Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-19, 22:12
  #1
Medlem
Om jag har funderingar Ang faderskapet,kan jag i smyg testa detta? Utan att vare sig det myndiga barnet å exet får reda på det? Hur gör man å va kostar det?
Citera
2012-10-19, 22:22
  #2
Medlem
Loliizhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastrullhelga
Om jag har funderingar Ang faderskapet,kan jag i smyg testa detta? Utan att vare sig det myndiga barnet å exet får reda på det? Hur gör man å va kostar det?
Mamma till barnet eller myndighet måste begära faderskaps utredning.

EDIT: Hur ska du kunna göra det i smyg? Du måste väl ha blod från båda två?
Citera
2012-10-19, 22:46
  #3
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastrullhelga
Om jag har funderingar Ang faderskapet,kan jag i smyg testa detta? Utan att vare sig det myndiga barnet å exet får reda på det? Hur gör man å va kostar det?

Du måste ju ha något provmaterial från barnet att jämföra med ditt eget DNA.
Det finns många företag som erbjuder tjänsten, googla.

Citat:
Ursprungligen postat av Loliizh
Mamma till barnet eller myndighet måste begära faderskaps utredning.

Haha, i omvänd korrelation med vinboxen kryper häxorna fram.
__________________
Senast redigerad av sluggerbanan 2012-10-19 kl. 22:59.
Citera
2012-10-19, 23:06
  #4
Medlem
HarmonicAces avatar
Det kostar ca. 8000kr och utförs av SKL, du får hem packet och topsar själv insidan av kinden. Nej, det är det inget som går att göra i smyg.
Citera
2012-10-20, 10:51
  #5
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Du kan också kolla: http://www.dnamedical.se/category/faderskapstest-1/ för 1495 SEK.
Test mellan pappa/barn:

Lägg märke till instruktionen. Du lär inte kunna smygta något här inte....

Provpinnen roteras fram och tillbaka mot kindens insida i ca 30 sek. för att samla saliv.
Rotera grundligt. Undvik matintag och rökning i 30 min. innan provtagningen genomförs.

4 provpinnar används av varje testperson, två på vardera sidan av munnen.

Pinnarna placeras efter skrapningen i ett skyddat kuvert, och returneras fortast möjligt i det frankerade svarskuvertet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback