2017-06-15, 10:01
Medlem
Någon som kan svara om den bubbliga huden vid strängen Kmr försvinna?
Citera
2017-06-22, 19:15
Medlem
Dareioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steehle
Finns på alla apotek, steril kompress av gasväv. Fick någon extra bra dyr (antar jag) variant när jag gjorde det privat. Men något i den här stilen: http://www.apotea.se/steril-kompress-gasväv-10-st

Något sånt här är bra att ha med, för att hålla kompressen på plats. Gör det lättare att hålla den i högläge med (den ligger kvar uppåt lättare av någon anledning): http://www.apotea.se/tubifast-green-line-5-cm-x-1-m-1

Hej igen! Jag har nu en bokad tid för operation (början av juli) och jag följde ditt råd att önska HEL omskärelse. Jag frågade även efter en annan läkare och han sa typ samma sak som den kvinnliga. Det vill säga att min sträng var för kort och det antagligen går att klyva ut.

Din första länk fungerade genom att man ändrade URL:en till http://www.apotea.se/steril-kompress-gasväv-10-st. Jag antar det är denna du menar? Hittade samma produkt på det vanliga apoteket https://www.apoteket.se/produkt/tubifast-green-line-1-st-332910/. Fungerar denna lika bra? Hur ofta bytte du?

https://www.apoteket.se/produkt/tubifast-green-line-1-st-332910/. Hur fan sätter man in snorren i en sån? Går det att strama åt tuben ytterligare? För pinsamt att fråga detta till apotekaren. Hittade annars en som är lite tajtare (3,5cm istället för 5), men den lär knappt ens stor nog att komma runt ollonet. Syftar på denna: https://www.apotekhjartat.se/produkt/tubifast-red-line-tubbandage/#

Red line = 3,5 cm bred
Green Line = 5 cm bred

Jag har några frågor:

* Jag har valt att sövas med narkos och eftersom jag är oerfaren vill jag gärna veta hur det går till. Hur länge sover man? Vaknar man direkt efter operationen? Går man hem samma dag om man opererar sig på morgonen?

* Det står även i det bifogade materialet att man ska duscha med bakteriedödande tvål. Det vill säga Descutan en gång dagen före operation och en gång till på operationsdagen. Jag antar att de främst vill att jag ska tvätta runt operationsområdet, eller? Under förhuden kan jag omöjligt tvätta rent med Descutan, men detta kanske redan är underförstått?

* Jag frågade min läkare hur länge jag kan avstå från att träna och hon sa att man bör vänta med detta 2-4 veckor efter operationen på grund av att när du lyfter tunga vikter så pulserar blodet och kan skada resultatet. Hur länge väntade ni som har fått operationen utfört?

* Och hur fasiken avstår ni från att onanera efter operationen? Enligt beskrivningarna står det att man bör avstå sexuell aktivitet 5-6 veckor (1,5 mån) efter operationen.
Senast redigerad av Dareios 2017-06-22 kl. 19:45.
Citera
2017-06-22, 19:55
Medlem
Okej jag har skrivit tidigare i tråden om att jag skulle opereras men det gick åt helvete med bedövningen (tog inte) så jag blev skickad till Landskrona där jag kommer bli sövd.

Urologen i Lund som skulle gjort ingreppet i april förordade utan tvekan en hel omskärelse, men till min förvåning står det nu på kallelsen från Landskrona att jag ska göra en "circumcision dorsalklipp" här om två veckor.

Jag vädjar till hela Flashback. Är det någon som kan dela med sig av hur resultatet blev efter ett dorsalsnitt? Googlar man så blir man ju lätt tveksam minst sagt men samtidigt vore det skönt att få behålla förhuden. Någon som har någon erfarenhet?

/Snurrekalabaj
Citera
2017-06-22, 20:37
Medlem
Dareioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrekalabaj
Okej jag har skrivit tidigare i tråden om att jag skulle opereras men det gick åt helvete med bedövningen (tog inte) så jag blev skickad till Landskrona där jag kommer bli sövd.

Urologen i Lund som skulle gjort ingreppet i april förordade utan tvekan en hel omskärelse, men till min förvåning står det nu på kallelsen från Landskrona att jag ska göra en "circumcision dorsalklipp" här om två veckor.

Jag vädjar till hela Flashback. Är det någon som kan dela med sig av hur resultatet blev efter ett dorsalsnitt? Googlar man så blir man ju lätt tveksam minst sagt men samtidigt vore det skönt att få behålla förhuden. Någon som har någon erfarenhet?

/Snurrekalabaj

Ring och begär hel omskärelse. Få skiten överstökat.
Citera
2017-06-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dareios
Ring och begär hel omskärelse. Få skiten överstökat.

Jag kommer naturligtvis be att få överlägga med den som ska operera mig och höra hur han ser på det. Men vill ju gärna ha lite kött på benen. Det måste ju finnas någon anledning till att det står dorsalklipp på kallelsen? Är det ingen som gjort ett sådant ingrepp lyckat?
Citera
2017-06-22, 21:24
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrekalabaj
Jag kommer naturligtvis be att få överlägga med den som ska operera mig och höra hur han ser på det. Men vill ju gärna ha lite kött på benen. Det måste ju finnas någon anledning till att det står dorsalklipp på kallelsen? Är det ingen som gjort ett sådant ingrepp lyckat?

Låt bli att omskära dig. Det är vettlöst att ta bort förhuden.
Citera
2017-07-04, 09:26
Medlem
Dareioss avatar
Hade min operation igår så jag kan väl dela med mig hur det gick.

Kortfattad bakgrund så bokade jag besök hos läkare som kollade snabbt (mindre än 1 min) och skickade remiss till urologiavdelningen. Där fick jag göra samma sak, och därefter välja om jag vill ha partiell eller hel omskärelse. Jag valde hel omskärelse och narkos eftersom jag ser ingen anledning till att vara vaken under tillfället.

Kvällen innan och på morgonen var jag tvungen att duscha med en schampo vid namn Descutan. När jag anlände till sjukhuset fick jag svara på några frågor som när jag åt senast osv. Därefter fick jag klä om och tvätta skrevet med en svamp dränkt i Descutan som kvällen innan och på morgonen. När jag var klar med detta fick jag svälja två Alvedon och en nål injekterad i armen för att injicera narkosen och droppet. Därefter var det bara och vänta tills en sköterska kom och hämtade mig för att gå till operationsrummet.

Under operationen fick jag lägga mig som Jesus på korset och småprata med sköterskorna en stund medan de gjorde ordning (pulsmätare, någon klisterlapp på huvudet för att mäta hjärnaktiviteten). Därefter fick jag en syrgas mask och fick andas djupt medan de injicerade narkos i armen. Jag var osäker när hon började injicera narkosen, men för mig var jag vaken ett bra tag (20sek?) efter att de sa att de påbörjade injiceringen. Har inget minne att jag somnade överhuvudtaget, men jag drömde om någonting som jag glömde när jag vaknade. Därefter vaknade jag upp i ett rum efter ~30min med andra som hade blivit opererade, men jag somnade om och sov 20 min till eftersom man är hyfsat groggy efter narkosen. Tänk dig att det är samma scenario när blicken rör på sig som du har druckit 8 öl, fast utan att känna något illamående. Skön känsla, men överskattad imo.

Därefter vaknade jag och fick åka tillbaka till skynket där jag bytte om och fick några mackor och kaffe för att sedan prata med läkaren. Han nämnde för övrigt att jag fick erektion under operationen. Därefter fick jag instruktioner över hur det skulle se ut och en upprepning om vad jag skulle göra inom de närmsta veckorna. Innan jag fick gå var jag tvungen att pissa innan för att kolla att allt var bra. Det var jävligt svårt att sikta pisset utan förhud så jag pissade lite åt gången hela tiden fram tills hela blåsan var tömd. Min rekommendation är väl att pissa i handfatet och när du är hemma så pissa gärna i duschen. Kan tilläggas att det gör inte ont att pissa, men bara mentalt obehagligt eftersom man är van vid hur det var tidigare.

När detta var avklarat var det bara att ta första bästa buss hem, och jag var inte alls groggy efter narkosen, men det var lite obekvämt när jag gick men gjorde inte ont öht.

Nu har det gått snart 24h och ollonet är svullet som fan. Jag byter kompresser då och då och käkar tar 2 Alvedon var 4-6:e timme. Jag fick med en bedövningssalva för att bedöva där styngen sitter, men har inte använt den ännu. Känns rätt så meningslöst eftersom det är ollonet som är obehagligt och inte såret runt stygnen.

Ah och just det... Läkaren sa "njut bara" när jag får morgonserektion, men jag tror inte det blir mycket njutning för min del. Han lugnade ned mig och sa att det är rätt så många stygn så morgonserektionen är ingenting att oroa sig för, och skulle det vara något exempelvis att jag hade börjat blöda rejält så är det bara att boka besök igen. Blöder gör det alltid efteråt, men ingenting som kompresserna inte löser. Jag somnade runt eftermiddag igår och kände hur ett stygn gick av när jag fick erektion när jag låg i sängen. Känns inte så farligt, men kan nog vara obehagligt.
Citera
2017-07-06, 14:44
Medlem
Då har även undertecknad gjort ingreppet.

Såhär dagen efter tror jag att det ser helt okej ut. Ingen blödning att tala om iaf och smärta endast vid direkt kontakt med ollonet.

Men jag har en del funderingar. Hela mitt ollon är inte synligt utan det ser ut som när man har vikt in tröjärmarna, det har alltså blivit tjockare i mitten och det är där under stygnen sitter. Enligt anteckningarna lämnade läkaren fem millimeter. Hur hanterar jag detta? Ska jag försöka dra ner resterande hud eller låta det vara?

Sen är det ett jävla meck med kompress och skit. Typ helt omöjligt att få kuken att vara upprätt. Och hur lång tid tar det innan ollonet, speciellt urinrörsmynningen, vant sig vid beröring? Gör ont som fan just nu
Citera
2017-07-07, 18:39
Medlem
Inne på tredje dagen nu och det går förvånansvärt bra! Ingen blödning och efter en dusch så ser det faktiskt helt okej ut Gör inte ont heller förutom att det kan sticka till ibland vid direkt beröring men även det blir bättre!

Hade även ett halvt stånd och såg därmed ollonkanten för första gången, rätt mäktigt faktiskt

Tror jag slutar med kompress här imorgon eller något, sen är det bara att vänta på att stygnen ska lossna
Citera
2017-07-15, 17:12
Medlem
Är nu 11 dagar sen jag tog bort hela förhuden. Är inne på min andra antibiotikakur då den första inte bet. Varit infekterat sen dag 2...

En fråga. Är det någon annan än jag som har jäkligt svårt att pissa? Är väldigt svårt att tömma blåsan helt då det vid urinrörsmynningen är svullet så att strålen blir extremt svag och går åt alla håll. Nån som känner igen sig? Vad kan man göra?

MVH
Citera
2017-07-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wickk
Är nu 11 dagar sen jag tog bort hela förhuden. Är inne på min andra antibiotikakur då den första inte bet. Varit infekterat sen dag 2...

En fråga. Är det någon annan än jag som har jäkligt svårt att pissa? Är väldigt svårt att tömma blåsan helt då det vid urinrörsmynningen är svullet så att strålen blir extremt svag och går åt alla håll. Nån som känner igen sig? Vad kan man göra?

MVH

Oj du gjorde operationen dagen före mig! Vad drygt att det blev infekterat, max oflyt verkar du haft.

Känner lite igen mig i din problematik med att pissa. Jag är också lite svullen och bitvis är det svårt att se själva hålet men det funkar ändå hyfsat för mig. Det kan vara ett svar på att urinrörsmynningen och ollonet får ta en del stryk när det skaver mot kalsongerna dom första dagarna. Tror det kommer bli bättre allt eftersom ollonet har vant sig att vara blottat.
Citera
2017-07-15, 18:16
Medlem
Skullheads avatar
Är det någon som gjort tvärt om? alltså återställt förhud, det är ganska värdelöst utan förhud, man tappar väldigt mycket känsel efter något år, givetvis bättre än trång förhud, men det tar ändå bort det roliga.

Läst att det ska gå att återställa förhuden genom operation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in