2012-12-07, 11:54
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
hans youtube: http://www.youtube.com/user/toraulin/videos?view=0
Endast en kommentar på hans sida.. Det måste det bli ändring på.
Citera
2012-12-07, 12:53
Medlem
Efterlyser diverse mejladresser till samtliga + mobilnummer till Lars. Kom igen nu flashback.

Senast redigerad av misonbos 2012-12-07 kl. 13:01.
Citera
2012-12-07, 13:41
Medlem
neilas avatar
Profil på G+:https://plus.google.com/u/0/117480846223743162261/about

Ett sånt kopiöst stolkpskott...
Citera
2012-12-07, 19:34
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorsha
Tycker inte det känns särskilt tveksamt längre, med tanke på vad som framkommer i hans egen tråd o vad de kickade honom från jobbet för...

Må så vara, det som tillskrivs honom i Stalker stämmer säkerligen. Men det var inte frågan eller poängen jag ville lyfta. Att programmet påminner om ett CSI avsnitt gör ju att vanliga människor kan ifrågasätta trovärdigheten, vilket är negativt ifall man har som utgångspunkt att hjälpa, i det här fallet, Karin.

Frågan var ifall det är rätt att ett tv program borde agera advokat, åklagare och domare.
Citera
2012-12-07, 19:36
Medlem
enrosafisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
https://hd.se/noje/2012/12/07/tv-3-s-stalkers-polisanmalt/

Vem har anmält? David och Cecilia?
Inte mer än rätt! (Att grannar osv kan identifiera dom.)
Citera
2012-12-07, 22:11
Medlem
jandis avatar
såg avsnittet med tor idag. fyfan vilken osoft snubbe. hatar den där typen som tror att dom har rätt hela tiden och att det alltid är synd om dom och aldrig kan se sin egen del i saker och ting. hur orkar man bry sig om vad som hände för 30 år sen? klart man är arg och ledsen efter ett uppbrott men han har ju tappat det. tur att fioltanten drog efter att ha blivit misshandlad en gång.

men asså... det är så pinsamt att se hasse aro konfrontera, speciellt i det här avsnittet. känns som en liten skitunge som går fram till nån på skolgården och typ "sluta stalkas, fröken har sagt att man inte får det faktiskt!!!!"
Citera
2012-12-07, 23:39
Medlem
Hur i h-e klarar man 30 år med en sån gaphals efter sig. Jag tycker hon verkade helt mesig den där Karin faktiskt. Hade detta drabbat mig så hade jag tagit mig en funderade över vad staffvärdet skulle vara och sen kanske ta smällen i ett par år. Jag hade studerat rödeby fallet noga innan förstås. Om det är tillräckligt dokumenterat att man lever under dödshot så hade gärna gubben fått komma hem till mig och hotat en extra gång till. Men visst hon är religiös och tänker på budorden, men ett kan man väl bryta emot ett enda gång tänker jag. Om det är i självförsvar. Det har nog gud överseende med.

Han hotar ju hennes barn, och håller på och skriker och gapar som om han tror att han är deras chef eller något. Och vad är det för man hon har kvinnan, gör han inget åt situationen. Hade någon hotat min familj på det där sättet så är ju nödvärn det enda rätta.

Folk skriver att han är psykopat. Jag tror inte det. En psykopat blir inte så helt ifrån sig över att bli lämnad, en psykopat kan inte känna. En psykopat bryr sig helt enkelt inte om den blir lämnad. Någon som gör det däremot är en med narcisistisk personlighetsstörning. Det kvinnan har råkat ut för är ju ett typexempel på den narcissistiska vreden. Lägg då till det där att han har storhetsvansinne och tror han har skapat världen, och att alla andra lever under hans premisser så är ju diagnosen klar.
Citera
2012-12-08, 01:16
Medlem
JulianaNr2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Hur i h-e klarar man 30 år med en sån gaphals efter sig. Jag tycker hon verkade helt mesig den där Karin faktiskt. Hade detta drabbat mig så hade jag tagit mig en funderade över vad staffvärdet skulle vara och sen kanske ta smällen i ett par år. Jag hade studerat rödeby fallet noga innan förstås. Om det är tillräckligt dokumenterat att man lever under dödshot så hade gärna gubben fått komma hem till mig och hotat en extra gång till. Men visst hon är religiös och tänker på budorden, men ett kan man väl bryta emot ett enda gång tänker jag. Om det är i självförsvar. Det har nog gud överseende med.

Han hotar ju hennes barn, och håller på och skriker och gapar som om han tror att han är deras chef eller något. Och vad är det för man hon har kvinnan, gör han inget åt situationen. Hade någon hotat min familj på det där sättet så är ju nödvärn det enda rätta.

Folk skriver att han är psykopat. Jag tror inte det. En psykopat blir inte så helt ifrån sig över att bli lämnad, en psykopat kan inte känna. En psykopat bryr sig helt enkelt inte om den blir lämnad. Någon som gör det däremot är en med narcisistisk personlighetsstörning. Det kvinnan har råkat ut för är ju ett typexempel på den narcissistiska vreden. Lägg då till det där att han har storhetsvansinne och tror han har skapat världen, och att alla andra lever under hans premisser så är ju diagnosen klar.

Fast en psykopat kan bli jäkligt lack av att bli dumpad av den partner han/hon anser underlägsen sig.
Citera
2012-12-08, 11:55
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell

Kunde ha fetat mycket mer i ditt inlägg. Karin har "stått ut" i 30 år för att hon INTE är mesig. Jag ser henne som en stark, men tyst kvinna. Hon har bara velat leva sitt liv, med sin familj och strävat på med sitt. Breven och närvaron från Tor har hon burit inom sig. Försökt hålla den övriga familjen utanför och skadeslös. Hon är beundransvärd. Misstaget är att hon vänder sig till Tv3 med hopp om hjälp.

Citat:
...så hade gärna gubben fått komma hem till mig och hotat en extra gång till. Men visst hon är religiös och tänker på budorden, men ett kan man väl bryta emot ett enda gång tänker jag. Om det är i självförsvar. Det har nog gud överseende med.

Är man, som Karin, uppväxt i ett kristet hem och bekänner sig en kristen tro så tänker man inte i termer av att ge igen eller bryta ett & annat budord. I verkliga livet löser man sällan problem av den här magnituden på samma vis som på det förenklade sätt som presenteras i hollywood-filmer med t ex. Jennifer Lopez. Det normala eller rätta är inte att börja resonera som en gangster och slå tillbaka. Jag tror du faller lite på åldersstrecket här.

En psykopat känner inte, skriver du. Tror jag inte ett ögonblick på! Psykopaten känner men han kommer inte nära sitt känsloliv. Hans syften med relationer har dessutom en annan innebörd: Egot ska ha sitt. Han har, vidare, svårt att lämna gamla oförrätter bakom sig. När vi andra förlikar oss med att kärleken eller vänskap är slut och det är dags att dra vidare så släpper inte psykopaten taget. Letandet efter fel hos andra överstiger insikterna om att: Inte heller han själv är ofelbar.

Dock är det svårt att skapa sig nån bild av just den här mannens psykiska mående eller ev. sjukdomsbild, utifrån det som framkommer i Stalkers eller i trådarna på FB. Nåt som slår mig är ändå självupptagenheten och att han fastnat i detta med Karins skuld efter 30 år. Oförmågan till förlåtelse. Narcissism är väl ett kriterium som mycket väl uppfylls. Psykopati? Nja... Tror vi är överens där. Nåt patologiskt är det ju i alla fall. Gud vet vad.
Citera
2012-12-11, 01:51
Medlem
nån som vet nåt om nästa stalkers? denise lopez är riktigt snygg.
Citera
2012-12-11, 02:22
Medlem
enrosafisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
nån som vet nåt om nästa stalkers? denise lopez är riktigt snygg.
Mja, dom ska väl bland annat visa hur en stalker tänker.
Citera
2012-12-11, 14:39
Medlem
Lian.Vendls avatar
Lite off-topic kanske, men hur uttalas Stalkers?

Min fru säger "Ståckers" och jag tycker det heter "Stålkers". Vilket är rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in