Jag brukar självscanna på ICA.
det är ganska lätt att stoppa ner mat i kassen, utan att scanna varorna.
idag scannade jag för 100 kr men fick med mig mat hem för ca 400 kr.
jag har klurat ut självscanningssystemet, Personalen säger det är random man får avstämmning, men det stämmer inte, scannar man fel en gång så får man 1 poäng, man får tätare kontroller.
Visst blir jag nervös ibland när jag går till kassan, om jag får avstämmning,
Ibland betalar jag för all mat, ibland lägger scannar jag inte mat alls, och går hem med det.
Ibland lägger jag ner kycklingefilee, fläskfilee, i kassen och scannar bara en coca cola och tex toa papper, och lägger på påsen så inte personalen kan se vad jag har under. dom ser inte köttet och kycklingen.
själv ser jag mig inte som en tjuv, jag handlar på kungens kurva i sthlm, den största ICA butikern i sverige, ägaren är multimiljonär, några fläskfileer hit och dit drabbar inte någon.
Jag tar en risk med, jag kan ju råka ut för en avstämmning med, men jag tror inte dom hade polisanmält mig för scannat fel, alla kan göra fel.
Men jag är rätt så fattig, har inget välbetalt jobb, istället för att äta nudlar varje dag kan jag njuta av fläskfilee, kyckling, ris, God mat.
jag har bara ett liv, jag tänker inte leva på nudlar varje dag om jag inte behöver det. jag vill äta gott.
om jag är sugen på chips en kväll så scannar jag för coca colan, men lägger ner 2 chips påsar i kassen utan att scanna och kanske en påse jordnötter.
jag rekommenderar inte detta för någon annan, men detta är ett system som jag kör med nu, jag tar risken, inte ni, så ingen behöver komma med spydiga kommentarer.
jag har kört så här i över 1 år nu, fått avstämmning en gång, men den gången hade jag faktiskt scannat rätt.
kommer få många hat kommentarer nu men det bryr jag mig inte om, jag vet riskerna för detta men jag kör min grej, jag vill äta gott och leva gott.
och det finns ingen i butiken som kan se mig göra nåt fel, jag lägger ingenting i mina jackfickor , jag scannar allting så folk ser mig för den där scanning grejer piper varje gång man scannar, men sen går jag in en hörna där jag inte syns och avscannar det jag inte vill betala för. som sagt, gör detta på eran egna risk,
jag tänker inte ta ansvar för folk som vill efterfölja mig,
happy scanning people
det är ganska lätt att stoppa ner mat i kassen, utan att scanna varorna.
idag scannade jag för 100 kr men fick med mig mat hem för ca 400 kr.
jag har klurat ut självscanningssystemet, Personalen säger det är random man får avstämmning, men det stämmer inte, scannar man fel en gång så får man 1 poäng, man får tätare kontroller.
Visst blir jag nervös ibland när jag går till kassan, om jag får avstämmning,
Ibland betalar jag för all mat, ibland lägger scannar jag inte mat alls, och går hem med det.
Ibland lägger jag ner kycklingefilee, fläskfilee, i kassen och scannar bara en coca cola och tex toa papper, och lägger på påsen så inte personalen kan se vad jag har under. dom ser inte köttet och kycklingen.
själv ser jag mig inte som en tjuv, jag handlar på kungens kurva i sthlm, den största ICA butikern i sverige, ägaren är multimiljonär, några fläskfileer hit och dit drabbar inte någon.
Jag tar en risk med, jag kan ju råka ut för en avstämmning med, men jag tror inte dom hade polisanmält mig för scannat fel, alla kan göra fel.
Men jag är rätt så fattig, har inget välbetalt jobb, istället för att äta nudlar varje dag kan jag njuta av fläskfilee, kyckling, ris, God mat.
jag har bara ett liv, jag tänker inte leva på nudlar varje dag om jag inte behöver det. jag vill äta gott.
om jag är sugen på chips en kväll så scannar jag för coca colan, men lägger ner 2 chips påsar i kassen utan att scanna och kanske en påse jordnötter.
jag rekommenderar inte detta för någon annan, men detta är ett system som jag kör med nu, jag tar risken, inte ni, så ingen behöver komma med spydiga kommentarer.
jag har kört så här i över 1 år nu, fått avstämmning en gång, men den gången hade jag faktiskt scannat rätt.
kommer få många hat kommentarer nu men det bryr jag mig inte om, jag vet riskerna för detta men jag kör min grej, jag vill äta gott och leva gott. och det finns ingen i butiken som kan se mig göra nåt fel, jag lägger ingenting i mina jackfickor , jag scannar allting så folk ser mig för den där scanning grejer piper varje gång man scannar, men sen går jag in en hörna där jag inte syns och avscannar det jag inte vill betala för. som sagt, gör detta på eran egna risk,
jag tänker inte ta ansvar för folk som vill efterfölja mig,
happy scanning people

Senast redigerad av SirHizz 2012-10-19 kl. 23:15.
Senast redigerad av SirHizz 2012-10-19 kl. 23:15.