• 1
  • 2
2012-10-16, 16:47
Medlem
Någon som vet vem personen ifråga är? Måste ju va totalt hjärndöd som "kidnappar" sin lärare för två poäng?

Länk till artikeln finns här :

http://ttela.se/start/vanersborg/1.1...-larare-fangen
Citat:
Vänersborg
Eleven krävde fler poäng på ett prov och hotade och stängde in sig med läraren i flera timmar.

– Jag vet inte om jag någonsin kan återvända till läraryrket efter det här, säger läraren.

Eleven går fortfarande kvar i skolan utan åtgärd från skolledningen.

Citat ur artikeln inlagt /Mod
Senast redigerad av KiaW 2012-10-16 kl. 22:20.
Citera
2012-10-16, 16:56
Medlem
Presentpappers avatar
Visst har man varit frustrerad när man missat med bara några ynka poäng på prov, men detta är väl kanske lite att ta i.

Undrar hur "det ryska sättet" skulle se ut.
Citera
2012-10-16, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Visst har man varit frustrerad när man missat med bara några ynka poäng på prov, men detta är väl kanske lite att ta i.

Undrar hur "det ryska sättet" skulle se ut.

Haha eller hur! Skulle va sjukt intressant att veta hur det ryska sättet går till, skulle chansa att det är en form av rysk roluette . Men personen ifråga måste ju va störd som ens har orken att hålla kvar sin lärare i salen i flera timmar hahah
Citera
2012-10-16, 17:54
Medlem
supraas avatar
Inte undra på att Ivan förlora kallakriget. Om balten skulle lagt lika många timmar till att plugga som han höll kvar läraren skulle provet varit godkänt.
Citera
2012-10-16, 18:05
Medlem
Jag vet inte än vem eleven är men jag vet vem läraren är, och snällare man får man leta efter. Vänlig, hjälpsam och jag kan tänka mig att han tagit åt sig väldigt mycket av detta.

Framför allt är det kritik mot ledningen som ska framföras: de har inte följt de regler som finns, de har velat sopa allt under mattan.

Både elever och lärare är förbannade över vad som har hänt, vissa lärare har mumlat om att sluta direkt eller ställa till de så de får sparken.

Elever har funderat på att skolka tills eleven stängs av - som han tydligen ska göra enligt reglerna...

Nej, reglerna har alltså inte följts utan ledningen har velat tysta ner detta direkt. De har inte ens lyssnat på lärarens historia först, utan tog direkt in eleven i rummet - och tog också ställning direkt, då de tyckte att eleven verkade lugn.

Ja, psykopater är som vi vet bra på att manipulera omgivningen och dessa tanter som är ledning är mer än lovligt enkla att lura, tror jag.

Fy fan, blir så ARG!!
Citera
2012-10-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cambaza
Jag vet inte än vem eleven är men jag vet vem läraren är, och snällare man får man leta efter. Vänlig, hjälpsam och jag kan tänka mig att han tagit åt sig väldigt mycket av detta.

Framför allt är det kritik mot ledningen som ska framföras: de har inte följt de regler som finns, de har velat sopa allt under mattan.

Både elever och lärare är förbannade över vad som har hänt, vissa lärare har mumlat om att sluta direkt eller ställa till de så de får sparken.

Elever har funderat på att skolka tills eleven stängs av - som han tydligen ska göra enligt reglerna...

Nej, reglerna har alltså inte följts utan ledningen har velat tysta ner detta direkt. De har inte ens lyssnat på lärarens historia först, utan tog direkt in eleven i rummet - och tog också ställning direkt, då de tyckte att eleven verkade lugn.

Ja, psykopater är som vi vet bra på att manipulera omgivningen och dessa tanter som är ledning är mer än lovligt enkla att lura, tror jag.

Fy fan, blir så ARG!!

Vem är läraren då? För jag misstänker själv vem det kan vara när du säger han är snäll. Har mina tankar att det kan vara P***. Stämmer detta? Du kan gärna pma om du inte vill skriva ut i tråden.
Citera
2012-10-16, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Vem är läraren då? För jag misstänker själv vem det kan vara när du säger han är snäll. Har mina tankar att det kan vara P***. Stämmer detta? Du kan gärna pma om du inte vill skriva ut i tråden.

Japp, det lär stämma. Tycker dock inte vi ska skriva hans namn, för det är ju inte han som ska ha skit.
Citera
2012-10-16, 20:35
Medlem
Turrdurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell

Kan bekräfta att det handlar om P.T***o. Mycket trevlig karl.
Arbetade tidigare som ekonom på Saab.

Vad jag har hört så beror Wennerdahls passivitet på att hon tidigare idkat sällskap med flera elever och är rädd att detta kommer ut ifall hon trampar någon på tårna. Det är ordet som går, och sägs vara anledningen till att eleven är kvar
Citera
2012-10-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turrdur
Kan bekräfta att det handlar om P.T***o. Mycket trevlig karl.
Arbetade tidigare som ekonom på Saab.

Vad jag har hört så beror Wennerdahls passivitet på att hon tidigare idkat sällskap med flera elever och är rädd att detta kommer ut ifall hon trampar någon på tårna. Det är ordet som går, och sägs vara anledningen till att eleven är kvar

WHAT THE FUCK?! Menar du sällskap som i sexuellt umgänge?! Ahhh, jag tror jag DÖÖÖÖÖR!

Fuck fuck fuck. Det vore ju bara för mycket. Mer än vanlig inkompetens, som jag trodde det var.

Ja, P är en mycket trevlig lärare och jag hoppas verkligen folk vågar stå upp för honom. Har hört mycket snack i korridorerna i dag och vet att både elever och lärarkollegor gillar honom.
Citera
2012-10-16, 20:45
Medlem
FetFulElaks avatar
SFI-elev kan man misstänka? Och SFI-bomus som hägrar?
Citera
2012-10-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cambaza
WHAT THE FUCK?! Menar du sällskap som i sexuellt umgänge?! Ahhh, jag tror jag DÖÖÖÖÖR!

Fuck fuck fuck. Det vore ju bara för mycket. Mer än vanlig inkompetens, som jag trodde det var.

Ja, P är en mycket trevlig lärare och jag hoppas verkligen folk vågar stå upp för honom. Har hört mycket snack i korridorerna i dag och vet att både elever och lärarkollegor gillar honom.

Hahah tror det dock va ett aningen ironiskt påstående från undertecknad person. Själv håller jag med dig om att P är en fruktansvärt trevlig,kompetent lärare. Är en självklarhet att man står upp för P. Han är ju så snäll att han inte skulle göra en fluga förnär, därav idioten antagligen lyckades hålla honom instängd i flera timmar.
Citera
2012-10-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
SFI-elev kan man misstänka? Och SFI-bomus som hägrar?

Tror den teroin faller. För SFI-elever läser väl inte andra ämnen förutom svenska? För läraren ifråga tror jag bara har matte och samhällskunskap den undervisar i . Kan dock ha fel i båda mina påståenden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in