2012-10-19, 23:11
Medlem
SirHizzs avatar
Jag brukar självscanna på ICA.

det är ganska lätt att stoppa ner mat i kassen, utan att scanna varorna.

idag scannade jag för 100 kr men fick med mig mat hem för ca 400 kr.

jag har klurat ut självscanningssystemet, Personalen säger det är random man får avstämmning, men det stämmer inte, scannar man fel en gång så får man 1 poäng, man får tätare kontroller.

Visst blir jag nervös ibland när jag går till kassan, om jag får avstämmning,

Ibland betalar jag för all mat, ibland lägger scannar jag inte mat alls, och går hem med det.

Ibland lägger jag ner kycklingefilee, fläskfilee, i kassen och scannar bara en coca cola och tex toa papper, och lägger på påsen så inte personalen kan se vad jag har under. dom ser inte köttet och kycklingen.

själv ser jag mig inte som en tjuv, jag handlar på kungens kurva i sthlm, den största ICA butikern i sverige, ägaren är multimiljonär, några fläskfileer hit och dit drabbar inte någon.

Jag tar en risk med, jag kan ju råka ut för en avstämmning med, men jag tror inte dom hade polisanmält mig för scannat fel, alla kan göra fel.

Men jag är rätt så fattig, har inget välbetalt jobb, istället för att äta nudlar varje dag kan jag njuta av fläskfilee, kyckling, ris, God mat.

jag har bara ett liv, jag tänker inte leva på nudlar varje dag om jag inte behöver det. jag vill äta gott.

om jag är sugen på chips en kväll så scannar jag för coca colan, men lägger ner 2 chips påsar i kassen utan att scanna och kanske en påse jordnötter.

jag rekommenderar inte detta för någon annan, men detta är ett system som jag kör med nu, jag tar risken, inte ni, så ingen behöver komma med spydiga kommentarer.

jag har kört så här i över 1 år nu, fått avstämmning en gång, men den gången hade jag faktiskt scannat rätt. kommer få många hat kommentarer nu men det bryr jag mig inte om, jag vet riskerna för detta men jag kör min grej, jag vill äta gott och leva gott.

och det finns ingen i butiken som kan se mig göra nåt fel, jag lägger ingenting i mina jackfickor , jag scannar allting så folk ser mig för den där scanning grejer piper varje gång man scannar, men sen går jag in en hörna där jag inte syns och avscannar det jag inte vill betala för. som sagt, gör detta på eran egna risk,

jag tänker inte ta ansvar för folk som vill efterfölja mig,

happy scanning people
Senast redigerad av SirHizz 2012-10-19 kl. 23:15.
Citera
2012-10-19, 23:15
Medlem
På tal om dessa självscannings maskiner så blåser nog 99% av mina polare dom
Citera
2012-10-19, 23:18
Medlem
micaeles avatar
Handlarna räknar givetvis med att en stor del utav besökarna "gör fel" och undviker att scanna de flesta och dyrare varor. Intet nytt i det, alla vill använda civil olydnad och stjäla för att kunna skryta om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
Och vad ville du med ditt inlägg då...du undanber dig spydiga kommentarer, skryter om dina legistfasoner, avslutar med en smilys och fiskar antagligen efter kommentarer om att du inte gör något fel.

Du är en tjuv, du förstör för andra för egen vinnings skull och jag hoppas du åker dit så det bara ryker om det. Hoppas någon som tänker som dig snor din bil i natt, eller cykel eller va f*n som helst som de anser sig ha större rätt till än dig.
Citera
Medlem
Brutes avatar
Tack för att du höjde priset för som har både vett och råd att betala för det vi vill äta.
För en sak är helt säkert, en ICA-handlare kommer INTE dra det från sin egen lön.
Det borde även en lågutbildad som du fatta.

//Brute
Citera
2012-10-19, 23:19
Medlem
Blockchoklads avatar
Skaffa ett bättre jobb så slipper leva som en tattare.
Citera
2012-10-19, 23:20
Bannlyst
Citat:
Jag brukar självscanna på ICA.

det är ganska lätt att stoppa ner mat i kassen, utan att scanna varorna.

idag scannade jag för 100 kr men fick med mig mat hem för ca 400 kr.

jag har klurat ut självscanningssystemet, Personalen säger det är random man får avstämmning, men det stämmer inte, scannar man fel en gång så får man 1 poäng, man får tätare kontroller.

Visst blir jag nervös ibland när jag går till kassan, om jag får avstämmning,

Ibland betalar jag för all mat, ibland lägger scannar jag inte mat alls, och går hem med det.

Ibland lägger jag ner kycklingefilee, fläskfilee, i kassen och scannar bara en coca cola och tex toa papper, och lägger på påsen så inte personalen kan se vad jag har under. dom ser inte köttet och kycklingen.

själv ser jag mig inte som en tjuv, jag handlar på kungens kurva i sthlm, den största ICA butikern i sverige, ägaren är multimiljonär, några fläskfileer hit och dit drabbar inte någon.

Jag tar en risk med, jag kan ju råka ut för en avstämmning med, men jag tror inte dom hade polisanmält mig för scannat fel, alla kan göra fel.

Men jag är rätt så fattig, har inget välbetalt jobb, istället för att äta nudlar varje dag kan jag njuta av fläskfilee, kyckling, ris, God mat.

jag har bara ett liv, jag tänker inte leva på nudlar varje dag om jag inte behöver det. jag vill äta gott.

om jag är sugen på chips en kväll så scannar jag för coca colan, men lägger ner 2 chips påsar i kassen utan att scanna och kanske en påse jordnötter.

jag rekommenderar inte detta för någon annan, men detta är ett system som jag kör med nu, jag tar risken, inte ni, så ingen behöver komma med spydiga kommentarer.

jag har kört så här i över 1 år nu, fått avstämmning en gång, men den gången hade jag faktiskt scannat rätt. kommer få många hat kommentarer nu men det bryr jag mig inte om, jag vet riskerna för detta men jag kör min grej, jag vill äta gott och leva gott.

happy scanning people

Förstår inte riktigt meningen med tråden? ville du bara berätta att du stjäl varor?

Själv så tycker jag det är fel att stjäla så mycket medvetet..
Okej om man glömmer en produkt med självscanning har hänt mig flera gånger...

Är ingen moralpolis men berätta gärna meningen med din tråd..
Citera
2012-10-19, 23:20
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice7
På tal om dessa självscannings maskiner så blåser nog 99% av mina polare dom

haha

som sagt, har man bra med pengar skall man betala för sig, men jag är "fattig" kan man säga, har inte råd med den goda maten. hade jag haft bra lön hade jag betalat för mig.
Citera
2012-10-19, 23:22
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Och vad ville du med ditt inlägg då...du undanber dig spydiga kommentarer, skryter om dina legistfasoner, avslutar med en smilys och fiskar antagligen efter kommentarer om att du inte gör något fel.

Du är en tjuv, du förstör för andra för egen vinnings skull och jag hoppas du åker dit så det bara ryker om det. Hoppas någon som tänker som dig snor din bil i natt, eller cykel eller va f*n som helst som de anser sig ha större rätt till än dig.

vem förstör jag för exakt, du vet inte vinsterna kungens kurva ICA drar in varje år? det är miljoner dom går med vinst varje år , jag förstör inte för någon.
Citera
2012-10-19, 23:26
Medlem
Citat:
vem förstör jag för exakt, du vet inte vinsterna kungens kurva ICA drar in varje år? det är miljoner dom går med vinst varje år , jag förstör inte för någon.
Men stoppade du in huvudet sist du pantade flaskor på Ica...höjdarna tar ut sina vinster och går det sämre så sparkar dom personal och höjer priserna på alla varor för att täcka upp svinn som svin som dig orsakar.
Du bor i Sverige och inte somalia, gå till soc om du är så fattig. Jag som alla andra, kämpar för brödfödan och har inte för avsikt att betala för snattare.
Citera
2012-10-19, 23:27
Medlem
Citat:

är du dum i huvudet eller?

du förstör för resten av folket som faktiskt betalar för varorna..

om du skiter i att scanna så att ICA handlarna förlorar pengar på dig så kommer dom ju så klart höja priset på varorna för att täcka upp pengarna.

Jävla parasit
Citera
2012-10-19, 23:27
Medlem
Brutes avatar
Citat:

Vad tror du själv?

(a) - De avstår en del av vinsten för att du skall få fortsätta stäla.
(b) - De har samma vinstkrav av ägarna och får fortsätta höja priserna i butik för att täcka svinnet.

Fortsätt du stölderna, men starta inte en fjärde snyfttråd hur orättvist det är att du inte har råd med dyr mat. Du fattar säkert kopplingen.

Jag uppmanar alla andra att läsa lite om TS' övriga trådar.

//Brute
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in