Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-22, 15:19
  #1
Medlem
BushKillingtons avatar
"I förra veckan kom Google med en överraskande svag kvartalsrapport, vilket fått analytiker att fundera över om Google är på väg ned och kanske helt bort. Eric Jackson, grundare av investmentbolaget Ironfire Capital, varnar för att Google kan gå samma öde till mötes som Yahoo.

– Google skulle kunna vara borta om fem eller åtta år, på samma sätt som Yahoo förlorat sin position som sökmotorkung. Förr var Yahoo störst, men har nu, med tanke på bolagets intention och syfte, helt försvunnit, sa Eric Jackson på CNBC:s program Squawk on the street."

Tror du att google försvinner om 5 år?

Vad tror du är framtidens sökmotor? alltså vilken typ av sökmotor.







http://www.svd.se/naringsliv/bransch...ia_7603108.svd
Citera
2012-10-22, 15:22
  #2
Medlem
Jag läste också detta. Jag tror däremot inte att google kommer att vara borta om fem år. Google har så otroligt mycket, google maps, google(sökmotorn), google chrome, gmail osv osv...

Jag tror och hoppas att Google är framtidens sökmotor, jag gillar dem.
Citera
2012-10-22, 15:22
  #3
Medlem
De hittar nog på nya lösningar inom en fem års period. Så nej tror inte de försvinner.
Citera
2012-10-22, 15:23
  #4
Medlem
Ingen fara, jorden går ändå under 21 december

ont: Mycket spännande, Google har väl en majoritet av de mest använda internetsidorna?
Jag tippar på att Apple utnyttjar situationen och försöker få någon av sina produkter att slå igenom och ersätta Google
Citera
2012-10-22, 15:30
  #5
Medlem
Ehm, analytikern som menade att yahoo så gott som har försvunnit är ju nära helt dum i huvudet.

Yahoo har 12000 anställda och ligger fortfarande bland topp 10 mest besökta sidorna på nätet.

Google har, precis som yahoo rotat sig tillräckligt för att inte försvinna över en natt. För all del kanske det kommer en dag då google, precis som sina föregångare på sökmotorfronten blir överrumplade och ersätta av någon annan. Men det kommer synas tydligare och google har en ganska övertygande närvaro även om man skulle halvera antalet besökare.
Citera
2012-10-22, 15:40
  #6
Medlem
Relativts avatar
Nej jag tror inte att Google kommer försvinna inom 5 år. Visst, deras sökmotor kanske har tappat besökare men som tidigare nämt så har Google mer än bara en sökmotor. Jag tror att de kommer expandera sina användningsområden ännu mer i framtiden, involvera sig mer och mer i mobiltelefoner och surfplattor. Angående sökmotor så tror jag att de kommer fortsätta att vara störst i många år framåt.
Citera
2012-10-22, 15:51
  #7
Medlem
hajamptres avatar
Förhoppningsvis försvinner dem. Kommer ju bli monopol liknande på internet snart annars.
Citera
2012-10-22, 15:52
  #8
Medlem
pimmetjes avatar
Vilken sökmotor är det som lockar till sig folk då? Själv använder jag enbart Google och känner egentligen bara till ett fåtal till.
Citera
2012-10-22, 15:54
  #9
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugenafsvea
Jag läste också detta. Jag tror däremot inte att google kommer att vara borta om fem år. Google har så otroligt mycket, google maps, google(sökmotorn), google chrome, gmail osv osv...

Jag tror och hoppas att Google är framtidens sökmotor, jag gillar dem.
Du glommer Android, mobilerna, lasplattorna och en massa annat nytt som dom har pa gang:
http://youtu.be/9c6W4CCU9M4

Google ar har for att stanna!
Citera
2012-10-22, 15:55
  #10
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
Förhoppningsvis försvinner dem. Kommer ju bli monopol liknande på internet snart annars.

Inte direkt Monopol då det finns ett flertal andra sökmotorer, bl.a bing och yahoo

Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Vilken sökmotor är det som lockar till sig folk då? Själv använder jag enbart Google och känner egentligen bara till ett fåtal till.
Tror inte det finns någon i dagsläget som är så mångsidig som många vill ha det. Allt ska ju finnas på samma ställe verkar det som.
Citera
2012-10-22, 15:56
  #11
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Sorligt nog är pratar denna analytiker inte sanningen och han vet det själv. Han tjänar pengar när folk flyttar sina pengar. köper/säljer på en så ostabilmarknad så möjligt.

Google idag har ingenting att göra med när det gick dåligt för Yahoo.

Google är idag så mycket mer än enbart en sökmotor.
Citera
2012-10-22, 16:00
  #12
Medlem
Herrpotats avatar
Huh?

Vilken sökmotor skulle kunna ersätta Google? Finns det ens någon?

När jag ska hitta något, eller söka efter något, så går jag in på google. Har gjort det i 7+ år, skulle bara bli jobbigt att byta till en annan sökmotor.

Förändring är skrämmande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback