2012-11-21, 10:31
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
citizeninsane skrev

Det tror jag. Sannolikt blev Dicken helt till sig när han av DASen fick chansen att bli kungens gunstling och räddare i nöden. I sin fartblindhet lyckades inte Dicken hålla den källkritiska fanan högt, vilket han kanske inte heller annars gör, vad vet jag.

Sämre män än Dicken har i varje fall svårt att hålla tassarna borta från möjligheter att glänsa, eller från unga doktoranders behag för den delen.

Dicken ska nog ägna sig åt sin specialité, digerdöden. Håller han sig till de döda får han inga fler anmälningar till statens ansvarsnämnd. Journalistik, som är något helt annat än akademisk forskning, gör han klokt i att undvika.

Det troliga är väl att TokDesirée, i vanlig stil, presenterade sig som reporter från Kristianstadsbladet med erfarenhet från Uppdrag granskning och PrettoDick gick i fällan.

Förhållandet mellan Dick och DAS verkar ju ha varit väldigt bra från början. Katarina Harrison skriver ju på sin Blogg att PrettoDick besökte Falsterbo somras.
http://katarinaharrisonlindbergh.wordpress.com//?s=falsterbo&search=K%C3%B6r

En viss Maria Lomholt är ju aktiv i Falsterbonäsets Naturvårdsförening... Dick skrev sedan om Falsterbo i sin SVD-blogg.
Citera
2012-11-21, 11:07
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det troliga är väl att TokDesirée, i vanlig stil, presenterade sig som reporter från Kristianstadsbladet med erfarenhet från Uppdrag granskning och PrettoDick gick i fällan.

Förhållandet mellan Dick och DAS verkar ju ha varit väldigt bra från början. Katarina Harrison skriver ju på sin Blogg att PrettoDick besökte Falsterbo somras.
http://katarinaharrisonlindbergh.wordpress.com//?s=falsterbo&search=K%C3%B6r

En viss Maria Lomholt är ju aktiv i Falsterbonäsets Naturvårdsförening... Dick skrev sedan om Falsterbo i sin SVD-blogg.

Jajamensan, klart DASen ljög för Dicken, också.

Hänger inte riktigt med vad det gäller Falsterbo och Maria Lomholt.

Dicken bryter tystnaden!
"min medförfattare (DASen) hade inlagt veto mot överenskommelsen"
Det verkar inte som om förfrågan att medverka i fiaskoboken kom från DASen om man läser mellan raderna.

http://www.magma.fi/dick-harrison/ett-studiebesoek-ikommersialismens-krassa-vaerld
Citera
2012-11-21, 17:02
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
citizeninsane skrev

Dicken bryter tystnaden!
"min medförfattare (DASen) hade inlagt veto mot överenskommelsen"
Det verkar inte som om förfrågan att medverka i fiaskoboken kom från DASen om man läser mellan raderna.

Alltså, PrettoDick är ju bara så patetisk.

"jag anmodades att delta i skrivandet av en bok, i vilken skandalen skärskådades i detalj. För mig föreföll detta som ett gyllene tillfälle att predika källkritikens lov och dessutom skildra hur den moderna skandalkulturen har utvecklats, hur enskilda personer lätt kan bli rättslösa offer på den oseriösa journalistikens altare. Alltså tackade jag ja till att medverka.

Måhända var detta misstag nummer 1. Kanske borde jag ha hållit mig borta från hela den värld av smutskastning och illasinnat skvaller som göds av moderna skandaler. Mitt enda försvar är okunskap. Jag visste inte bättre. "

Han anmodades? Av vem, kan man ju undra? Fick han inte betalt för sitt arbete?

"Under alla mina år som författare har jag aldrig blivit så grundligt överkörd. Förläggare och redaktörer var helt ointresserade av vad jag ville ha sagt. De ville uppenbarligen bara utnyttja mitt namn."

"min medförfattare hade inlagt veto mot överenskommelsen, något förlagsmänniskorna inte haft en tanke på att berätta för mig. Jag bluffades alltså till medgörlighet - sannolikt för att göra det lättare för förlaget att snygga till marknadsföringsfasaden."

http://www.magma.fi/dick-harrison/ett-studiebesoek-ikommersialismens-krassa-vaerld

PrettoDick skyller bara på alla andra, själv är han ju bara ett stackars naivt offer.
Citera
2012-11-22, 10:49
Medlem
E.Merckxs avatar
Som väntat tog inte JK upp TokDesirées anmälan av Daniel Nyhlén. Nu återstår det enbart för DAS att väcka enskilt åtal mot utgivaren Sveriges Radio.

"Efter kungabråket - Daniel Nyhlén slipper förundersökning
Den tidigare hovreportern Daniel Nyhlén förtalsanmäldes av medförfattaren till "En säker källa" Desirée Ahokas Schein efter uttalanden i Sveriges Radio. Nu beslutar Justistiekanslern (JK) att inte inleda någon förundersökning."
http://www.resume.se/nyheter/media/2012/11/22/efter-kungabraket-daniel-nyhlen-undviker-forundersokning/
Citera
2012-11-22, 12:24
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Som väntat tog inte JK upp TokDesirées anmälan av Daniel Nyhlén. Nu återstår det enbart för DAS att väcka enskilt åtal mot utgivaren Sveriges Radio.

"Efter kungabråket - Daniel Nyhlén slipper förundersökning
Den tidigare hovreportern Daniel Nyhlén förtalsanmäldes av medförfattaren till "En säker källa" Desirée Ahokas Schein efter uttalanden i Sveriges Radio. Nu beslutar Justistiekanslern (JK) att inte inleda någon förundersökning."
http://www.resume.se/nyheter/media/2012/11/22/efter-kungabraket-daniel-nyhlen-undviker-forundersokning/
Citat:
– Hon är fullständigt galen och har polisanmält människor fram och tillbaka förut. Jag tror folk förstår att det här är ett desperat och billigt marknadsföringsförsök för en bok vars trovärdighet har smulats sönder i medierna, sade Daniel Nyhlén till Resumé i samband med att fötalsanmälan hade lämnats in.
Det är stor humor när någon som får en förtalsanmälan mot sig kontrar med ett offentligt uttalande om att anmälaren är "fullständigt galen".
Citera
2012-11-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det är stor humor när någon som får en förtalsanmälan mot sig kontrar med ett offentligt uttalande om att anmälaren är "fullständigt galen".
Ibland behöver man inte komma med för stora utläggningar.

Jag tar till mig lärdomen från D*niel N*hléns reaktion på förtalsanmälan/anmälaren. Verkar vara en klok herre som sammanfattar fenomenet DAS, på ett träffsäkert sätt.
Citera
2012-11-23, 14:39
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: I storbråk med sitt bokförlag
Citat:
Men Dick Harrison är inte nöjd med slutresultatet av sin bok. I en kolumn på tankesmedjan Magmas hemsida rasar historikern mot sitt förlag.

[...]

Medförfattaren Desirée A Schein är inte imponerad av Harrisons utspel:
– Han har agerat på ett sådant sätt som har gjort att jag har ställt mig helt och hållet bakom förlaget.
Dick Harrison säger att han står för varje ord i kolumnen på Magmas hemsida.
Vad har du för relation till förlaget i dag?
– Ingen alls, säger han.
Citera
2012-11-23, 15:53
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Quarrel skrev

Citat:
Men Dick Harrison är inte nöjd med slutresultatet av sin bok. I en kolumn på tankesmedjan Magmas hemsida rasar historikern mot sitt förlag.

[...]

Medförfattaren Desirée A Schein är inte imponerad av Harrisons utspel:
– Han har agerat på ett sådant sätt som har gjort att jag har ställt mig helt och hållet bakom förlaget.

Dick Harrison säger att han står för varje ord i kolumnen på Magmas hemsida.
Vad har du för relation till förlaget i dag?
– Ingen alls, säger han.

Ha, ha. Med andra ord så är relationen något frostig mellan PrettoDick och TokDesirée.

Nu väntat vi bara på att det kommer fram vem det var som anmodade Dick att skriva boken tillsammans med DAS.
Citera
2012-11-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ha, ha. Med andra ord så är relationen något frostig mellan PrettoDick och TokDesirée.

Nu väntat vi bara på att det kommer fram vem det var som anmodade Dick att skriva boken tillsammans med DAS.
Det verkar som sagt frostigt men av fel anledningar.

Det som skett är en professor i historia har haft samarbete med en researcher i historierevisionistiska syften. Professorn var tvungen att leta i rännstenen för att hitta en outbildad person i detta syfte, då alla som har gått normal skolgång och läst tidningar vet bättre. Nivå på historiekunskaperna i ämnet nutidshistoria har varit på nivån allmänbildning. Det räcker att vara läsare sporadiskt av kvällspressen för att inse att H*rrison inte hade yrkesmässig integritet som professor. Självförvållat. Det är där skon klämmer. Det går inte att prata bort eller skylla på DASen eller andra fiender.

Att skylla på förlaget eller på förordet, är bara förnamnet på hur lågt denne man har sjunkit när han vill tillrättalägga fakta som inte passar in i vad han vill förmedla.

Det är inte utseendet på boken saken handlar om, det är innehållet!
Citera
2012-11-25, 07:26
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Vresrosen skrev

Det verkar som sagt frostigt men av fel anledningar.

Det som skett är en professor i historia har haft samarbete med en researcher i historierevisionistiska syften. Professorn var tvungen att leta i rännstenen för att hitta en outbildad person i detta syfte, då alla som har gått normal skolgång och läst tidningar vet bättre. Nivå på historiekunskaperna i ämnet nutidshistoria har varit på nivån allmänbildning. Det räcker att vara läsare sporadiskt av kvällspressen för att inse att H*rrison inte hade yrkesmässig integritet som professor. Självförvållat. Det är där skon klämmer. Det går inte att prata bort eller skylla på DASen eller andra fiender.

Att skylla på förlaget eller på förordet, är bara förnamnet på hur lågt denne man har sjunkit när han vill tillrättalägga fakta som inte passar in i vad han vill förmedla.

Det är inte utseendet på boken saken handlar om, det är innehållet!

Det kanske är därför Katarina Harrison Lindbergh är så pass återhållsam om samarbetet mellan PrettoDick och TokDesirée på sin enfaldiga "Jag dyrkar Dick blogg". När Prettot var i Kalmar och föreläste för några veckor sedan så gick hon ju fullständigt i spinn på sin blogg över några skolungdomar.

”förtjänar en pålning” ”förutsatt att jag önskar besudla pålen med deras solkiga blod.”
”Blotta tanken på att vara instängd i en tonårskropp med samma hållning som en snögubbe i april och en vakenhet som får döda daggmaskar att verka sprittande av livskraft och ambition är skrämmande.” ”En påle i ändan skulle de ha, om det var någon annans påle”

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/vampyrexpert-unga-sloare-an-doda-maskar%283538128%29.gm
Citera
2012-11-25, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Det finns ingen som inte DAS hamnar i bråk med, gärna storbråk. Hur orkar man leva med en sådan agenda i livet ? Hon säger att hon ställer sig bakom förlaget, men i verkligheten vet vi alla att det inte finns ett förlag under molnen som kommer publicera en bok med henne ens deltagande i 10:e led.

DAS är inte bara i blåsväder nu, utom ett riktigt kallt sådant.
Hon får fortsätta näthata och parasitera på sin sambo och samhället, bidragsråtta som hon är. En vacker dag kommer insikten ikapp, när hon barnlös inser vilken idiot hon är och är helt förskjuten och oälskad.

Om inte någon av de personer, några både farliga och grovt kriminella hon förtalat, korsar hennes väg och gör processen kort men bestämd.
Citera
2012-11-26, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det finns ingen som inte DAS hamnar i bråk med, gärna storbråk. Hur orkar man leva med en sådan agenda i livet ? Hon säger att hon ställer sig bakom förlaget, men i verkligheten vet vi alla att det inte finns ett förlag under molnen som kommer publicera en bok med henne ens deltagande i 10:e led.

DAS är inte bara i blåsväder nu, utom ett riktigt kallt sådant.
Hon får fortsätta näthata och parasitera på sin sambo och samhället, bidragsråtta som hon är. En vacker dag kommer insikten ikapp, när hon barnlös inser vilken idiot hon är och är helt förskjuten och oälskad.

Om inte någon av de personer, några både farliga och grovt kriminella hon förtalat, korsar hennes väg och gör processen kort men bestämd.

Jag tror inte DAS upplever saker som hon borde göra. Hon får ensam äran för denna bok. Hennes bristande kunskaper gör att hon inte kan ta till sig sakfrågorna i kritiken. Hon kan ingen historia och vet inget om källgranskning och metod.

Det kommer ta sin tid, innan hon fattar varför H*rrison dumpar skiten på henne. Hon upplever inte blåsväder, eller kalla vindar. Hon upplever värmen som uppmärksamheten ger. Hon är i händelsernas centrum som ensam försvarare av något hon för stunden brinner för. Det dröjer innan polletten hamnar rätt.

H*rrison kommer inte tacka nej till pengar från en bok han tar avstånd för. Men DAS får ta ansvaret för skiten. Rättvis deal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in