2013-05-02, 01:09
Medlem
rex144s avatar
hej era kukar av lera!

vid trång förhud behöver man inte göra en omskärelse, i 99% av fallen räcker det med att bara skära bort en liten bit av huden , så att öppningen utvidgas,
jag har själv gjort det,

omskärelse är ett brutalt ingrepp som förstör kuken, den kan göras vid låg ålder, men ska inte göras i vuxen ålder
Citera
2013-05-02, 01:23
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
hej era kukar av lera!

vid trång förhud behöver man inte göra en omskärelse, i 99% av fallen räcker det med att bara skära bort en liten bit av huden , så att öppningen utvidgas,
jag har själv gjort det,

omskärelse är ett brutalt ingrepp som förstör kuken, den kan göras vid låg ålder, men ska inte göras i vuxen ålder

Skönt att du har koll på att exakt 99% av fallen är onödiga.
Förövrigt tror jag inte du har rätt. Sjukvården brukar prioritera att inte göra en omskärelse direkt för att sedan göra den om det krävs.

Omskärelse är inte speciellt brutalt och för mig har det blivit en stor förbättring på alla områden.
Du får gärna förklara varför det fungerar vid låg ålder (då det är moraliskt fel enligt mig) och inte i vuxen ålder.
Citera
2013-05-02, 01:27
Medlem
Synesiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
Inte skönt att bli av med skiten?!
Tog du bort förhuden också då?
Just nu känns det inte skönt, blod och var och brännmärken på min ståtliga påle
Nej, förhuden rörde jag inte, det vill jag ej. Det är det jag är rädd för att jag kommer behöva göra nu, när strängen verkar vara helt borta! PANIK!
Citat:
Ursprungligen postat av agneroc
För kort förhudssträng, gör det att kuken böjer neråt när man har stånd eller ?
Njae, ollonet böjs neråt och mitt ollon "ströps" typ. Svårt att förklara och jag skissade snabbt istället: http://i42.tinypic.com/6ozklt.jpg
Röda pilarna förklarar vart det blir spänt och så hur ollonet roteras nedåt. Det gula ska föreställa urin, då öppningen dras nedåt och strålen blir lätt en vattenspridare. Som du kan se så blir det även som en stor ansamling av överflödig förhud bakom ollonet på ovansidan av skaftet, vid stället där ollonet "stryps".
Och vid kondom har jag aldrig kunnat använda, då förhuden hela tiden åker fram och tillbaks, så kuken "klär av sig" av sig självt.
Citera
2013-05-02, 16:45
Medlem
Gjorde Z-snitt för 6 veckor sedan. Allt gick jättebra och förvånansvärt smärtfritt. Hade väl några ihärdiga stygn som satt kvar länge men det var allt. Känns dock inte som att det blivit någon stor skillnad nu från innan, blir fortfarande som en en liten bulle av förhud bakom ollonet vid stånd. Någon annan som har så eller? Vet inte om jag måste göra något mer åt det eller ifall det funkar ändå.

Hade sex första gången sen operationen på Valborg. Trodde allt var läkt eftersom de sa att man kunde ha sex efter 3-4 veckor och jag väntat 6. Men började blöda och blev svullen som fan. Körde iofs rätt hårt och länge. Kände inte någon smärta alls förmodligen pga alkoholen. Rätt surt att få småsår och blod såhär i efterhand när det skulle vara bra...
Citera
2013-05-02, 17:50
Medlem
rex144s avatar
kukhuvudet mår bra av att vara skyddat, naturen har inte fel, titta på djuren...
apor, hundar, lejon, elefanter,

ollonet blir extra känsligt, man har hud att runka,
jag vill inte blotta mynningen på urinröret och att det ska skava mot kalsongerna,

det som har funkat i tiotusentals år ska man inte "förbättra"
Citera
2013-05-02, 18:34
Medlem
Citat:
kukhuvudet mår bra av att vara skyddat, naturen har inte fel, titta på djuren...
apor, hundar, lejon, elefanter,

ollonet blir extra känsligt, man har hud att runka,
jag vill inte blotta mynningen på urinröret och att det ska skava mot kalsongerna,

det som har funkat i tiotusentals år ska man inte "förbättra"

Om man lider av trång förhud är det ingen snack om saken, det är operation som skall göras. Det är absolut inget farligt, har själv gjort ett dorsalklipp, det blev riktigt bra. Och förresten så skaver det endast i någon vecka, sen anpassar sig ollonet till den nya miljön och livet flyter på som vanligt, förutom att det är skönt att ha sex.
Citera
2013-05-02, 19:22
Medlem
rex144s avatar
jag är inte emot en operation, klart att man måste öppna upp så ollonet kommer ut, men det behövs inte göras en omskärelse
Citera
2013-05-02, 19:59
Medlem
Opiumtal18s avatar
Citat:
jag är inte emot en operation, klart att man måste öppna upp så ollonet kommer ut, men det behövs inte göras en omskärelse

Men vemfan är du som ska komma och säga sånt?!
Du är inte ens en läkare, vad gör du här?
Citera
2013-05-02, 22:38
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:

Fast där har du fel, det går inte alltid med ett snitt. Självklart finns det ingen anledning med omskärelse om det fungerar som det ska.
Citera
2013-05-03, 22:35
Medlem
UnholyGraves avatar
Hur jävla länge kommer det skava? Är trött på att vagga runt som en ankjävel.
Citera
2013-05-03, 23:04
Medlem
Hej Flashback!

Jag har trång förhud. Kan få tillbaka förhuden under erektion men det liksom skaver på ollonet för att det inte går smidigt. Sen när förhuden har kommit över ollonkanten går det inte att smidigt få över det tillbaka så att det täcker ollonet. Man måste pressa lite.

På grund av det när man onanerar måste man pressa förhuden fram och tillbaka över ollonkanten vilket inte är skönt. För jag antar att män med fungerande förhud kan onanera genom att förhuden drar sig fram och tillbaka över ollonkanten liksom flytande utan några problem?

Onanerar främst genom att inte dra tillbaka förhuden. Vill få mitt problem fixat för det kommer inte vara skönt när man har sex? Tror ni man kan töja förhuden genom sex så att det går smidigt förbi ollonkanten eller ska jag göra en hel omskärelse? Det jag vill är att ha skönt sex utan att det skaver och man behöver pressa.

Svar skulle uppskattas!

Tillägg: För övrigt tror jag anledningen till att jag fick trång förhud i första hand tror jag är att jag aldrig drog tillbaka den och tvättade under min uppväxt och nu efter puberteten var den trång. Har tvättat bakom några år tillbaka nu.
Senast redigerad av Barnvagnen 2013-05-03 kl. 23:08.
Citera
2013-05-04, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnvagnen
Hej Flashback!

Jag har trång förhud. Kan få tillbaka förhuden under erektion men det liksom skaver på ollonet för att det inte går smidigt. Sen när förhuden har kommit över ollonkanten går det inte att smidigt få över det tillbaka så att det täcker ollonet. Man måste pressa lite.

På grund av det när man onanerar måste man pressa förhuden fram och tillbaka över ollonkanten vilket inte är skönt. För jag antar att män med fungerande förhud kan onanera genom att förhuden drar sig fram och tillbaka över ollonkanten liksom flytande utan några problem?

Onanerar främst genom att inte dra tillbaka förhuden. Vill få mitt problem fixat för det kommer inte vara skönt när man har sex? Tror ni man kan töja förhuden genom sex så att det går smidigt förbi ollonkanten eller ska jag göra en hel omskärelse? Det jag vill är att ha skönt sex utan att det skaver och man behöver pressa.

Svar skulle uppskattas!

Tillägg: För övrigt tror jag anledningen till att jag fick trång förhud i första hand tror jag är att jag aldrig drog tillbaka den och tvättade under min uppväxt och nu efter puberteten var den trång. Har tvättat bakom några år tillbaka nu.

Det låter som att din förhud inte är överdrivet trång eftersom du trots allt kan få tillbaka den.

Mitt tips till dig är att försöka töja förhuden så mycket du kan. Detta kan du göra dels med dina egna fingrar eller med speciella ringar som finns att beställa på nätet.

Hur du själv kan sträcka förhuden:
http://pages.suddenlink.net/manual_m.../phimosis.html

Med hjälp av speciella ringar:
http://www.phimocure.net/#

Mer information om trång förhud (phimosis) finns på denna sida.
http://www.network54.com/Forum/244184/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in