Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-19, 22:03
  #1
Avstängd
Hej!

Är kille och har precis fyllt 15 år. Är väldigt atletisk och spelar fotboll. Den här månaden har jag gymmat väldigt mycket. Har gymmat 1,5-2 timmars pass beroende på muskelgrupp, och har gjort detta 6 gånger i veckan. Har även börjat använda kreatin, underträningspassen har jag slutat känna mjölksyra, så när jag kör så är det inte ens jobbigt man bara orkar inte dra upp vikten mer. Mina muskler skriker att jag ska sluta fast jag känner inte det och min hjärna säger att jag ska fortsätta, är detta hälsosamt för kroppen? Min andra fråga är, är 6 dagar i veckan på gymmet för mycket, eller ska jag minska ner???

Är btw 175 och väger 66 kg


(ursäkta särskrivningen)
Citera
2012-10-19, 22:12
  #2
Medlem
6 dagar i veckan går alldeles utmärkt om du delat upp passen så att musklerna får vila emellan. Underskatta inte vilan dock och lyssna på din kropp, lätt att dra på sig skador om du inte gör det.

Lycka till och ses om 3 år, 18 års gräns på forumet.
Citera
2012-10-19, 22:16
  #3
Medlem
dannekerrors avatar
Du har inte provat köra tyngre vikter så att typ din tionde repetition knappt går att genomföra? Känns ganska menlöst att nöta 2 timmar utan att anstränga sig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback