2012-10-22, 00:11
Medlem
apeofspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingJacob
Vem fan är så desperat, samt totalt ryggradslös så att man sätter sig och kör 75 mil för att få sälja en bil, vars avtal har skett muntligt. Till råga på allt så har chauffören inget körkort, jösses!

Vad jag skulle gjort:
- Säga åt säljaren att om han vill köpa bilen, så står den i Stockholm för avhämtning mot: xx-tusen kr.

på nåt sätt så känns det löjligt att han fick köra bilen för tio dar sen men inte idag , och bilen verkar redan såld.
det känns ungefär lika illa och missköta köpet som att köra bilen , förutsatt att han kör försiktigt.
och andra sidan håller med fullständigt , verkar lite efterblivet.
Senast redigerad av apeofspace 2012-10-22 kl. 00:16.
Citera
2012-10-22, 00:16
Medlem
Mr.Kanakes avatar
https://www.flashback.org/t1848238

Där kan du få lite tips.

Men jag tycker att det känns som en väldigt konstig affär där säljaren måste köra till köparen..
Citera
2012-10-22, 00:41
Medlem
waikikiis avatar
Se för guds skull till att det är en done deal, vore något snöpligt om han på plats börjar pruta eller rent av skiter i det.
Citera
2012-10-22, 03:34
Medlem
låt snubben hämta bilen...
Citera
2012-10-22, 04:39
Medlem
ArturoBandinis avatar
Fan vad lätt livet skulle vara om alla som ville sälja grejer var som TS.. Man lägger ett bud och får dumskallen att köra 75 mil hem till en så att man kan pruta ner varan lite extra.
Citera
2012-10-22, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Fan vad lätt livet skulle vara om alla som ville sälja grejer var som TS.. Man lägger ett bud och får dumskallen att köra 75 mil hem till en så att man kan pruta ner varan lite extra.

Tänkte precis samma! När snillet väl är hemma hos sig, kan man lätt dra ner priset...
Citera
2012-10-22, 05:20
Medlem
ihisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apeofspace
ta med en polare kanske , då kan han köra vidare om du blir tagen, men det händer nog inte.

Citat:
jupp. så slipper han med att snuten tar bilen (och honom) i värsta fall eller tänker jag fel?

Citat:
nah det där är ju bullshit , kan ju bara säga att han inte visste om att polarn blivit av med det.
erkänner man borde de inte ta in en och inte bilen heller ?
sak samma , lyd lagen eller få nacken bruten och dina hundar skjutna.
Men snälla någon, varför i helvete skulle inte polaren köra istället bara?
Citera
2012-10-22, 06:47
Medlem
apeofspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihisu
Men snälla någon, varför i helvete skulle inte polaren köra istället bara?

det var tydligen ingen som ville det , därför. tror för övrigt att TS inte alls ska sälja bilen i Umeå, möjligtvis sälja den och köpa en ny.
Senast redigerad av apeofspace 2012-10-22 kl. 06:53.
Citera
2012-10-22, 07:39
Medlem
sasos avatar
polisen kan väl direkt se genom enkla knapptryckningar om ägaren till
en bil som kör på vägen inte har körkort?

men vafan go for it! "sånt händer sällan" hehe
Citera
2012-10-22, 09:02
Medlem
Le-Hericons avatar
Förutom det sanslöst puckade i att köra SJUTTIOFEM MIL(!) för att sälja en bil (hoppas köparen flinande erbjuder 50% av priset), så är det nästan så jag hoppas du torskar på körningen.

Jag säger inte att du skulle bli en sämre bilförare med/utan ett körkort, utan att du är så dum att du riskerar såpass mycket för att ... Ja, varför? Är det verkligen den enda som vill köpa din bil? Har du räknat in vad kostnaderna för transporten blir?

Suck. Typ.
Citera
2012-10-22, 10:03
Medlem
panasonic89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingJacob
Vem fan är så desperat, samt totalt ryggradslös så att man sätter sig och kör 75 mil för att få sälja en bil, vars avtal har skett muntligt. Till råga på allt så har chauffören inget körkort, jösses!

Vad jag skulle gjort:
- Säga åt säljaren att om han vill köpa bilen, så står den i Stockholm för avhämtning mot: xx-tusen kr.

men jag har jo redan fått 40% av pengarna !!!
Citera
2012-10-22, 10:40
Medlem
ihisus avatar
Citat:
det var tydligen ingen som ville det , därför. tror för övrigt att TS inte alls ska sälja bilen i Umeå, möjligtvis sälja den och köpa en ny.
Så ditt förslag är istället att en polare sitter bredvid och tittar på, och om TS åker dit tar polaren över? Det tror du någon polare går med på alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in