2012-05-07, 01:55
Medlem
jag har inte dragit bak min förhud eftersom den är för trång och tänkte gå och titta vad jag har för alternativ vart skall jag gå vårdcentralen?
Citera
2012-05-07, 01:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rofle92
jag har inte dragit bak min förhud eftersom den är för trång och tänkte gå och titta vad jag har för alternativ vart skall jag gå vårdcentralen?

Ja, du går till din vanliga allmänläkare på vårdcentralen. De kollar snabbt på det och skriver en remiss till urologen.
Citera
2012-05-07, 19:28
Medlem
davvelitos avatar
Det har nu gått ca 3 veckor sedan jag omskar mig och jag har kvar en kula (typ) på framsidan nedanför ollonet där ett stygn har suttit. Kulan är ganska hård och har inte gått ner i storlek på 1,5 vecka. Är det någon här som har opererat sig som har varit med om samma sak? Orkar inte med flera läkarbesök..
Citera
2012-05-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davvelito
Det har nu gått ca 3 veckor sedan jag omskar mig och jag har kvar en kula (typ) på framsidan nedanför ollonet där ett stygn har suttit. Kulan är ganska hård och har inte gått ner i storlek på 1,5 vecka. Är det någon här som har opererat sig som har varit med om samma sak? Orkar inte med flera läkarbesök..
Trodde aldrig jag skulle be en kille om detta, eller någon för den delen men... Kan du ta en bild? Lite svårt att förstå vad det är du menar exakt.

Annars kan du ju alltid ringa till sjukhuset/läkaren och säga som det är precis nu så kanske han/hon kan hjälpa dig mera.
Citera
2012-05-10, 14:04
Medlem
Hej!

Min förhud är för stor eller vad man skulle kalla det. Ser ut som en liten elefantsnabel längst fram vid slakt tillstånd och vid erektion så syns bara en liten del av ollonet. Går att dra ner förhuden vid erektion men den kan lätt åka upp igen vilket gör det i princip omöjligt att ha en kondom på(har inte ens testat på typ 2 år, och det gick inge vidare då). Sen så är det massa mindre trevliga prickar på insidan av förhuden vilket jag inte tror någon kvinna skulle tycka va fräscht, så jag skulle egentligen behöva bara skära bor en hyfsat stor del av förhuden. Jag är 19, fyller 20 i juli, kommer det kosta att göra ett sådant ingrepp?
Citera
2012-05-10, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingSlardar
Hej!

Min förhud är för stor eller vad man skulle kalla det. Ser ut som en liten elefantsnabel längst fram vid slakt tillstånd och vid erektion så syns bara en liten del av ollonet. Går att dra ner förhuden vid erektion men den kan lätt åka upp igen vilket gör det i princip omöjligt att ha en kondom på(har inte ens testat på typ 2 år, och det gick inge vidare då). Sen så är det massa mindre trevliga prickar på insidan av förhuden vilket jag inte tror någon kvinna skulle tycka va fräscht, så jag skulle egentligen behöva bara skära bor en hyfsat stor del av förhuden. Jag är 19, fyller 20 i juli, kommer det kosta att göra ett sådant ingrepp?
Beror för det mesta på var du bor och sådant, men skulle tro att om du ska göra en half/full omskärelse så lär det kosta dig lite, men inte mycket alls.

Kontakta din närmaste ungdomsmottaggning och prata med dem, så hjälper dem dig resten av vägen
Citera
2012-05-14, 21:06
Medlem
Tja!

Gjorde en omskärelse för tre dagar sen. Har alltid haft problem med trång förhud och tog itu med det till slut. Var fan ett nervrak innan operationen. Jag var inte sövd så fick uppleva sprutan i penisroten och det var ju inte det behagligaste man har gjort i livet precis; det stack till som fan. Men sen så var det ingen fara, hela operationen gick ganska fort. Efter tre dagar så känns det rätt okej fast det kliar då och då. Det blöder lite när man vaknar upp på morgonen men nu är det mer var. Det är svullet vid strängen, fixade den också så baksidan av kuken ser ju inte så bra ut just nu men det läker väl förhoppningsvis; det är ju ändå bara tre dagar efter operationen och trodde att det skulle vara värre.
Citera
2012-05-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1401-TWS
Tja!

Gjorde en omskärelse för tre dagar sen. Har alltid haft problem med trång förhud och tog itu med det till slut. Var fan ett nervrak innan operationen. Jag var inte sövd så fick uppleva sprutan i penisroten och det var ju inte det behagligaste man har gjort i livet precis; det stack till som fan. Men sen så var det ingen fara, hela operationen gick ganska fort. Efter tre dagar så känns det rätt okej fast det kliar då och då. Det blöder lite när man vaknar upp på morgonen men nu är det mer var. Det är svullet vid strängen, fixade den också så baksidan av kuken ser ju inte så bra ut just nu men det läker väl förhoppningsvis; det är ju ändå bara tre dagar efter operationen och trodde att det skulle vara värre.
Aj, tror nog inte jag hade klarat av att få sprutan i penisroten

Låter ju ändå som om det går riktigt bra för dig med läkningsprocessen, skitbra! Bara att ge det tid och ta det försiktigt, så kommer allt gå bra
Citera
2012-05-14, 23:49
Medlem
Det har gått 4 veckor nu sen min operation och den är inte riktigt 100% läkt. Detta är mitt fel dock för jag kunde inte hålla mig och onanerade några gånger.

Är väl ganska nöjd ändå med operationen. Den är inte dock riktigt jämn vid frenulum, det är liksom lite hud som är ihopväxt med ollonet kvar på vänstra sidan men ingen hud alls på andra sidan. Ser ganska konstigt ut när jag slak.

Jag vet inte om jag orkar operera mig igen för någon sån struntsak eftersom det inte syns alls när jag är hård.
Citera
2012-05-15, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thrillhouse
Det har gått 4 veckor nu sen min operation och den är inte riktigt 100% läkt. Detta är mitt fel dock för jag kunde inte hålla mig och onanerade några gånger.

Är väl ganska nöjd ändå med operationen. Den är inte dock riktigt jämn vid frenulum, det är liksom lite hud som är ihopväxt med ollonet kvar på vänstra sidan men ingen hud alls på andra sidan. Ser ganska konstigt ut när jag slak.

Jag vet inte om jag orkar operera mig igen för någon sån struntsak eftersom det inte syns alls när jag är hård.
Haha, jag förstår vart du kommer ifrån, jag höll mig i knappt 2 månader innan jag fan inte kunde hålla mig längre xD Men gick smidigt, hade ju läkt tillräckligt mycket så :P

Gör det du känner är bäst, tror nog inte någon lär kolla på dig när du är slak haha, "den" lär ju bara ses vid tillfällen när den är hård av en anledning Även om du skulle vilja göra det, så måste du nog vänta i några månader till (tror det är 6 månader) innan en annan operation kan ske då de tycker att 6 månader är den tid som läkningen borde vara helt klar.
Citera
2012-05-20, 20:24
Medlem
Nhimhists avatar
Tog tag i saken med min trånga förhud och gick till vårdcentralen. Snabbt besök där de enbart titta i ~10 sekunder för att sedan skriva en remiss till kirurgavdelningen, cirka 3 månaders väntetid tyvärr. Hade gärna gjort det direkt. Känns väldigt skönt att ha tagit tag i det dock.
Citera
2012-05-20, 21:59
Avslutad
Ja, systemet är löjligt dåligt optimerat. Jag fick vänta någon månad på vårdcentralen och sedan tre månader på urologen, och sedan fyra månader på operation. De där första månaderna var ju helt onödiga... hur många hittar på att de har trång förhud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in