2012-10-19, 23:28
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
haha

som sagt, har man bra med pengar skall man betala för sig, men jag är "fattig" kan man säga, har inte råd med den goda maten. hade jag haft bra lön hade jag betalat för mig.
Var det inte du som hade en bostadsrätt?
https://www.flashback.org/sp39894387
Citera
2012-10-19, 23:28
Bannlyst
Citat:
haha

som sagt, har man bra med pengar skall man betala för sig, men jag är "fattig" kan man säga, har inte råd med den goda maten. hade jag haft bra lön hade jag betalat för mig.

Har man inte råd ska man inte handla över sin gräns.. Gå till Lidl då? Lev på makroner och ketchup, finns ingen ursäkt för du inte har "råd" med den goda maten..
Du är bara lat som inte orkar skaffa ett jobb där det krävs så pass mycket arbete att du tjänar det du behöver..

Citat:
vem förstör jag för exakt, du vet inte vinsterna kungens kurva ICA drar in varje år? det är miljoner dom går med vinst varje år , jag förstör inte för någon.

Du förstör för dom som sliter för att du ska få det du vill på din tallrik.. Det är sånna som du som startar denna trend, och om inte du åker fast för det så kommer någon annan också göra samma sak som dig för att man inte åker fast.. och sen försvinner en så oerhört bekvämt, snabbt och smidigt sätt att handla sina varor på...
Citera
2012-10-19, 23:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Min enda reflektion: Tycker TS att fläsk- och kycklingfilé är exklusiv mat? Om man ska stjäla kött så ser man väl till att stjäla oxfilé, ryggbiff, entrecote etc, och inte fläskfilé?
Citera
2012-10-19, 23:34
Medlem
UnknownSources avatar
Trevligt för dig min vän, en dag kanske du åker fast... "plötsligt händer det"
Citera
2012-10-19, 23:37
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownSource
Trevligt för dig min vän, en dag kanske du åker fast... "plötsligt händer det"

Precis. Från att ha missat en enda ynka hundralapp en gång i inbetalning av a-kasseavgift, till att ha sjunkit ända ner på botten som kriminell och märkt för livet.
Allt för att mamma inte fostrat TS till att ta sitt ansvar.

//Brute
Citera
2012-10-19, 23:39
Medlem
Miiiiias avatar
Okej, TS, du vill inte ha någon moralpredikan, så vad exakt vill du ha ut av tråden? Vad är diskussionsunderlaget?
Citera
2012-10-19, 23:40
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Var det inte du som hade en bostadsrätt?
https://www.flashback.org/sp39894387

jag har bostadsrätt, jag har inte råd att betala för lånen så den skall säljas,

säger ju sig själv varför jag gör som jag gör
Citera
2012-10-19, 23:42
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Min enda reflektion: Tycker TS att fläsk- och kycklingfilé är exklusiv mat? Om man ska stjäla kött så ser man väl till att stjäla oxfilé, ryggbiff, entrecote etc, och inte fläskfilé?

oxfilé, ryggbiff, entrecote ligger inte framme, för dom haft stölder på det.

men jag har aldrig ätit oxfile eller ryggbiff i mitt liv. även om det hade legat framme så skulle jag inte ta det ändå, jag tar det jag är bekväm att laga med
Citera
2012-10-19, 23:42
Medlem
TheBurdens avatar
Det är på grund utav sådana som dig som självscanning förmodligen kommer att försvinna framöver.
Citera
2012-10-19, 23:43
Medlem
Jag scannar alltid själv och har hittills aldrig försökt lura någon, trots att jag inte är gjord av pengar. Har dock märkt att vid avstämning tar dom ofta bara upp några varor och scannar för att se att allt stämmer, så om jag har mer skit liggande i ex ryggsäcken är det inget dom dubbelkollar. Åtminstone inte i butiken jag handlar.
Citera
2012-10-19, 23:44
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Precis. Från att ha missat en enda ynka hundralapp en gång i inbetalning av a-kasseavgift, till att ha sjunkit ända ner på botten som kriminell och märkt för livet.
Allt för att mamma inte fostrat TS till att ta sitt ansvar.

//Brute

kriminell? jag inte dömd för någonting, finns ingenting hos mig på brottsregistret.
Citera
2012-10-19, 23:45
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Jag scannar alltid själv och har hittills aldrig försökt lura någon, trots att jag inte är gjord av pengar. Har dock märkt att vid avstämning tar dom ofta bara upp några varor och scannar för att se att allt stämmer, så om jag har mer skit liggande i ex ryggsäcken är det inget dom dubbelkollar. Åtminstone inte i butiken jag handlar.

'

precis. dom är inte så noga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in