2018-12-19, 11:48
Medlem
Har ganska trång förhud, det är inga problem att dra ner förhuden, det är mer problem att Få upp den över ollon-kanten.

Har varit på sjukhuset men dom säger att det inte är några problem.

Det är inga problem, men jag tror att förhuden är så pass trång mot inre förhuden att det blir lite blodcirkulation, Vilket leder till att inre förhuden blir torr.

Har haft detta problem snart 2 år nu, är 35 år.
Kan man göra ett snitt på vårdcentralen?

Eller måste man ringa sjukhuset och tjata sig till ett ingrepp?
Citera
2018-12-19, 15:25
Medlem
Nu när jag provkört junior lite har jag märkt att jag har otroligt svårt att få upp den.
Sedan tar det mycket längre tid för mig att komma även fast det känns mer?
Citera
2018-12-24, 15:30
Medlem
Opererade min penis förra året. Innan operationen var min förhud nästan helt stängd, bara en liten öppning fanns där jag kunde urinera/spruta.

Nu ett år efter operationen kan jag visserligen dra bak min förhud mer än innan men nya bekymmer har uppstått:

-Strängen har typ försvunnit, drar jag baks förhuden nu rör sig förhuden under penisen inte någonting och istället böjs mitt ollon framåt, framförallt vid slak blir detta tydligt då min penis formar sig nästan exakt som ett C när jag drar tillbaka förhuden.

-Förhuden klumpar ihop sig bakom ollonet och bildar typ en tjockkudde.

-Kan inte riktigt dra baks hela förhuden över hela ollonet vid stånd, istället blir det som att förhuden sitter fast under ollonet och knappt går att dra bakåt eller framåt. Drar jag den bakåt så böjs ollonet och drar jag den framåt så trycker penisen ihop sig.

-Denna punkt hänger ihop något med ovanstående. Har försökt att forma händerna som ett långt hål och pressa penisen igenom dem, då gör det ont och går inte, det tar stopp liksom. Beror detta enbart på att mina händer är torra samt att jag håller de ganska tajt ihop (jag antar att en vagina kommer vara mer blöt och det kommer bli lättare att glida in i en sådan) eller beror det på att min penis är som den är?

-Jag har inte det där "sköna glidet" när jag runkar, förhuden liksom hakar fast sig bakom ollonet något när jag ska dra upp förhuden igen.

-Är det något faktiskt problem att ollonet böjer sig framåt om man drar bak förhuden? Kommer det påverka mitt sexliv något? Är det något problem att förhuden sitter fast (typ) och att den bara kan röra på sig lite vid erektion?

Någon som har haft liknande besvär? och isåfall hur löste ni det? Utgör det jag listat något reellt problem eller är det enda problemet det utgör att det ser lite konstigt ut?

Citera
2019-01-05, 12:08
Medlem
Hallå grabbar! Det var ett tag sen jag var på denna tråden! 4 månader nästan. Jag gjorde min operation för 4 månader och 1 vecka sen. Allt har gått relativt bra. Men vill gärna höra från nån som har gjort en hel omskärelse. Min svullnad har fortfarande inte helt försvunnit speciellt på vänstra sidan där den har varit värst sen första början. Den har blivit mycket bättre dock. Det är precis vid ärrlinjen som svullnaden är. Det är inte vätska. Den ökar lite när jac runkar men inte alls mycket som förr. Har inte ont, svider inte eller känns konstigt. Tycker bara det är märkligt att det tar sån tid. Har inga problem att runka mer än att huden inte dras ut helt utan det blir liten bulle precia vidd ärrlinjen så det ser lite konstigt ut men återigen inget som gör ont. Undrar om någon som gjort samma operation har haft samma erfarenhet att svullnaden har tagit väldigt lång tid att gå ner? Har ni några tips hur jag kan skynda på det isåfall?
Citera
2019-01-05, 13:33
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dillkott
Hallå grabbar! Det var ett tag sen jag var på denna tråden! 4 månader nästan. Jag gjorde min operation för 4 månader och 1 vecka sen. Allt har gått relativt bra. Men vill gärna höra från nån som har gjort en hel omskärelse. Min svullnad har fortfarande inte helt försvunnit speciellt på vänstra sidan där den har varit värst sen första början. Den har blivit mycket bättre dock. Det är precis vid ärrlinjen som svullnaden är. Det är inte vätska. Den ökar lite när jac runkar men inte alls mycket som förr. Har inte ont, svider inte eller känns konstigt. Tycker bara det är märkligt att det tar sån tid. Har inga problem att runka mer än att huden inte dras ut helt utan det blir liten bulle precia vidd ärrlinjen så det ser lite konstigt ut men återigen inget som gör ont. Undrar om någon som gjort samma operation har haft samma erfarenhet att svullnaden har tagit väldigt lång tid att gå ner? Har ni några tips hur jag kan skynda på det isåfall?

Det kan ta upp till 12-24 månader innan allt har läkt. Det går inte att snabba upp processen på något sätt, det enda du får göra är att se till att din penis är ren. Bra hygien är ett MÅSTE.

Se till hellet att inte onanera så mycket, det gör så att svullnaden tar längre tid att läka.
Citera
2019-01-06, 13:55
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dillkott
Som tidigare skrivet och sagt här, det tar minst 6 månader innan "slutresultatet" börjar ta form, i många fall säkert längre än så.
Citera
2019-01-21, 01:44
Medlem
Så har det gått ungefär tre månader sedan jag gjorde en halv omskärelse vilket innebar att det inre bladet förkortas och sys ihop med den övre huden och bibehållen sträng. Min operationsberättelse finns här.

Jag fick missfärgning efter någon vecka och det luktade illa varpå det blev ett besök igen hos urologen. Denna gång var det en annan urolog och denne sade att jag måste dra tillbaka förhuden några gånger per dag och rengöra ordentligt. Jag gjorde detta och det blev bättre. Jag hade helt enkelt varit dålig med hygienen pga obehaget att dra tillbaka förhuden med alla stygn osv.

Hade jag fått frågan för några veckor sedan om jag var nöjd med utfallet av operationen så hade jag definitivt svarat nej. Plötsligt var det som att saker och ting föll på plats, svullnaden gick ner. Idag är jag inte säker på om jag är nöjd eller ej, jag lutar åt nöjd. Jag har ännu inte haft sex men tror det här skulle kunna funka bra, vad som händer vid stånd numer är att förhuden dras tillbaka och med lite hjälp hamnar den bakom ollonet och stannar där, inte obekvämt. Det är fortfarande lite tight vid stånd alltså eftersom förhuden stannar bakom ollonet men det är inte den där strypande känslan eller "badring" som folk i tråden talar om, någon millimeter vidare förhud och det blir perfekt.

Kuken ser större ut vid stånd, det är en märkbar skillnad i storlek när ollonet är bart vid stånd! Det verkar som att den för trånga förhuden helt enkelt hållit nere storleken (tjockleken) på kuken.

Här är lite bilder:
Före operationen: http://bayimg.com/DANDnAAgb
En vecka efter operationen: https://minfil.com/M2P9K4j6bb/Dag3_jpg

Efter operationen, ovanifrån med stånd: http://bayimg.com/cANniaAgC
Närbild på ollonet vid stånd ovanifrån: http://bayimg.com/CANnKaaGC
Efter operationen, underifrån med stånd: http://bayimg.com/CANNJaagc

Eftersom min urinrörsöppning är är formad som en halvmåne men med små öppningar på ändarna så blir det problem när jag kissar med svag stråle då strålen inte förmår öppna urinöppningen helt och det blir då två strålar istället för en och jag kissar då utanför toaletten om jag står upp. Väldigt irriterande men något jag var medveten om skulle ske om jag gjorde en omskärelse. Jag har fått sitta rätt mycket när jag pissar, svårt att vänja sig vid. Tidigare hade den långa förhuden hindrat två strålar utan det var alltid en stråle, fanns alltså en fördel med för trång/lång förhud! Jag visste att detta skulle bli resultatet av operationen så jag var inte förvånad mest irriterad.

Så här i efterhand tänker jag att jag kanske borde gjort en hel omskärelse i alla fall, jag kan dra tillbaka förhuden och gå runt med blottat förhud i kalsongerna utan att det är alltför obehagligt, jag skulle kunna vänja mig det. Det är något att betänka och kanske gör jag en hel omskärelse så småningom men först vill jag leva ett tag med intakt förhud och se hur det går, jag är ändå rätt nöjd med operationen och huden bara stretchas någon millimeter eller två till så kommer det bli perfekt, kanske ger sig huden med sig med lite stretching/onani och kräm. Det har ändå gått endast tre månader och jag tänker ge det minst tre till innan jag ens tar seriöst beaktande att göra om operationen.
Senast redigerad av PervertedBoy 2019-01-21 kl. 01:48.
Citera
2019-01-22, 20:42
Medlem
blend142s avatar
Hej gjorde halv omskärelse och nu efter en och en halv vecka. dritta jag omkull i helgen, gjorde lite ont men tänkte inte någe stort på det, i måndags märkte jag att det glappa en del på ena sidan och tänker att det har gått upp stygn osäker, Det har läkt okej och jag tvättar dagligen. problemet är glappet nu och jag planerar att ringa sjuksköterska imorgon kl 07:00 men kan jag tejpa sålänge?

bild http://bayimg.com/GAnnAAAGC
Citera
2019-01-22, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blend142
Hej gjorde halv omskärelse och nu efter en och en halv vecka. dritta jag omkull i helgen, gjorde lite ont men tänkte inte någe stort på det, i måndags märkte jag att det glappa en del på ena sidan och tänker att det har gått upp stygn osäker, Det har läkt okej och jag tvättar dagligen. problemet är glappet nu och jag planerar att ringa sjuksköterska imorgon kl 07:00 men kan jag tejpa sålänge?

Det är svårt utifrån din bild att säga om stygnen gått upp. Jag har dock väldigt svårt att tro att de går upp för att man drittar omkull. Jag hamnade i säng med en galen tjej på första dejten, har skrivit om det i tråden, och detta två-tre dagar efter operationen (gjorde halv omskärelse), hon gjorde allt för att egga mig (inkl trycker/masserar mot skrevet vilket jag fick hindra henne flera gånger) vilket gjorde att jag blödde massa. Stygnen åkte dock inte upp nämnvärt, kanske 2-3 max. Stygnen sitter rätt hårt. 1-5 veckor och att stygnen lossnar beror säkerligen på att de löses upp och släpper. Det är meningen att det ska vara så. Man kan säga som så här: Blöder det inte där stygnen släppt så är det helt lugnt.

Från din bild så tycker jag att det ser väldigt bra ut, rent och snyggt och inte antydan till rodnad eller blödningar. Men kontakta ssk om du tycker att det behövs.

Smörjer du med någon form av kräm? Vaselin eller xylocain eller demorvat?

Jag antar att du drar tillbaka förhuden en del på bilden eller? För mina stygn satt innanför förhuden och inte utanpå såvida jag inte drog tillbaka.

Sköt hygienen, smörj såret med vaselin regelbundet och se till att tvätta rent ordentligt.

Jag är allt mer nöjd med utfallet av min operation, min kirurg var ju negativ till halv omskärelse under alla konsultationer till dess att det var minutrarna före operation, då gjordes den mest grundliga undersökningen som jag varit med om och då sade kirurgen att det ser bra ut för en lyckad halv omskärelse. Så här i efterhand känner jag nog att jag lika gärna kunde gjort en hel, förhuden, när den inte täcker urinöppningen, är ganska onödig ändå.

För övrigt är för trång förhud ett utbrett problem för män som det aldrig talas offentligt om. Alla dessa år jag lidit med den här skiten och nu är det över! Fram till jag var 30 så trodde jag att det var rätt normalt att sex skulle göra ont och vara obehagligt. Helt sjukt hur många tjejer jag varit med som inte sagt något om hur den ser ut. Sedan har jag väntat 10 år med bli opererad för att jag helt enkelt tyckt det varit pinsamt och obehagligt. Först nu har jag attityden att det här är en absurd grej att må dåligt över och jag har kommit till inställningen att jag kan skratta åt det. Jag tänker att jag hade haft tredubbelt med tjejer om jag inte haft det här problemet. Min glada attityd gjorde också mycket mellan mig och kirurgen/läkaren, vi har haft riktigt roligt under konsultationer och operation. När jag gick klämde jag till och med i med ett "varit otroligt kul, vi måste göra om det!".

Till er som läser den här tråden och undrar om ni ska göra det. Tveka inte. Ni blir väl omhändertagna och de som sysslar med sådana här operationer gör inget annat, för dem är det en dag på jobbet och ett litet ingrepp, för dig är det en livsavgörande sak som du aldrig kommer att ångra. Operationen gör inte ont, det gör heller inte särskilt ont efteråt.

Slutligen, det här är nog den enda tråden på Flashback där det är bra att posta dickpics i olika vinklar. Fler i tråden borde ha gjort det, både före och efter.
Senast redigerad av PervertedBoy 2019-01-22 kl. 23:42.
Citera
2019-01-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blend142

Ser inte illa ut enligt mig, mitt första stygn åkte ur efter ungefär en vecka och då hade mitt sår läkt såpass mycket att det inte blödde genom någonting. Kolla alltså om det blöder någonting från såret där stygnen försvunnit, om inte, försök att bara hålla det rent och pilla inte för mycket så ska det nog läka ihop fint.
Citera
2019-01-24, 16:41
Medlem
blend142s avatar
misstänker att jag har en kort frenelum vet ej hur det blir helt nu när min halva omskärelse är gjord. men jag kommer vänta men om jag skulle ha kort sträng går det att lösa det lindrigare?
Citera
2019-01-25, 13:16
Medlem
Langnasas avatar
Gjorde detta för runt 18 år sen.. Sa till dom att jag inte vill bli omskuren (man får ju välja) men blev det ändå av han som utförde det. Han beklagade det (typ nån nybörjare gissar jag), han sa att man kunde snygga till det osv (ser ju inte jättefint ut direkt, ja inte i "avslappnat" tillstånd) men jag orkade inte gå igenom det igen. Det sväller upp och svårt att gå på nån vecka, samt blir man ju sövd vilket alltid är en risk.

Vad gäller att onanera utan förhud så är det inga problem, aldrig behövt glidmedel heller, orka liksom.

Möjligt att ollonet blivit mer okänslig, kommer faktiskt inte ihåg hur det var innan. Är 47 år och kan lätt ha sex (eller onanera) 2 ggr om dagen fortfarande. Man har ju hört om de som fått svårigheter med sex eller att komma när de blivit omskurna, inget jag upplevt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in