Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-26, 15:40
  #5293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Eftersom du är över 20 år så kommer det kosta, men inte precis dyrt, helt klart värt för att få en krigare som fungerar till 100%.

Jag hade inte problem med förhuden i slakt läge, så det va svårt för läkaren att se precis vad problemet låg, men vi kom fram till efter en misslyckad operation ett, att problemet låg så pass långt ner på huden (alltså långt ner, som i ner mot skaftet, och inte bara på toppen vid ollonet), så allt annat än en full omskärelse skulle visa sig misslyckas, så jag litade på läkaren, och gjorde en full omskärelse, och det va fan det bästa jag gjort.

Vill du att problemet ska försvinna, med noll chans att du måste göra om för det va inte tillräckligt, gå på full omskärelse.

Vill du fortfarande ha din förhud, till varje pris, gör en vanligt snitt och sy operation, men kan behövas göra igen för det inte var tillräckligt, så kan du behöva göra en full omskärelse sen iallafall.

Jag tycker personligen att du ska köra på en full omskärelse, eftersom du inte har problem i slakt läge, så känns det som du hade samma problem som jag, vilket en första operation inte löste.

Jag tror att en full omskärelse hade varit bra, men hur blir det med "strängen", i mitt fall som inte ens existerar men ändå gör ett motstånd? Jag vill ha helt utan motstånd, det är det som hela tiden har funnits kvar. Det där motståndet. När jag kollar en porrfilm så har killens kuk sällan något motstånd, förhuden dras ner långt över halva penisroten.

Jag är inte intresserad av att ha kvar förhuden, vore skönt att slippa skiten faktiskt. Det jobbiga är att detta tar sådan tid, jag vet inte var jag är om 1 halvår. Sen är det ju sjukt svårt att få en operation, särskilt om jag inte har extrema problem. Kan ju inte direkt säga att jag tycker det är obehagligt att bli avsugen. Annars får jag väl ljuga och säga att trots operationen med strängen så gör det fortfarande väldigt ont att ha sex.

1. När jag nu betalar själv, är det enklare att få en remiss? Jag vill liksom göra det, men läkarna är ju sällan sugna på att göra det om det inte är katastrof. Svårt att visa att jag har trång förhud med slakt tillsånd.
2. Om jag redan har opererats, har jag förtur på grund av en misslyckad operation?
Citera
2015-07-26, 16:49
  #5294
Medlem
Jag drar till sjukhuset i staden imorgon och ber om att få prata med en urolog om mina besvär. Ska försöka få detta gjort nu för tycker det känns som det enda rätta.
Citera
2015-07-26, 20:12
  #5295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Git7
Jag tror att en full omskärelse hade varit bra, men hur blir det med "strängen", i mitt fall som inte ens existerar men ändå gör ett motstånd? Jag vill ha helt utan motstånd, det är det som hela tiden har funnits kvar. Det där motståndet. När jag kollar en porrfilm så har killens kuk sällan något motstånd, förhuden dras ner långt över halva penisroten.

Jag är inte intresserad av att ha kvar förhuden, vore skönt att slippa skiten faktiskt. Det jobbiga är att detta tar sådan tid, jag vet inte var jag är om 1 halvår. Sen är det ju sjukt svårt att få en operation, särskilt om jag inte har extrema problem. Kan ju inte direkt säga att jag tycker det är obehagligt att bli avsugen. Annars får jag väl ljuga och säga att trots operationen med strängen så gör det fortfarande väldigt ont att ha sex.

1. När jag nu betalar själv, är det enklare att få en remiss? Jag vill liksom göra det, men läkarna är ju sällan sugna på att göra det om det inte är katastrof. Svårt att visa att jag har trång förhud med slakt tillsånd.
2. Om jag redan har opererats, har jag förtur på grund av en misslyckad operation?


1. Är väl inte läkaren som bestämmer om det behövs eller inte, är ju urologen som är experterna, så läkaren ska skicka en remiss oavsett, dock tror jag du kan gå till urolog mottagning direkt och be om tid, inte ett måste att få en remiss, vad jag vet.

2. Tror inte det, tänkte aldrig på det när jag sökte min andra operation.

Du får påpeka din sträng till urologen, glöm inga detaljer, oavsett hur konstigt det låter, alla frågor du har, ska du ställa utan att tveka.

Vart bor du någonstans, för låter som du har knasiga läkare. Du ska kunna säga vad som helst, och dom ska skicka dig till en urolog, spelar ingen roll om fallet inte är livshotande
__________________
Senast redigerad av Lblom 2015-07-26 kl. 20:14.
Citera
2015-07-27, 00:49
  #5296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
1. Är väl inte läkaren som bestämmer om det behövs eller inte, är ju urologen som är experterna, så läkaren ska skicka en remiss oavsett, dock tror jag du kan gå till urolog mottagning direkt och be om tid, inte ett måste att få en remiss, vad jag vet.

2. Tror inte det, tänkte aldrig på det när jag sökte min andra operation.

Du får påpeka din sträng till urologen, glöm inga detaljer, oavsett hur konstigt det låter, alla frågor du har, ska du ställa utan att tveka.

Vart bor du någonstans, för låter som du har knasiga läkare. Du ska kunna säga vad som helst, och dom ska skicka dig till en urolog, spelar ingen roll om fallet inte är livshotande

Jag har faktiskt bara blivit nekad en remiss en gång, men då var fallet trång förhud. Jag hade otur med den läkaren, som kändes väldigt dryg. Han lovade att jag skulle få en salva och vänta i receptionen, men han kom aldrig dit. Jag tyckte hela grejen var väldigt jobbig. Jag var 14 år när detta skedde så mitt förstånd kring detta har ju givetvis förändrats till det positiva.

Andra gången var mitt ärende strängen, så läkaren kollade lite på strängen och tyckte det behövdes opereras. Alltså var detta ganska enkelt att kolla upp, däremot är förhuden endast ett problem när jag har hårt stånd, annars är det ju lugnt. Upplever att förhuden spänner lite väl hårt, ollonet blir ibland blått längst ner när jag runkar. Ollonet är även torrt efter jag runkat, lite strävt.

Jag ringer en urolog imorgon och kollar vad han säger, om jag ska komma direkt till honom eller om jag måste gå via VC. Ser på det hela lite annorlunda nu faktiskt, 3 år senare.

Jag bor i Kalmar.
Citera
2015-07-27, 14:11
  #5297
Medlem
Jag ringde urologmottagningen och förklarade att jag genomfört en operation som jag nu inte är helt nöjd med. Kvinnan i telefonen informerade läkaren som opererade mig och jag kommer få en kallelse om ett bra tag, vilket suger lite. Men jag slipper i alla fall ta kontakt med så många olika, nu blir det en person jag träffar och han har redan opererat min kuk så jag förklarar bara att det fortfarande är stramt och en fullständig omskärelse hade varit bäst.
Citera
2015-07-31, 19:28
  #5298
Medlem
Jag tror jag känner igen ditt problem. Eftersom det stramar bakom ollonet när du har
stånd så hindras en del av blodflödet till kuken och tar bort en del av den sköna känslan.
Det kan bli små sår i förhudskanten som läks ganska fort men med tiden minskar elastis-
teten. Så var det för mig så jag genomgick en hel omskärelse och en ny värld öppnade sig.
Själva operationen var mycket lidrigare än vad jag föreställt mig. Lokalbedövning och ett
par veckors pyssel med snorren. Lycka till och hoppas du får en operation.
Citera
2015-08-12, 20:29
  #5299
Medlem
Jag har fått en kallelse nu den 8 september och jag vet inte om det är värt att gå igenom en process igen. Det enda jag har problem med är oralsex, och det finns ju faktiskt en låg procent män som inte gillar att bli avsugna. Jag är inte sugen på en total omskärelse, då jag gärna har kvar min förhud. Är alla andra alternativ värdelösa eller fungerar de på riktigt? Mitt problem är strängen som trots en operation hindrar förhuden att gå ner längre än ollonets kant vid stånd. Det är som en liten sträng är kvar som stramar.

Jag ska träffa läkaren som opererade mig. Det är nog inte dumt att gå dit egentligen. Jag ska först och främst se om det går att fixa till strängen bättre. En omskärelse hade väl inte ens åtgärdat problemet med strängen, då min förhud inte är för trång.
Citera
2015-08-20, 17:35
  #5300
Medlem
Idag opererades jag. Efter att läst lite i denna tråd var jag rätt medveten om allt som kommer hända. Först tvättar doktorn lite sen får du en Jäkla massa bedövningsmedel.. tror dom var tvungen å sticka 10-15 gånger på mig för de tog inte riktigt. Första sticket var ett rent helvete, gjorde as ont å hoppa nästan upp i taket så var beredd på det. Allt annat går som en dans. För mig tog dom en delvis omskärelse, alltså han sa att han lämnat kvar hud som iallafall ska täcka ollonkanten å lite till. Så utan förhud är jag ju inte Och fytusan vad ont de gör efter operationen, om jag ska vara helt ärlig. man får först en salva som heter nå med xycolin 5%. och nu är krigaren svullen som tusan å förhuden är som en stor krage runt ollonkanten. Skönt att få de gjort å kunna ligga stenhårt om nån vecka
Citera
2015-08-22, 09:52
  #5301
Medlem
SirMunchalots avatar
Opererade mig igår. Tydligen var det inte så farligt så doktorn skar bara bort en liten bit av förhuden. Sen fixade han strängen också som var på tok för kort. Har inte riktigt kunna utforska hur det ser ut än då det svider satan att dra bak förhuden med stygnen på. Fick dock ingen salva eller dylikt.
Citera
2015-08-22, 17:27
  #5302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirMunchalot
Opererade mig igår. Tydligen var det inte så farligt så doktorn skar bara bort en liten bit av förhuden. Sen fixade han strängen också som var på tok för kort. Har inte riktigt kunna utforska hur det ser ut än då det svider satan att dra bak förhuden med stygnen på. Fick dock ingen salva eller dylikt.
Soft, tydligen gjorde doktorn samma för mig, fast doktorn har som sytt fast förhuden runt ollonet, kan dra tillbaka den någon millimeter fast inte mer för de svider satan när stygnen är kvar där.. 3 dagen för mig nu.. Hur har han sytt fast din?

Doktorn sa iallafall att min förhud kommer täcka den där ollonkanten iallafall, och förhoppningsvis rulla över 1 cm över ollonet.. Får hoppas!
Citera
2015-08-22, 17:37
  #5303
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Är alla ni opade i vuxen ålder eller är det nån som gjort operationen som barn?

Grabbens remiss är inskickad nu och jag är lite skraj för hur man känner som 13 åring efter operationen är gjord.
Citera
2015-08-22, 18:16
  #5304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Är alla ni opade i vuxen ålder eller är det nån som gjort operationen som barn?

Grabbens remiss är inskickad nu och jag är lite skraj för hur man känner som 13 åring efter operationen är gjord.
Tjena, jag är född -96 så är 18 år och fyller 19 Ska han ha hel omskärelse eller delvis? Bara de att han måste mentalt förbereda sig, ska vara helt ärlig och säga att sprutan som farbror doktor stack gjorde helvetes ont. Och han stack sammanlagt garanterat 10 gånger. Men bara första sticket som känns.. Sen kommer han knappt kunna gå på några dagar, plus att när bedövningen släpper efter operation så är det inte klokt vad ont det gör. Leta fram ipren och alvedon så ska det nog gå bra.. Beror ju på ifall han sövs eller lokalbedövning också. Jag tog lokalbedövning.. Sen kommer det även vara rejält svullet! Ingen trevlig syn, tack för mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback