Citat:
Ursprungligen postat av
Git7
Jag har alltid haft lite problematik med min kuk. Jag hade först sjukt trång förhud, kunde inte ens få fram hela ollonet, delvis på grund av rädsla för att det skulle spricka eller göra ont. Jag lyckades tillslut göra det efter att ha smörjt in hela kuken i Idomin-salva (detta var i 8an, 6 år sedan). Dock hade jag bokat ett möte med en läkare innan jag fick fram ollonet. Jag mötte läkaren, visade upp kuken (som är sjukt liten i slakt tillstånd, så djävulskt pinsamt), jag var grön.
Jag körde på fram till 1an på gymnasiet då jag märkte att min sträng faktiskt var på tok för kort. Den var tjock, stram som fan och det gjorde ont när jag knullade med min dåvarande tjej. Jag gick till UMO och lämnade en lapp där jag skrev min problematik. Jag blev uppringd och fick en tid bokad med en läkare på UMO. Han konstaterade att jag hade för kort sträng. Han kändes professionell och jag hade ett leende på läpparna när jag fick den där skiten överstökad. Jag fick en remiss till en urolog och detta tog tid. Jag fick pappret 4 månader efter mitt besök. Väl där var jag väldigt nervös, visa kuken för tredje gången nu och det kan väl ingen tycka är kul. Det visar sig att min maximala otur är nådd, läkaren som ska avgöra om jag ska opereras eller inte är sjuk. Jag får i stället en gammal tant som var riktigt raspig och obehaglig. Hon pillade lite på kuken när jag låg på britsen och hela situationen var väldigt jobbig. Hon sa bara "ja, du kan väl få en operation".
Jag opererades, allt var frid och fröjd. Det blödde en del men annars gick allt väldigt bra. Strängen som varit stram hade nu försvunnit, i stället är det bara som ärrad hud. Jag har egentligen inte haft några problem efter operationen, men nu undrar jag om jag inte skulle försökt få igenom trång förhud också och omskurit helt. Det är främst när jag har stånd som jag kan känna av lite problem. Dels är det så jävla tajt och sen har jag aldrig tyckt om avsugningar på grund av detta. Känns som att jag går miste om något, eftersom alla prisar det till Gud medan jag mest tycker det känns som att huden ska spricka i munnen. Drar jag över förhuden så stannar det efter ollonets kant, det går inte ner mer, vilket också känns lite fel.
Jag funderar på att gå till UMO igen och säga att jag opererats och vill träffa en läkare och trycka på att jag vill få bort hela förhuden. Om jag redan opererats måste jag ha lite förtur. Problemet är att det kan inte märkas om jag inte har stånd. Ska jag bara trycka på att jag får ont när jag knullar och det är egentligen bara där problematiken ligger. Har börjat märka att det är lite tajt när jag runkar nu också, det är så spänt hela tiden.
Är 20 år nu, kommer det kosta något?
Eftersom du är över 20 år så kommer det kosta, men inte precis dyrt, helt klart värt för att få en krigare som fungerar till 100%.
Jag hade inte problem med förhuden i slakt läge, så det va svårt för läkaren att se precis vad problemet låg, men vi kom fram till efter en misslyckad operation ett, att problemet låg så pass långt ner på huden (alltså långt ner, som i ner mot skaftet, och inte bara på toppen vid ollonet), så allt annat än en full omskärelse skulle visa sig misslyckas, så jag litade på läkaren, och gjorde en full omskärelse, och det va fan det bästa jag gjort.
Vill du att problemet ska försvinna, med noll chans att du måste göra om för det va inte tillräckligt, gå på full omskärelse.
Vill du fortfarande ha din förhud, till varje pris, gör en vanligt snitt och sy operation, men kan behövas göra igen för det inte var tillräckligt, så kan du behöva göra en full omskärelse sen iallafall.
Jag tycker personligen att du ska köra på en full omskärelse, eftersom du inte har problem i slakt läge, så känns det som du hade samma problem som jag, vilket en första operation inte löste.