2012-11-30, 00:42
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Håller med dig, Hassan Aro suger.

Sluta stalka, annars - säger dom. Annars vaddå ? Inget händer på sin höjd kontakt och besöksförbud vilket dom hade fått i alla fall om dom varit enträgna.
Det som börjar bra blir bara skit i slutet
Citera
2012-11-30, 00:44
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recept80
Andreas är inte så oskyldig som det verkar har hört att breven är äkta och att han ska ha skickat jätte många sms till henne, för mig låter det som om han jagar fans! Det finns alltid två historier.

Du skriver att det finns två sidor av allt. Låt höra vad du har att tillägga. Vad känner du till om det här, känner du Cecilia och David Arvidsson ?
Citera
2012-11-30, 02:48
Medlem
mbois avatar
Tack Flashback! Tycker programmet kan sluta sudda ut ansiktena på stalkersna. Man går bara in på den här tråden 10 minuter efter programmet och får se hur dom ser ut
Citera
2012-11-30, 03:44
Medlem
På denna sidan syns Cecilias mailadress, scrolla och kika längst ner till höger.

http://bildfabrikenijonsered.blogspot.se/2010/07/varsta-snyggaste-bruden-testar-krona.html
Citera
2012-11-30, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansEric
Det har du hört - att de kärleksbreven Cecilia Arvidsson skriver till sig själv är äkta, tänk det är vi nog många som tror.

Finemang nu när det kommit ut vem stalkern Cecilia Arvidsson och hennes äkta make är, nu finns både namn och bild förevigat av stalkerparet på nätet. Nöjd med resultatet?
Jag skulle gjort ett eget skrivtest och visa att min stil inte alls är lika som de breven Cecilia visar upp. Det verkar nästan som om hon är stolt över sitt verk, man ser bara bilderna på breven hon lagt upp på FB men inte kommentarerna under tyvärr.
Citera
2012-11-30, 05:33
Medlem
jandis avatar
åååå! har sett tre avsnitt (vet inte hur många det kommit?) och det där avsnittet med paret som hade problem med en tjej som stalkade honom... det var ju skitpinsamt. och dom där säkerhetsansvariga som ska spana för att göra upp handlingsplaner... man blir ju supergenerad. roligaste var när musse ibland kallade stalkern för "objektet" och sen ändrar och kallar hennes "subjektet". haha uuh (
Citera
2012-11-30, 06:03
Medlem
-Jamaica-s avatar
Själva idén till programmet är ju bra, men fattar inte att Hasse Aro ska konfrontera? Han är helt fel person! Uttryckslös och menlös. Det som har mest effekt är ju att deras stalkerier visas upp i tv, inte att Hasse bad snällt att dom skulle sluta vara dumma nu. Dock är det intressant att se vilka jävla dårar som finns därute
Citera
2012-11-30, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
dansbandskillar knullar allt, det vet jag och säkert du med. Sen hur det förhåller sig här med en version vet vi inte ännu, andreas säger dom åkt till Tärnaby endast för hans skull, är det så för att han säger så? Inte fan vet jag, sen är det inte killen väl som har sprutservice utan hans svärfar. Det kan vara ett par som gillar trekanter gärna då med lite småkändisar och sen går det överstyr, det kan vara lite homo inblandat med som ingen vill kännas vid heller, vad är det för en kille som har en fru som vill knulla sångaren då? och sen försvarar skiten? njae...detta program av stalkers är väl det första jag får lite dåliga vibbar av

Skulle nästan kunna slå vad om att minst en av dessa tre "kändisar" lider av Borderline-personlighetsstörning..
Rätt var det är så går det över styr, en tredje part kommer in eller ut och vips så börjar det hända otrevliga saker...kan vara ett gammalt förhållande mellan någon parterna som råkar ut förtal eller svartsjuka och sedan brakar helvetet löst...som sagt bara en teori då jag kan se vissa beteende mönster..
Citera
2012-11-30, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkstore
Fyfan vilka mesiga konfrontationer. Gillar idén med programmet, men allt faller ju pladask med en typ 40 minuters lång uppbyggnad och sedan en 5 minuters konfrontation där Hasse Aro inte inger någon respekt alls.

Aro får ju naturligtvis inte framstå som hotfull. Det är säkert orsaken till att konfrontationerna blir så töntiga. Har du några förslag på hur han skulle kunna agera eller vad han skulle kunna säga för att "inge respekt"?
Citera
2012-11-30, 08:52
Medlem
Klaedvikarens avatar
Först måste man skapa en "gärningsmannaprofil" - Är detta en stalkingsituation eller nåt annat?

Produktionen lider av sensationshysteri. I det fall ett tv-program på Tv3 kan göra nån skillnad så borde man kunna kräva en hel del högre kvalitet. Fast det är ju reklam-tv så... å Sanna Lundell får vara med på ett hörn.

Experterna i studion vet säkert vad de pratar om men sen är det lite si och så. Det är lätt att det bara blir tv-underhållning, utan förankring i verkligheten. Man pratar mest i allmänna termer om stalkers, innan man riktar fokus på kvällens fuling.

Bakgrundsforskning skulle kunna påvisa om vi tittar på en regelrätt stalker och elaking, som i avsnittet om Pernilla och den gapande närkingen. I Insjön utspelar sig ett drama som gör mig lite mer osäker. Alla detaljer om vad som föregått "Annas" efterföljande av Niklas är inte riktigt redovisade.

Det skulle kunna vara på ett annat sätt också: Paret kanske utnyttjar det faktum att "Anna" tidigare fått besöksförbud för att klämma dit henne, med hjälp av Hasse Aro & Tv3. Mejlkonversation och annat kan man fabricera i efterhand.

Kanske vill man inte redovisa alla detaljer men då får man samtidigt slagsida på berättelsen. Om det hela vore ett polisärende och rättsak skulle alla kort upp på bordet och därmed kanske bilden vore en annan.

I fallet mad dansbandssångaren och paret med sprutservicen verkar allt vara en öppen fråga. Vissa detaljer kommer fram som pekar på att de tre har en historia. Sångfågelns egen roll redovisas inte i den grad att jag blir övertygad om att paret från Skåne är två galningar som fixerat sig vid just honom.

Jag har alltid tyckt bra om Hasse Aro när han leder Efterlyst. Nu framstår han mer som något jag ogillar starkt. En sån där som vet hur allt ska vara "på pappret" men som blir försagd och tyst när han står inför de utpekade. Ett klassiskt fall av "Käft å bakben".

Säkerhetsrådgivarna kan de ju skicka hem. Bara det att Aro gick in i köket hos "David" och läste högt ur mejlkonversation, utan att kolla över axeln. I och för sig ganska modigt, fast än mer dumdristigt. Grundregeln är ju annars att du ska möta din fiende där du har möjlighet till snabb reträtt och samtidigt erbjuder honom samma möjlighet - allt för att undvika våld.
Citera
2012-11-30, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Influ2
På denna sidan syns Cecilias mailadress, scrolla och kika längst ner till höger.

http://bildfabrikenijonsered.blogspot.se/2010/07/varsta-snyggaste-bruden-testar-krona.html

Det där är fel person, gör bättre research.
Citera
2012-11-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capoloco
Det där är fel person, gör bättre research.
Jag gick på de andras länkar i trådarna som skrivits om Cecilia och Daniel, ber om ursäkt om det blivit fel men då har någon annan länkat fel oxå. Har läst och följt de trådar som finns om dom här på Fb och trodde jag hade bra koll, har följt varje länk i stort sett.

Inte bra om jag länkat till en oskyldig människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in