2015-06-19, 05:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mopedpower
Hej, gjorde en omskärelse för drygt 13 dagar sedan, vissa stygn har börjat lossna och ena sidan har läkt ihop fint, andra sidan däremot har inte läkt ihop utan har blivit som en djup glipa på 1,5-2 cm. Någon som vet om det finns något sätt att snabba på läkningen av det här icke läkta "såret"? Har inte haft ont eller så men kommer gul vätska och blod med jämna mellanrum, t.ex. när jag byter kompress och den har fastnat i själva glipan. Vet inte riktigt hur jag ska lösa situationen eller om glipan är något att oroa sig över, någon med erfarenhet? svar uppskattas!

Fick också den där glipan på någon cm, den läker ihop sig fint med tid, anledningen att det blev så är för ett stygn förmodligen lossnade där. Du skulle kunna köpa (om du inte redan har) vitt vasselin, och lägga lite på där för att förhindra att papper ska fastna i såret.
Citera
2015-06-24, 21:27
Medlem
Någon som gått till en privatklinik och utfört detta med lyckat resultat?
Citera
2015-06-24, 22:14
Medlem
Ni som tagit ledigt från jobbet efter operation - vad säger ni till kollegorna?
Helst vill man ju slippa berätta om sin förhud för hela jobbet.
(mer än den den personen som man behöver ansöka om ledighet hos då man måste visa upp papper från läkarn)
Skulle hellre dra en vals om att jag opererats för något helt annat. Frågan är vad man kan hitta på...som ändå är i samma område. Något med tarmen kanske? :P
Senast redigerad av MarcoBolan 2015-06-24 kl. 22:16.
Citera
2015-06-30, 17:43
Medlem
Gick till vårdcentralen och sa att förhuden va förtrång men hon skicka istället remiss för penissträngoperation så dom feloperera mig. jag bad om en ny tid så fort som möjligt, men fick istället ny tid 100 dagar senare. Har inte kunnat rengöra eftersom det gjort ont dra ner förhuden med stygnen, först nu när stygnen läkt har jag kunnat dra tillbaka förhuden och då ser det ut så här

Någon som vet vad det är för något?
Citera
2015-06-30, 18:55
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon2
Gick till vårdcentralen och sa att förhuden va förtrång men hon skicka istället remiss för penissträngoperation så dom feloperera mig. jag bad om en ny tid så fort som möjligt, men fick istället ny tid 100 dagar senare. Har inte kunnat rengöra eftersom det gjort ont dra ner förhuden med stygnen, först nu när stygnen läkt har jag kunnat dra tillbaka förhuden och då ser det ut så här

Någon som vet vad det är för något?

din kuk har blivit slaktad ,varför har du stygn på ollonet?

jag har opererat min penis, stygnen togs bort efter en vecka, det var inga problem, dock känner jag att det har blivit trångt igen
Citera
2015-06-30, 19:03
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikssonlawl
Har läst runt på olika forum och doktorer vill helst inte göra omskärelse ifall det inte är helt nödvändigt. Läst många som bara gjort ett litet snitt för att göra öppningen större och woalah,problemet löst. Om man ska börja bry sig om risker så finns det ju risker i allt, till och med att du dör i operationen IFALL du blir sövd. Tror inte chansen att det misslyckas är så stor. Har även en kompis som gjort detta och på han ser man inte ens något. Han gjorde la de när han var vid 12-13 års åldern. Så omskärelse är sista utväg! Får la göra en ny operation ifall de skiter sig!
Kan även nämna att jag prövat en salva som kallas dermovat, gjorde förhuden lite bättre fast inte tillräckligt..

EDIT : Jag kan alltså utan någon ansträngning eller smärta alls dra tillbaka förhuden i erigerat tillstånd, problemet uppstår när den åker bakom ollonet. Blir som en tight ring runt ollonet och går inte att dra över igen. Måste alltså bli slak och sen börja dra i dasen för att få över den.. Kan vara strängen som är kort.. Ska bara ringa upp läkarn och stressa lite med tiden, får la överdriva och säga att jag mår sjukt dåligt över det så lär dom ju fixa det snabbt

man brukar oftast göra ett så kallat V snitt, de använder en sax... ibland, det mest skrämmande under hela operatioen är tre saker,

1. sprutor in i penisroten på bägge sidor, svider som satan
2. när man ligger där med en bedövad kuk och tänker på att läkaren blivit galen och helt sonika skurit av hela penisen, man skulle ändå inte känna nåt, och titta på vågar man inte heller att läkaren slinter med skalpellen, skär för mycket och sedan lite till för att rätta till mistaget, och det hela slutar med fuck up
3. när man efter operationen för första gånger åser sin slaktade penis, och en sjuksköterska hjälper en "gymnasticera" penisen, drar ner förhuden fram och tillbaka för att försäkra sig om att operatioenen gått rätt till,
Senast redigerad av rex144 2015-06-30 kl. 19:05.
Citera
2015-06-30, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
din kuk har blivit slaktad ,varför har du stygn på ollonet?

jag har opererat min penis, stygnen togs bort efter en vecka, det var inga problem, dock känner jag att det har blivit trångt igen

Är du säker på att det är stygn?
Citera
2015-07-01, 19:38
Medlem
I början kan det se förjävligt ut, men efter det att svullnad minskat så brukar det
oftast bli bra. Själv gjorde jag hel omskärelse och kuken såg ut som en svullen
fläskfile men allt blev bra efter en tid. Snart gått ett år och jag är helnöjd.
Tålamod, mina vänner!
Citera
2015-07-02, 20:52
Medlem
Sex veckor sedan operation och kuken är nu fullt funktionell!

Måste dock säga att det är lite mer jobb att dra en runk nu. Hur gör ni andra helomskurna? Har ni köpt glid, spottar ni i näven eller har ni någon annan metod?
Citera
2015-07-04, 01:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Extroversive
Sex veckor sedan operation och kuken är nu fullt funktionell!

Måste dock säga att det är lite mer jobb att dra en runk nu. Hur gör ni andra helomskurna? Har ni köpt glid, spottar ni i näven eller har ni någon annan metod?

Jag kör torrt, funkar alldeles utmärkt, dock inte lika skönt som med glid/saliv, men jag tycker det blir så jävla rörigt
Citera
2015-07-26, 13:48
Medlem
Jag har alltid haft lite problematik med min kuk. Jag hade först sjukt trång förhud, kunde inte ens få fram hela ollonet, delvis på grund av rädsla för att det skulle spricka eller göra ont. Jag lyckades tillslut göra det efter att ha smörjt in hela kuken i Idomin-salva (detta var i 8an, 6 år sedan). Dock hade jag bokat ett möte med en läkare innan jag fick fram ollonet. Jag mötte läkaren, visade upp kuken (som är sjukt liten i slakt tillstånd, så djävulskt pinsamt), jag var grön.

Jag körde på fram till 1an på gymnasiet då jag märkte att min sträng faktiskt var på tok för kort. Den var tjock, stram som fan och det gjorde ont när jag knullade med min dåvarande tjej. Jag gick till UMO och lämnade en lapp där jag skrev min problematik. Jag blev uppringd och fick en tid bokad med en läkare på UMO. Han konstaterade att jag hade för kort sträng. Han kändes professionell och jag hade ett leende på läpparna när jag fick den där skiten överstökad. Jag fick en remiss till en urolog och detta tog tid. Jag fick pappret 4 månader efter mitt besök. Väl där var jag väldigt nervös, visa kuken för tredje gången nu och det kan väl ingen tycka är kul. Det visar sig att min maximala otur är nådd, läkaren som ska avgöra om jag ska opereras eller inte är sjuk. Jag får i stället en gammal tant som var riktigt raspig och obehaglig. Hon pillade lite på kuken när jag låg på britsen och hela situationen var väldigt jobbig. Hon sa bara "ja, du kan väl få en operation".

Jag opererades, allt var frid och fröjd. Det blödde en del men annars gick allt väldigt bra. Strängen som varit stram hade nu försvunnit, i stället är det bara som ärrad hud. Jag har egentligen inte haft några problem efter operationen, men nu undrar jag om jag inte skulle försökt få igenom trång förhud också och omskurit helt. Det är främst när jag har stånd som jag kan känna av lite problem. Dels är det så jävla tajt och sen har jag aldrig tyckt om avsugningar på grund av detta. Känns som att jag går miste om något, eftersom alla prisar det till Gud medan jag mest tycker det känns som att huden ska spricka i munnen. Drar jag över förhuden så stannar det efter ollonets kant, det går inte ner mer, vilket också känns lite fel.

Jag funderar på att gå till UMO igen och säga att jag opererats och vill träffa en läkare och trycka på att jag vill få bort hela förhuden. Om jag redan opererats måste jag ha lite förtur. Problemet är att det kan inte märkas om jag inte har stånd. Ska jag bara trycka på att jag får ont när jag knullar och det är egentligen bara där problematiken ligger. Har börjat märka att det är lite tajt när jag runkar nu också, det är så spänt hela tiden.

Är 20 år nu, kommer det kosta något?
Citera
2015-07-26, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Git7
Jag har alltid haft lite problematik med min kuk. Jag hade först sjukt trång förhud, kunde inte ens få fram hela ollonet, delvis på grund av rädsla för att det skulle spricka eller göra ont. Jag lyckades tillslut göra det efter att ha smörjt in hela kuken i Idomin-salva (detta var i 8an, 6 år sedan). Dock hade jag bokat ett möte med en läkare innan jag fick fram ollonet. Jag mötte läkaren, visade upp kuken (som är sjukt liten i slakt tillstånd, så djävulskt pinsamt), jag var grön.

Jag körde på fram till 1an på gymnasiet då jag märkte att min sträng faktiskt var på tok för kort. Den var tjock, stram som fan och det gjorde ont när jag knullade med min dåvarande tjej. Jag gick till UMO och lämnade en lapp där jag skrev min problematik. Jag blev uppringd och fick en tid bokad med en läkare på UMO. Han konstaterade att jag hade för kort sträng. Han kändes professionell och jag hade ett leende på läpparna när jag fick den där skiten överstökad. Jag fick en remiss till en urolog och detta tog tid. Jag fick pappret 4 månader efter mitt besök. Väl där var jag väldigt nervös, visa kuken för tredje gången nu och det kan väl ingen tycka är kul. Det visar sig att min maximala otur är nådd, läkaren som ska avgöra om jag ska opereras eller inte är sjuk. Jag får i stället en gammal tant som var riktigt raspig och obehaglig. Hon pillade lite på kuken när jag låg på britsen och hela situationen var väldigt jobbig. Hon sa bara "ja, du kan väl få en operation".

Jag opererades, allt var frid och fröjd. Det blödde en del men annars gick allt väldigt bra. Strängen som varit stram hade nu försvunnit, i stället är det bara som ärrad hud. Jag har egentligen inte haft några problem efter operationen, men nu undrar jag om jag inte skulle försökt få igenom trång förhud också och omskurit helt. Det är främst när jag har stånd som jag kan känna av lite problem. Dels är det så jävla tajt och sen har jag aldrig tyckt om avsugningar på grund av detta. Känns som att jag går miste om något, eftersom alla prisar det till Gud medan jag mest tycker det känns som att huden ska spricka i munnen. Drar jag över förhuden så stannar det efter ollonets kant, det går inte ner mer, vilket också känns lite fel.

Jag funderar på att gå till UMO igen och säga att jag opererats och vill träffa en läkare och trycka på att jag vill få bort hela förhuden. Om jag redan opererats måste jag ha lite förtur. Problemet är att det kan inte märkas om jag inte har stånd. Ska jag bara trycka på att jag får ont när jag knullar och det är egentligen bara där problematiken ligger. Har börjat märka att det är lite tajt när jag runkar nu också, det är så spänt hela tiden.

Är 20 år nu, kommer det kosta något?

Eftersom du är över 20 år så kommer det kosta, men inte precis dyrt, helt klart värt för att få en krigare som fungerar till 100%.

Jag hade inte problem med förhuden i slakt läge, så det va svårt för läkaren att se precis vad problemet låg, men vi kom fram till efter en misslyckad operation ett, att problemet låg så pass långt ner på huden (alltså långt ner, som i ner mot skaftet, och inte bara på toppen vid ollonet), så allt annat än en full omskärelse skulle visa sig misslyckas, så jag litade på läkaren, och gjorde en full omskärelse, och det va fan det bästa jag gjort.

Vill du att problemet ska försvinna, med noll chans att du måste göra om för det va inte tillräckligt, gå på full omskärelse.

Vill du fortfarande ha din förhud, till varje pris, gör en vanligt snitt och sy operation, men kan behövas göra igen för det inte var tillräckligt, så kan du behöva göra en full omskärelse sen iallafall.

Jag tycker personligen att du ska köra på en full omskärelse, eftersom du inte har problem i slakt läge, så känns det som du hade samma problem som jag, vilket en första operation inte löste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in