• 1
  • 2
2012-10-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
SFI-elev kan man misstänka? Och SFI-bomus som hägrar?

Nepp. det tror jag inte det är. Jag vet inte säkert men tror inte P jobbar med SFI...utan med vanlig Komvux.
Tror det handlar om en kille i 20-års åldern eller nåt, som sett för många gangsterfilmer ELLER har psykopatdrag. :P
Citera
2012-10-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Tror den teroin faller. För SFI-elever läser väl inte andra ämnen förutom svenska? För läraren ifråga tror jag bara har matte och samhällskunskap den undervisar i . Kan dock ha fel i båda mina påståenden.

Nu ska man inte lyssna på rykten, men den grupp jag gick förbi idag trodde att de visste vem det var - och de snackade om en kille i deras grupp. Dvs en svenskfödd då.
Citera
2012-10-16, 20:56
Medlem
Eftersom det inte har brukats något fysiskt våld, eller direkt hot så är det väl knappast fråga om kidnappning.
Citera
2012-10-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Eftersom det inte har brukats något fysiskt våld, eller direkt hot så är det väl knappast fråga om kidnappning.

Hot var det. Hot om våld och att se till att läraren inte kom därifrån, plus att eleven var beredd att sitta i fängelset för det han skulle göra.

Jag skulle kanske inte använda ordet kidnappning själv, men hot var det definitivt.
Citera
2012-10-16, 21:03
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:

Olaga frihetsberövande är nog en bra beskrivning av vad det handlade om.
Citera
2012-10-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cambaza
Nu ska man inte lyssna på rykten, men den grupp jag gick förbi idag trodde att de visste vem det var - och de snackade om en kille i deras grupp. Dvs en svenskfödd då.

Vem var det då? Dela med dig! Eller skriv namnet i ett pm så kan jag lägga upp det om du inte vill.

Citat:

Citat ur tidningen:

Det som sedan händer är att eleven ställer sig framför dörren och hindrar Erik att gå ut.

– Jag stod så pass nära att jag kunde känna hans andedräkt. Vi stod så en stund, jag vet inte hur länge men jag frågar i alla fall om jag är kidnappad? Nej, svarar han men du kommer inte härifrån om jag inte får mina två poäng.

Detta tycker jag åtminstone är olaga frihetsberövande.

Sen även detta kan väl klassas som hot.

När vi kommer in på mitt kontor så upprepar han att jag inte får gå förrän han får sina poäng. När jag säger att vi kan fortsätta diskussionen nästa morgon så svarar han att om jag inte rättar proven så han blir nöjd i framtiden, och eftersom han inte litar på rektorn och massmedia, så kommer han lösa det på "det ryska sättet" och han är beredd att sitta fem år på Kumla för det.

Sen om man skall klassa det som kidnappning eller olaga frihetsberövande är väl en smaksak. Antagligen olaga frihetsberövande.
Citera
2012-10-16, 22:02
Medlem
Citat:
Vem var det då? Dela med dig! Eller skriv namnet i ett pm så kan jag lägga upp det om du inte vill.

Nejnej, de sa inget namn men eftersom de var vanliga komvux-studenter så vet jag att det inte är en invandrare.

Så fort jag vet något så kan jag PMa dig.
Citera
2012-10-16, 22:26
Medlem
Citat:
Nejnej, de sa inget namn men eftersom de var vanliga komvux-studenter så vet jag att det inte är en invandrare.

Så fort jag vet något så kan jag PMa dig.

Gör det! =)
Citera
2012-10-18, 17:13
Medlem
Det stör mig jävligt mycket att eleven inte blivit avstängd och läraren går hemma och är knäckt. Ledningen verkar vilja sopa allt under mattan.

Kanske dags för en protest på skolan? Man borde skriva ut lappar och göra en namninsamling för att lämna till rektorn.

Någon som hört om vem eleven är? Det känns för jävligt att alla vet vem läraren är men inte vem aset som gjort detta är.
Citera
2012-10-18, 20:34
Medlem
Citat:
Det stör mig jävligt mycket att eleven inte blivit avstängd och läraren går hemma och är knäckt. Ledningen verkar vilja sopa allt under mattan.

Kanske dags för en protest på skolan? Man borde skriva ut lappar och göra en namninsamling för att lämna till rektorn.

Någon som hört om vem eleven är? Det känns för jävligt att alla vet vem läraren är men inte vem aset som gjort detta är.

Kan hålla med dig om att en protest så eleven får lämna skolan kan vara på sin plats. Finns ingen anledning att bete sig på sånt vis mot en sjukt snäll lärare. Om inte protest så någon form av ställningstagande.
Citera
2012-10-19, 18:26
Medlem
Citat:
Kan hålla med dig om att en protest så eleven får lämna skolan kan vara på sin plats. Finns ingen anledning att bete sig på sånt vis mot en sjukt snäll lärare. Om inte protest så någon form av ställningstagande.

Ska man skriva någon namninsamlingslista eller nåt? Man ska inte nämna lärarens namn men jag tycker man ska visa skolan att sånt här beteende inte ska accepteras.
Citera
2012-10-19, 20:39
Medlem
moviesnaptheaters avatar
Citat:
– Jag stod så pass nära att jag kunde känna hans andedräkt. Vi stod så en stund, jag vet inte hur länge men jag frågar i alla fall om jag är kidnappad? Nej, svarar han men du kommer inte härifrån om jag inte får mina två poäng.

Hånglade dom? Den där texten känns som tagen direkt ur en porrnovell.

Lärare idag har inga rättigheter eller någon som står upp för dom verkar det som. Inte ens deras riksförbund verkar kunna åstadkomma särskilt mkt längre med tanke på senaste löneförhandlingarna. Men det är väl dit han ska vända sig isåfall förutom polisen då men det är ju en annan fråga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in