Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-18, 12:23
  #6001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
TACK FÖR BILDEN!

Denna bild utgör nämligen ett ypperligt bevis för den heliga Geocentrismen!

Det bilden visar är ju cirkelsegment och inte kompletta cirklar.

Då undrar jag:
-Vad är det enligt din uppfattning som ger de olika cirkelsegmenten så varierande längd?
-Vilken punkt är det som utgör den gemensamma mittpunkten för alla de koncentriska cirkelsegmenten?

/T
Citera
2016-05-18, 16:19
  #6002
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Dessa perfekta koncentriska cirklar kring Nord, kan, nota bene, ENDAST uppträda om jorden står helt still i himlavalvet!
Nej, ditt jävla päron, du har fel igen.
Om jorden snurrar och stjärnorna står stilla får du detta resultatet. Stjärnorna står inte helt stilla men då de befinner sig extremt långt bort ser de ut att stå stilla på himmelen.
Citera
2016-05-19, 11:44
  #6003
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Nej, ditt jävla päron, du har fel igen.
Om jorden snurrar och stjärnorna står stilla får du detta resultatet. Stjärnorna står inte helt stilla men då de befinner sig extremt långt bort ser de ut att stå stilla på himmelen.

”Vi vet att skillnaden mellan en heliocentrisk och geocentrisk teori, enbart är en av relativ rörelse, och att en sådan skillnad inte har någon fysisk betydelse.”

- Fred Hoyle

__________________
Senast redigerad av Död o återfödd 2016-05-19 kl. 11:47.
Citera
2016-05-19, 11:47
  #6004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
”Vi vet att skillnaden mellan en heliocentrisk och en geocentrisk teori är en av relativ rörelse enbart, och att en sådan skillnad inte har någon fysisk betydelse.”

- Fred Hoyle


Du har nog missat att detsamma gäller, såtillvida att det gäller, för alla andra planeter också.
Det är lika giltigt för Jupiter som Jorden, eller Pluto och Epsilon Erdani b.
Citera
2016-05-19, 13:47
  #6005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
”Vi vet att skillnaden mellan en heliocentrisk och geocentrisk teori, enbart är en av relativ rörelse, och att en sådan skillnad inte har någon fysisk betydelse.”

- Fred Hoyle


Du gillar tydligen denna text som påstås vara ett Fred Hoyle-citat.
Några frågor:
-Vem har gjort översättningen?
-Var finner man Hoyle:s ursprungliga text?

/T
Citera
2016-05-19, 19:07
  #6006
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
”Vi vet att skillnaden mellan en heliocentrisk och geocentrisk teori, enbart är en av relativ rörelse, och att en sådan skillnad inte har någon fysisk betydelse.”

- Fred Hoyle
OK, då vet vi att Mars-centrismen och även varje-given-punkt-i-universum-centrismen är lika valid som geocentrismen.
Ge oss en anledning, förutom religiöst dravel/önsketänkande att just goecentrismen är den "sanna" centrismen.
Citera
2016-05-20, 18:23
  #6007
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
”Vi vet att skillnaden mellan en heliocentrisk och geocentrisk teori, enbart är en av relativ rörelse, och att en sådan skillnad inte har någon fysisk betydelse.”

- Fred Hoyle


Inte ett Fred Hoyle citat. Men detta är det (han pratar om dig):

Citat:
The creationist is a sham religious person who, curiously, has no true sense of religion.
Citera
2016-05-25, 11:32
  #6008
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Du gillar tydligen denna text som påstås vara ett Fred Hoyle-citat.
Några frågor:
-Vem har gjort översättningen?
-Var finner man Hoyle:s ursprungliga text?

/T

Jag har gjort översättningen.

Här finner du Fred Hoyles ursprungliga text:

https://www.youtube.com/watch?v=ayb4s0UAicg

Okej?
Citera
2016-05-25, 11:49
  #6009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd

Okej? :

Det är svårt (utom för dig förstås..) att uppfatta Hoyles text som att den skulle innehålla något som helst stöd för dina geocentriska idéer.

Vad Hoyle påpekar är ju helt enkelt att man i sina betraktelser/beräkningar av det 3-dimensionella universum kan välja att sätta sitt origo på ett för tillfället praktiskt ställe.
Om man exempelvis skall räkna på omloppsbanor för kommunikations-satelliter är det ju ganska opraktiskt att sätta origo i solen, utan det blir nog bäst i jordens mittpunkt.

Men, skälet till att tråden hamnade hos Hoyle var ju att du inte kan/vill svara på mina frågor i mitt inlägg #6002 om de koncentriska cirkelsegmenten.
Vågar du återvända dit?

Jag förmodar att du kommer att ducka undan igen...

/T
Citera
2016-05-25, 12:20
  #6010
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Det är svårt (utom för dig förstås..) att uppfatta Hoyles text som att den skulle innehålla något som helst stöd för dina geocentriska idéer.

Vad Hoyle påpekar är ju helt enkelt att man i sina betraktelser/beräkningar av det 3-dimensionella universum kan välja att sätta sitt origo på ett för tillfället praktiskt ställe.
Om man exempelvis skall räkna på omloppsbanor för kommunikations-satelliter är det ju ganska opraktiskt att sätta origo i solen, utan det blir nog bäst i jordens mittpunkt.

Men, skälet till att tråden hamnade hos Hoyle var ju att du inte kan/vill svara på mina frågor i mitt inlägg #6002 om de koncentriska cirkelsegmenten.
Vågar du återvända dit?

Jag förmodar att du kommer att ducka undan igen...

/T

Som sagt, dina segment förändras inte, oavsett vad man sätter i origo...
Citera
2016-05-25, 13:11
  #6011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Som sagt, dina segment förändras inte, oavsett vad man sätter i origo...
Sant, men mina frågor (som du alltså duckar undan...) är varför dessa segment ser ut som dom gör..

Den refererade bilden är ju en 2-dimensionell representation av en 3-dimensionell verklighet.
Den punkt på bilden som utgör centrum för alla cirkelsegmenten är ju i realiteten en linje (om man nu inte tror att alla stjärnor befinner sig på samma avstånd från jorden..)

Och frågorna kring bilden blir då bland annat:
-Vad är det för en punkt/linje som cirkelsegmenten har som gemensamt centrum?
-Varför ökar segmentens längd proportionellt med avståndet från den centrala punkten/linjen?

Du kan ju börja med dessa enkla frågor.
När du är klar med dom kommer det flera!

/T
Citera
2016-05-25, 13:15
  #6012
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Och frågorna kring bilden blir då bland annat:

-Vad är det för en punkt/linje som cirkelsegmenten har som gemensamt centrum?
-Varför ökar segmentens längd proportionellt med avståndet från den centrala punkten/linjen?
/T

Svara du först, så kommer jag därefter få dig att inse att min bild inte på minsta sätt är mindre sann än din bild!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback