2012-12-03, 16:52
Medlem
14 dagar efter operation.

Jag är nästan säker på att jag fick ett måndags-exemplar...
Har nu efteråt FORTFARANDE väldigt trång förhud. Det är knappt någon skillnad alls, och jag tycker det är riktigt jobbigt.

Nojjat i 12 år, och nu när man äntligen genomfört operationen så är inte problemet löst.

Får se om det fungerar med salva igen.

Förbannat.
Citera
2012-12-04, 15:13
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalerna

Har nu efteråt FORTFARANDE väldigt trång förhud. Det är knappt någon skillnad alls, och jag tycker det är riktigt jobbigt.

Nojjat i 12 år, och nu när man äntligen genomfört operationen så är inte problemet löst.

Förbannat.

När det gäller trång förhud tycker jag ett total omskärelse känns som det enda alternativet. Då är man 100% säker på att det blir bättre.
Citera
2012-12-04, 17:06
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalerna

Förbannat.

När jag skulle göra min operation så sa min kirurg att när man väljer att göra en halv omskärelse så är det 50/50 att man kommer behöva göra en ny operation. Det var på den grunden jag valde att göra en hel omskärelse. SÅ kul är det inte att åka till sjukhuset och ligga framför kirurgen. Blir ganska förvånad över hur många i tråden som faktiskt väljer att bara göra en halv omskärelse.
Citera
2012-12-04, 18:56
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
När jag skulle göra min operation så sa min kirurg att när man väljer att göra en halv omskärelse så är det 50/50 att man kommer behöva göra en ny operation. Det var på den grunden jag valde att göra en hel omskärelse. SÅ kul är det inte att åka till sjukhuset och ligga framför kirurgen. Blir ganska förvånad över hur många i tråden som faktiskt väljer att bara göra en halv omskärelse.

Jag bad om en fullständig omskärelse men har fortfarande förhud som täcker hela ollonet kvar, väldigt besviken över det. Tre månader efter operationen får jag fortfarande inte tillbaks förhuden vid stånd då det som är kvar är lika tajt som det var innan, riktigt besviken.
Citera
2012-12-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nhimhist
Jag bad om en fullständig omskärelse men har fortfarande förhud som täcker hela ollonet kvar, väldigt besviken över det. Tre månader efter operationen får jag fortfarande inte tillbaks förhuden vid stånd då det som är kvar är lika tajt som det var innan, riktigt besviken.

Segt! Jag hade det problemet i ungefär 1 månad tills jag bestämde mig för att få skiten klar, det är bara att slå en signal till doktorn. Sen kan du glömma problemet.

En fråga jag har, ungefär hela såret är läkt (gjorde omskärelse) , och det är nog 2-3 stygn som fortfarande sitter där ( dom släpper nog inom några dagar ) , om jag har sex, finna det risk att dom åker upp igen då?

Kan runka normalt utan att få stramningar iallafall
Citera
2012-12-06, 15:59
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workitout
Segt! Jag hade det problemet i ungefär 1 månad tills jag bestämde mig för att få skiten klar, det är bara att slå en signal till doktorn. Sen kan du glömma problemet.

En fråga jag har, ungefär hela såret är läkt (gjorde omskärelse) , och det är nog 2-3 stygn som fortfarande sitter där ( dom släpper nog inom några dagar ) , om jag har sex, finna det risk att dom åker upp igen då?

Kan runka normalt utan att få stramningar iallafall

Har varit där en gång efter operationen men fick du uppmaningen att vänta, men nu ska jag nog ta tag i det, tack.
Citera
2012-12-07, 23:22
Medlem
Har dragig ut på detta problem länge. Funderar på att bara få det överstökat, har några frågor:

1. Hur lång tid tar det att få tid hos en läkare? Kommer antagligen boka via ungdomsmottagningen.
2. Kommer man vara sängliggande efteråt eller kan man gå till skolan som vanligt utan att bekymra sig?
3. Bor fortfarande hemma och detta är den sista diskussionen jag vill ta med någon i familjen så kan man få allting överstökat utan att någon person märker det? Tänker mest på att man ska ta sig hemifrån sjukhuset, man lär väl vara vara neddrogad? Men man kanske kan ta sig hem kollektivt utan problem. Och har läst om någon skyddsgrej man har i början, måste man byta den när man duschar och så eller?

Mvh vilsen och nervös grabb
Citera
2012-12-07, 23:53
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otroligfiskare
Har dragig ut på detta problem länge. Funderar på att bara få det överstökat, har några frågor:

1. Hur lång tid tar det att få tid hos en läkare? Kommer antagligen boka via ungdomsmottagningen.
2. Kommer man vara sängliggande efteråt eller kan man gå till skolan som vanligt utan att bekymra sig?
3. Bor fortfarande hemma och detta är den sista diskussionen jag vill ta med någon i familjen så kan man få allting överstökat utan att någon person märker det? Tänker mest på att man ska ta sig hemifrån sjukhuset, man lär väl vara vara neddrogad? Men man kanske kan ta sig hem kollektivt utan problem. Och har läst om någon skyddsgrej man har i början, måste man byta den när man duschar och så eller?

1. Beror helt på, jag började med ett besök på vårdcentralen, sen cirka 1-1.5 månader efter fick jag tid hos kirurgavdelningen där det bestämdes att vi skulle göra en operation och i september gjorde jag min operation.

2. Nej, inte nödvändigtvis jag stannade hemma en dag för att jag inte var sugen på att rusa iväg till skolan men hade troligtvis klarat det utan problem om jag ville, sängliggande blir du iallafall inte.

3.Jag valde narkos, hade inga problem med att ta mig hem. Kände mig inte speciellt seg alls, så det bör gå bra.
Jag hade en skyddsgrej, den skulle jag ta bort dagen efter. All sådan information fick jag efter operationen så det var inga problem.

Önskar dig lycka till!
Citera
2012-12-08, 11:17
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:

Jag tycker att du inte ska vara nervös över att berätta för dina föräldrar. Syskonen behöver kanske inte veta, men din mamma och pappa vill dig säkerligen bara väl och hjälpa dig så att allt går så lätt som möjligt. Det verkar vara ett vanligt problem (trång förhud), du är ju knappast Elefantmannen som de kommer att skämmas över. Hade jag gjort samma operation och bott hemma hade jag berättat för dem för att de skulle slippa oroas över vad det är som gör att jag ligger hemma och har ont.
Citera
2012-12-08, 11:30
Medlem
RaggyMuffins avatar
Hejsan, ska göra operationen nu på onsdag och det är egentligen bara en sak jag undrar, är det mycket förband eller vad man nu ska kalla det som läggs på för att stoppa blödningen? Bor hyffsat nära sjukhuset så det blir nog att jag går hem, men det skulle nog se lustigt ut om man kom gående på gatan med den största bulan någonsin i brallorna.
Citera
2012-12-08, 11:40
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaggyMuffin
Hejsan, ska göra operationen nu på onsdag och det är egentligen bara en sak jag undrar, är det mycket förband eller vad man nu ska kalla det som läggs på för att stoppa blödningen? Bor hyffsat nära sjukhuset så det blir nog att jag går hem, men det skulle nog se lustigt ut om man kom gående på gatan med den största bulan någonsin i brallorna.

För mig var det inte synligt, förbandet var ganska litet så det är nog inget att oroa dig för
Citera
2012-12-09, 03:18
Medlem
användarnmnets avatar
Citat:

Gjorde hel omskärelse i torsdags.
Tog nästan ett halvår från att jag ringde vårdcentralen till idag.
Har i princip legat hemma i två dagar nu och kommer nog vilja göra det en stund till. Skulle nog rekommendera att avboka alla sysslor i en vecka för säkerhets skull.

Nu skulle ju jag råda dig att ta upp det med dina föräldrar hemma men vet inte vilken relation du har med dom. Mina undrade varför jag inte hade sagt något när jag kom hem och sa att jag var nyopererad. Jag blev nersövd under operationen men tog bilen hem ändå(inte tillåtet), men det gick bra. Blev tillfrågad på sjukhuset om jag ville köpa någon slags taxibiljett för 150:- som man antagligen kunde åka hem på inom hela Stockholm.
Gjorde operationen på Sabbatsberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in