2012-10-21, 22:55
Medlem
SeMeNoMores avatar
Man kanske inte ska annonsera att man ska köra olovligt en viss dag, en viss tid på en viss väg på nätet. Du kanske triggar kontroller.
Citera
2012-10-21, 22:55
Medlem
CBZUs avatar
Åkte sträckan Sundsvall - Umeå idag (och Umeå - Sundsvall i fredags). Var igång mellan två och fem på eftermiddagen båda vägarna och såg totalt två polisbilar och då var det i Umeå respektive Sundsvall. Det här är närmast undantagsfall då man i vanliga fall ser cirka noll bilar.
Detta gäller då E4:an så inga konstigare påhitt än så.

Utan att aktivt uppmana dig till att köra utan körkortet så kan du säkert dra någon slutsats enligt ovan.

Edit: Nu gäller ju detta endast den, i sammanhanget, senare sträckan av Stockholm - Umeå och under en senare tid än du hade tänkt dig, men tycker som sagt att det sällan är poliser längs den nämnda, senare, sträckan.
Senast redigerad av CBZU 2012-10-21 kl. 22:58.
Citera
2012-10-21, 22:59
Medlem
apeofspaces avatar
ta med en polare kanske , då kan han köra vidare om du blir tagen, men det händer nog inte.
Citera
2012-10-21, 23:00
Medlem
ylletrasas avatar
så du väljer att riskera straff för att sälja en bil?
antingen kommer köparen och hämtar bilen, eller så blir det ingen affär. punkt slut!
riskera inte att hamna i massa skit bara för det finns en lat köpare. finns säkert fler som vill köpa din bil.
Citera
2012-10-21, 23:04
Medlem
johanness avatar
Brott och brottsbekämpning --> Trafik och körkortsfrågor
/Moderator
Citera
2012-10-21, 23:06
Medlem
mario.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apeofspace
ta med en polare kanske , då kan han köra vidare om du blir tagen, men det händer nog inte.
så polaren med körkort skulle sitta bredvid hela vägen, och ifall han torska så skulle han ta över?

är affären 100% i slag?
Citera
2012-10-21, 23:14
Medlem
apeofspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mario.m
så polaren med körkort skulle sitta bredvid hela vägen, och ifall han torska så skulle han ta över?

jupp. så slipper han med att snuten tar bilen (och honom) i värsta fall eller tänker jag fel?
Citera
2012-10-21, 23:25
Medlem
apeofspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Man kanske inte ska annonsera att man ska köra olovligt en viss dag, en viss tid på en viss väg på nätet. Du kanske triggar kontroller.

hm , när du säger så funderar jag på och köra sverige runt nästa vecka , givetvis olovligt.... haha
Citera
2012-10-21, 23:27
Medlem
panasonic89s avatar
jooo de vet jag att man inte ska annonsera när jag ska köra ....men skitsamma.
Det är inte värsta brottet jo man pågår jo va om jag blir stoppat iaf ))
Citera
2012-10-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apeofspace
jupp. så slipper han med att snuten tar bilen (och honom) i värsta fall eller tänker jag fel?

Ja blir ts stoppad och en med körkort sitter breivd kan de gå hem sen. Polaren har inget kvar efter det
Senast redigerad av Dr-compakt 2012-10-21 kl. 23:47.
Citera
2012-10-21, 23:52
Medlem
apeofspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Ja blir ts stoppad och en med körkort sitter breivd kan de gå hem sen. Polaren har inget kvar efter det

nah det där är ju bullshit , kan ju bara säga att han inte visste om att polarn blivit av med det.
erkänner man borde de inte ta in en och inte bilen heller ?
sak samma , lyd lagen eller få nacken bruten och dina hundar skjutna.
Senast redigerad av apeofspace 2012-10-21 kl. 23:57.
Citera
2012-10-22, 00:01
Medlem
Vem fan är så desperat, samt totalt ryggradslös så att man sätter sig och kör 75 mil för att få sälja en bil, vars avtal har skett muntligt. Till råga på allt så har chauffören inget körkort, jösses!

Vad jag skulle gjort:
- Säga åt säljaren att om han vill köpa bilen, så står den i Stockholm för avhämtning mot: xx-tusen kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in