Citat:
Ursprungligen postat av cambaza
Nu ska man inte lyssna på rykten, men den grupp jag gick förbi idag trodde att de visste vem det var - och de snackade om en kille i deras grupp. Dvs en svenskfödd då.
Vem var det då? Dela med dig! Eller skriv namnet i ett pm så kan jag lägga upp det om du inte vill.
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Eftersom det inte har brukats något fysiskt våld, eller direkt hot så är det väl knappast fråga om kidnappning.
Citat ur tidningen:
Det som sedan händer är att eleven ställer sig framför dörren och hindrar Erik att gå ut.
– Jag stod så pass nära att jag kunde känna hans andedräkt. Vi stod så en stund, jag vet inte hur länge men jag frågar i alla fall om jag är kidnappad? Nej, svarar han men du kommer inte härifrån om jag inte får mina två poäng.
Detta tycker jag åtminstone är olaga frihetsberövande.
Sen även detta kan väl klassas som hot.
När vi kommer in på mitt kontor så upprepar han att jag inte får gå förrän han får sina poäng. När jag säger att vi kan fortsätta diskussionen nästa morgon så svarar han att om jag inte rättar proven så han blir nöjd i framtiden, och eftersom han inte litar på rektorn och massmedia, så kommer han lösa det på "det ryska sättet" och han är beredd att sitta fem år på Kumla för det.
Sen om man skall klassa det som kidnappning eller olaga frihetsberövande är väl en smaksak. Antagligen olaga frihetsberövande.