2013-04-19, 13:16
Medlem
NaughtyNurses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigrun
Finns det ens så mycket gatuhundar i Sverige eller hade hon tänkt dra utomlands?

Från bloggen:
Citat:
Något jag gärna skulle vilja göra som jag har drömt om sen jag var liten! Nämligen att åka utomlands och hjälpa att rädda gatuhundar till ett bättre liv.

Så ja, hon funderar på utlandet.
Citera
2013-04-19, 13:17
Medlem
Utomlands. Så förmodligen typ Spanien eller Rumänien.
Jag tvivlar dock på att hon verkligen kommer göra det. Det är alldeles för mycket slit, jobb & pengar som går i sjön för att hon i längden ska orka tror jag.
Dock är den svenska omplaceringsorganisationen igång fortfarande.
Citera
2013-04-19, 14:00
Hon gnällde ju över att hon kände sig som en slav när hon praktiserade.
Hon lär väl inte kunna tjäna pengar på att hjälpa gatuhundar.
Citera
2013-04-19, 14:14
Medlem
Undrar för övrigt när Nichole ska sluta bröla om att det är hon som står som ägare på Ville i Jordbruksverkets register. Det är nämligen inte alls juridiskt bindande. Låt oss säga att x (en påhittad liten jävel) har 2 blandrashundar. X står som reggad ägare på JBV, men det räcker inte som bevis för att hundarna verkligen är x under en juridisk konflikt. Så varför envisas hon med att påstå det?
SKKs ägarregister däremot är juridiskt bindande men eftersom att Ville är en blandras är han inte reggad i SKK & då kan Nichole omöjligt stå som ägare där - då han "inte finns" för SKK. Man blir ju skogstokig på allt hon säger.

& på tal om gatuhundar - det ÄR dyrt. De enda som kan tjäna på det är typ fattiga spanjorer/rumäner som har valpfabriker & de tjänar ju så att de kan köpa en limpa. Ungefär. Ni förstår vad jag menar.
Man går minus. Det är konstanta veterinärbesök, resor fram & tillbaka från Rumänien, dessutom är det MYCKET viktigt att man är noggrann med våra lagar & gör rätt registreringar m.m. & det har ju Nichole rätt svårt för.
Citera
2013-04-19, 14:51
Medlem
Jag ser på Facebook att Nichole gör reklam för sin omplacerings verksamhet, jag blir lite grinig sådär.

Dock smart att inte annonsera i hennes namn, så ingen vet att det är hon, så länge dom inte sitter på Flashback. :P
Citera
2013-04-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
& på tal om gatuhundar - det ÄR dyrt. De enda som kan tjäna på det är typ fattiga spanjorer/rumäner som har valpfabriker & de tjänar ju så att de kan köpa en limpa. Ungefär. Ni förstår vad jag menar.
Man går minus. Det är konstanta veterinärbesök, resor fram & tillbaka från Rumänien, dessutom är det MYCKET viktigt att man är noggrann med våra lagar & gör rätt registreringar m.m. & det har ju Nichole rätt svårt för.
Nja, oseriösa organisationer kan tjäna på det. Skit i hundarnas levnadsförhållande medan de är på organisationens hundstall i Rumänien (eller liknande), skit i bra mat och ordentliga veterinärbesök. Låt gärna hundarna para sig, små söta valpar är lättare att sälja. Dikta gärna ihop en snyfthistoria om varje hund, komplett med bilder på en skitig och eländig hund som får hjärtat att brista hos "djurräddarna".
Muta en veterinär (eller förfalska själv dokumenten) att skriva falska hälso-, vaccinations- och avmaskningsintyg. Kör hit hundarna i lastbilar, packade som sillar och med tejpade nosar så att de inte biter varandra. Om lastbilen stoppas i tullen så visa de falska dokumenten. Överlåt till de nya ägarna att registrera hunden i Sverige.Betala inte skatt, hävda att det rör sig om adoptioner där avgiften täcker vad hunden kostat i mat, personal, veterinär etc och inte försäljning (som är skattepliktigt). Skrämmande många organisationer som gör så, så visst skulle lilla N kunna göra det också bara hon skaffar rätt kontakter. Exempelvis en tik som skulle vara kastrerad av organisationen (vilket ägaren fick betala för), när hunden kom till sin nya ägare i Sverige visade det sig att den var högdräktig..
Citera
2013-04-19, 16:29
Medlem
vafan ÄR DET FÖR INLÄGG HON SKRIVER? sämsta jävla bloggaren genom tiderna..
http://finest.se/userBlog/entry.php?...3&beid=2412869

Skriver ngt för att fylla ut bloggen lite, come on!!
Citera
2013-04-19, 17:20
Medlem
Det är juh detta som är så roligt/tradikomiskt med N, trams som detta om bantning varje normal människa har hört läst om detta till leda. N tror säkerligen att hon gjort en journalistisk bragd på bloggen. Hon ser ut och beter sig som en seriefigur, är det någon som tecknar så har ni en underbart upplägg serverat, hennes "filosofiska resonemang" utseende och leverne skulle bli ett fullkomligt underbart album.
Citera
2013-04-19, 17:34
Medlem
kukspotts avatar
Det jag stör mig mest på är att hon ser ut som en mullig människa som bara har pressats ihop till en pinne, med flabbiga ben och armar som man ser på vissa bilder.
Om ni förstår hur jag tänker.

Dessutom är hennes "jag äter bara en nuttybar till middag" diet ännu värre än typ fruktdieten som hon skrev.

Eller så är hon en pommes frites-människa, hon verkar inte äta bara nyttigt heller.
http://www.aftonbladet.se/halsa/dinv...cle12293962.ab

Edit: Kanske inte mullig då, men slapp.
Senast redigerad av kukspott 2013-04-19 kl. 17:37.
Citera
2013-04-19, 18:12
Medlem
Härligt. Jag slapp outa mig själv, nu jäklar har de satts fart på Ns reklam på FB om hennes omplaceringsverksamhet. Nu blev jag glad. :]
Citera
2013-04-19, 19:08
Medlem
Korsbarspajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukspott
"Jag tycker att du är en äcklig människa som inte ska få ha barn eller hund, du borde inte få vistas ute ICH absolut inte på internet . Tycket synd om alla i din omgivning och om jag hade känt dig hade jag lappat till dig för längesen . Skäms på dig !"

Nichole :Gud nån här som borde gå på en svenska lektion tror jag;D

Svenska lektion...

Jag såg det jag också, haha! Det märks ju tydligt att den som skrivit innan bara har gjort slarvfel som tex "ICH" och "tycket". Men nej.. Nichole har nog rätt. Hon kanske ska satsa på att bli lärare i stället?
Citera
2013-04-19, 19:21
Medlem
Mslitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilyndra
Härligt. Jag slapp outa mig själv, nu jäklar har de satts fart på Ns reklam på FB om hennes omplaceringsverksamhet. Nu blev jag glad. :]

Såg det också nu men det e lite intressant att så många redan vet om denna oseriösa orginisation och N själv. Glädjer mig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in