Hade min operation igår så jag kan väl dela med mig hur det gick.
Kortfattad bakgrund så bokade jag besök hos läkare som kollade snabbt (mindre än 1 min) och skickade remiss till urologiavdelningen. Där fick jag göra samma sak, och därefter välja om jag vill ha partiell eller hel omskärelse. Jag valde hel omskärelse och narkos eftersom jag ser ingen anledning till att vara vaken under tillfället.
Kvällen innan och på morgonen var jag tvungen att duscha med en schampo vid namn Descutan. När jag anlände till sjukhuset fick jag svara på några frågor som när jag åt senast osv. Därefter fick jag klä om och tvätta skrevet med en svamp dränkt i Descutan som kvällen innan och på morgonen. När jag var klar med detta fick jag svälja två Alvedon och en nål injekterad i armen för att injicera narkosen och droppet. Därefter var det bara och vänta tills en sköterska kom och hämtade mig för att gå till operationsrummet.
Under operationen fick jag lägga mig som Jesus på korset och småprata med sköterskorna en stund medan de gjorde ordning (pulsmätare, någon klisterlapp på huvudet för att mäta hjärnaktiviteten). Därefter fick jag en syrgas mask och fick andas djupt medan de injicerade narkos i armen. Jag var osäker när hon började injicera narkosen, men för mig var jag vaken ett bra tag (20sek?) efter att de sa att de påbörjade injiceringen. Har inget minne att jag somnade överhuvudtaget, men jag drömde om någonting som jag glömde när jag vaknade. Därefter vaknade jag upp i ett rum efter ~30min med andra som hade blivit opererade, men jag somnade om och sov 20 min till eftersom man är hyfsat groggy efter narkosen. Tänk dig att det är samma scenario när blicken rör på sig som du har druckit 8 öl, fast utan att känna något illamående. Skön känsla, men överskattad imo.
Därefter vaknade jag och fick åka tillbaka till skynket där jag bytte om och fick några mackor och kaffe för att sedan prata med läkaren. Han nämnde för övrigt att jag fick erektion under operationen.

Därefter fick jag instruktioner över hur det skulle se ut och en upprepning om vad jag skulle göra inom de närmsta veckorna. Innan jag fick gå var jag tvungen att pissa innan för att kolla att allt var bra. Det var jävligt svårt att sikta pisset utan förhud så jag pissade lite åt gången hela tiden fram tills hela blåsan var tömd. Min rekommendation är väl att pissa i handfatet och när du är hemma så pissa gärna i duschen. Kan tilläggas att det gör inte ont att pissa, men bara mentalt obehagligt eftersom man är van vid hur det var tidigare.
När detta var avklarat var det bara att ta första bästa buss hem, och jag var inte alls groggy efter narkosen, men det var lite obekvämt när jag gick men gjorde inte ont öht.
Nu har det gått snart 24h och ollonet är svullet som fan. Jag byter kompresser då och då och käkar tar 2 Alvedon var 4-6:e timme. Jag fick med en bedövningssalva för att bedöva där styngen sitter, men har inte använt den ännu. Känns rätt så meningslöst eftersom det är ollonet som är obehagligt och inte såret runt stygnen.
Ah och just det... Läkaren sa "njut bara" när jag får morgonserektion, men jag tror inte det blir mycket njutning för min del.

Han lugnade ned mig och sa att det är rätt så många stygn så morgonserektionen är ingenting att oroa sig för, och skulle det vara något exempelvis att jag hade börjat blöda rejält så är det bara att boka besök igen. Blöder gör det alltid efteråt, men ingenting som kompresserna inte löser. Jag somnade runt eftermiddag igår och kände hur ett stygn gick av när jag fick erektion när jag låg i sängen. Känns inte så farligt, men kan nog vara obehagligt.