Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Hej Flashback,
Har precis slutat röka och snusa och även dragit ner REJÄLT på mitt tidigare (på tok för höga) alkoholintag.
I samband med detta har jag noterat att jag är konstant och oändligt törstig. Jag dricker ovanligt mycket och vaknar även mitt i natten av att jag behöver gå upp och pissa. Dricker säkert runt 3-4 liter per dag även om jag försöker ta små klunkar, munnen torkar liksom igen.
Alla internetsökningar jag gjort hittills leder mig till att göra ett diabetestest, vilket jag självklart kan göra. Känns dom som diabetes inte bara uppstår helt plötsligt såhär utan faktiskt kommer mer och mer i perioder, men kan såklart ha fel.
Vad tror ni? Får man ökad törst om man snabbt bara bryter från högt nikotin och alkoholintag till noll och ingenting? Vågar inte helt förlita mig på Dr. Google då jag har bristande kunskap inom ämnet.
Alla råd är välkomna - stort tack på förhand!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Polydipsi
" Det förekommer också vid förändringar i
vätskebalansen och saltbalansen, hypokalemi, minskad blodvolym, och som biverkning av läkemedel eller vätskedrivande medel."
Kan även vara som sagt symptom på diabetes. Föreslår det Bellossom säger, kolla upp det snarast.
Better be safe then sorry right?