2012-11-08, 15:18
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Dom verkade ju veta vem han var från första början, hade ju hans för och efternamn efter att Susanne hade haft honom som vän på fejjan och det var där han började skicka sina mail.

Ja chansen är stor att de redan från början visste vem han var men för att öka på spänningen så mörkar de detta, få se hur nästkommande program blir, förmodligen så blir det ungefär som i lyxfällan, dvs att man i program efter program följer samma manus med vissa avvikelser.
Citera
2012-11-08, 15:52
Medlem
DemiJjurgens avatar
Citat:
Du jämför med namn?

Skateboard och t-shirt, hur uttalar du dessa?
Citera
2012-11-08, 15:55
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemiJjurgen
Skateboard och t-shirt, hur uttalar du dessa?
Skejtbård och tiisjöört. Tycker ändå ståker låter mycket fånigare än stalker, låter som hur en "speciell" fjortis med amerikanska ideal pratar.

Fortsätt den här diskussionen i språkforat, min åsikt har ni redan.
Citera
2012-11-08, 16:00
Medlem
innosents avatar
Förvånande att inte ludret Linda mailbombat och rigt dom 10 gånger om dagen skrikande att hon är den mest "STALKADE" i världen. Till och med mer än nån stor filmstjärna..... LOL
Citera
2012-11-08, 16:09
Medlem
Ceborgias avatar
Jag tyckte det var ett bra program. Det visade upp en ganska skrämmande del av vardagen för många människor, kändisar som ickekändisar.
Citera
2012-11-08, 16:42
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastaratta
Kollade lite löst på programmet och det jag reagerade på var att hon hade svarat på alla Thorbjörns email. Det bästa sättet att bli kvitt en stalker är att bara ignorera men hon hade ju svarat på alla mail precis som dom hade fört en konversastion. Gillar inte heller Lena(?) hon som blev förföljd) får dåliga vibbar av henne.
Susanne hette hon väl?
Citera
2012-11-08, 16:50
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
I alla exempel handlade det om män som stalkar kvinnor men det måste ju finnas gott om exempel där galna kvinnor trakasserar män?! Det är ju oftast den psykiska biten som tar knäcken på dig och då spelar det ju ingen roll om den som trakasserar är kvinna eller man.

Jag skulle gissa att det tar väldigt mycket innan män polisanmäler kvinnliga stalkers då de oftast inte känner samma "fysiska" hot som kvinnor i större grad gör. Sedan så är nog kvinnor flitigare på att lägga ut bilder och privat information på nätet som "triggar" dessa sjuka människor.
Citera
2012-11-08, 16:52
Medlem
Citat:
Du jämför med namn?

Ja det är varumärken men det finns människor som uttalar utländska ord, varumärken, namn "fel" och det låter märkligt. Enligt min åsikt låter försvenskat uttal som stalkning och stalkare jättekonstigt. Om avsikten är att undvika engelska ord och uttryck så är det väl bättre att skapa ett svenskt ord, som i exemplet med t-shirt och skateboard - t-tröja och rullbräda.

TV3 har i alla fall valt att kalla sitt program Stalkers, inte Stalkare.
Citera
2012-11-08, 19:04
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
I alla exempel handlade det om män som stalkar kvinnor men det måste ju finnas gott om exempel där galna kvinnor trakasserar män?! Det är ju oftast den psykiska biten som tar knäcken på dig och då spelar det ju ingen roll om den som trakasserar är kvinna eller man.

Jag har också tänkt på det, nu har jag ingen aning, men om jag måste gissa baserat på egna erfarenheter, så har jag i min umgängeskrets aldrig hört talas om killar som har stalkat, däremot finns ett par tjejer som har gjort det, i ett fall riktigt grovt. Har själv haft ex. som har ringt mig och lagt på med hemligt nr etc

Men jag tror helt enkelt att det blir bättre tv om man sänder program om manliga stalkers, eftersom tjejer blir mer rädda än män, och spänningen således ökar. Det blir ju också lite missvisande om de bara sänder program med manliga stalkers, vi får hoppas de tar upp kvinnliga också senare i programserien.
Citera
2012-11-08, 19:08
Bannlyst
Att man kan göra ett reality program om en oseriös byggfirma med Martin Timell
känns lite mer reko än att bygga upp en serie på psykiskt sjuka människor.

Har Thorbjörn pysslat med att förfölja Susanne i 4år så slutar han nog inte
för att tv3 säger till heller.

Programmet måste verkligen vara inspelat
efter att mannen blivit dömd.
Detta måste vara en rekonstruktion av tidigare händelser.

Det var säkert inte ens Thorbjörn som Hasse prata med,möjligtvis en statist.
Rösten var ju så dubbad så man fatta inget utan text,
för att inte tala om hur suddig stalkern var.
Det här programmet tror jag inte på!
Senast redigerad av LKVN 2012-11-08 kl. 19:31.
Citera
2012-11-08, 19:42
Medlem
Han är ju ordentligt sjuk och säkert jävligt ensam. Han sitter och svarar på sina egna kommentarer på Facebook.
Skulle vara intressant att veta vilken psykisk sjukdom han lider av.
Citera
2012-11-08, 20:00
Medlem
https://www.facebook.com/thorbjorn.martinsen.7

Idag har han en åsikt om hur man ska göra om man blir stalkad av nån ????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in