälsa.
Citera
2005-05-16, 15:13
Medlem
chrilLs avatar
hur funkar det där egentligen?
Citera
2005-05-16, 15:24
Medlem
Above_Rs avatar
Dag 1, eftermiddag

Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Eftersom du postat i Sex&Samlevnad antar jag att det inte är av religiös övertygelse. Så - varför? Någon särskild anledning?
Japp, den va för trång.
Citera
2005-05-16, 15:36
Medlem
Above_Rs avatar
Dag 1, eftermiddag

Nu sitter jag framför min dator och vågar knappt röra mig. Det ger en obehaglig känsla varje gång kalsongerna tar i. Blir och knapra smärtstillande i en vecka nu. Stygnen skulle försvinna efter två veckor.

Så här gick det till:

Kommer dit halv åtta på morgonen. Efter en halvtimme blir jag visad till ett rum. Jag duschar där eftersom jag glömde att göra det hemma före jag åkte. Jag byter om till operationskläder och lägger mig i sängen där.
Jag får vänta ganska länge (elva tror jag klockan var) vilket inte gjorde mig nånting eftersom jag var rätt trött då jag inte fick så mycket sömn på natten.
Jag får en panadol och sedan så ska jag iväg till operationssalen.

Väl där så blir jag ganska nervös. Rummet är i "månghörnigt", dvs runt. Alla är klädda i gröna kläder med masker. Jag får varma filtar på mig och en kanyl i armen. Sedan spänns mina ben fast. I kanylen sätts bedövningsmedel in. Det blir kallt i armen och en lätt brännande smärta. Jag får sömnmedel i en mask och jag somnar.

Jag vaknar upp på uppvakningsavdelningen och blir efter en stund körd till rummet. Då verkar fortfarande bedövningen och jag känner inte av någon smärta. Jag får först saft, och sedan mat som jag äter försiktigt då det finns en risk att man blir illamående.

Före man åker hem ska man först kissa. Det går bra förutom att det sprutar lite som det vill först. Jag får ett recept få medicin och åker hem.

Återkommer med fortsättning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in