2007-08-24, 19:43
Medlem
herons avatar
Om du inte har det lär du få det ganska snart.
Citera
2007-08-24, 19:46
Medlem
dahfinns avatar
låter friskt..
Citera
2007-08-24, 20:13
Medlem
Dan-Banans avatar
Du har aldrig tänkt att fråga en läkare? Hursomhelst, även om du inte har diabetes så ligger du i riskzonen för andra mysiga sjukdomar. Med tanke på din kost så kommer du förmodligen åka på näringsbrist eller liknande också.

Nog för att jag personligen tror att du är ett forumtroll, med tanke på hur ditt inlägg är utformat, men jag ska inte sänka mig till den nivån.
Citera
2007-08-24, 20:15
Medlem
Treks avatar
Drabbas man av diabetes brukar man känna sig illamående, samtidigt som man har en otrolig törst. Man kan dricka en liter vatten för att 10 minuter senare vara väldigt törstig.

Känner du igen dig i detta?
Citera
2007-08-24, 22:46
Medlem
bernankes avatar
I say troll/oseriös. 2 kilo godis om dagen och två liter coke..? Låter orimligt. Att du skulle vara 150cm lång låter inte heller särskilt troligt, framförallt med tanke på vikten.
Citera
2007-08-24, 23:27
Medlem
trooploopers avatar
Jag tror inte en sekund på att du väger 120 kg om du är 150 cm lång. Om det är sant behäver du gå till läkaren genast, oavsett om du har diabetes eller inte.
Citera
2007-08-25, 08:49
Medlem
På apoteket finns det tester att köpa. Det finns ketonstickor som du kissar på, de visar om du har haft ketoner eller högt blodsocker senaste tiden. Men du får inte ha druckit mycket c-vitamin eller dryck med hög syra-halt. Då kan det visa fel.
Men precis som inläggen ovan föreslår jag att du går till en läkare så fort som möjligt om du talar sanning!
Citera
2007-08-25, 12:35
Bannlyst
troll!

din längd och vikt ger ett BMI på 53! vilket väl är i klass med Bantar-Björn.

Sen att du inte äter mat heller...varför gör du inte det?

kasta tråden.
Citera
2007-08-25, 16:15
Medlem
TheFarSidees avatar
Hoppas fan att du är ett troll/skämtar för annars är du en patetisk ursäkt till människa...
Citera
2007-10-06, 00:04
Medlem
Rugges avatar
Diabetes + Alkohol

Hej Flashback.

Jag fick diagonsen diabetes typ1 (barn / undgdoms diabetes) för nån månad sedan. Nu har jag en liten fråga angående att dricka med det. Jag har läst lite om det och sett att man ska äta ngt innan man dricker. Men om man t.ex. äter något ca klockan 5-6 och tar sitt insulin då, Ska man ta något extra insulin till drickat om man ska dricka kring 9tiden? Sedan sa min doktor till mig att man skulle ta sig något att äta innan man gick och la sig på natten t.ex. ett skråvmål för att miska risken för en känning under natten. Jag skulle uppskatta om någon med diabetes typ1 förklarade hur han/hon gör när han/hon ska ut och festa/dricka.
Citera
2007-10-06, 11:53
Medlem
Nedomanskys avatar
Vet bara att alkohol sänker blodsockernivån rejält o att det är OK att använda söta drycker som groggvirke. Var försiktig med insulinet o ät rejält innan du lägger dig. Var försiktig!
Citera
2007-10-06, 18:55
Medlem
Morgan le Fays avatar
Jag tar fotast mer insulin när jag dricker, men det beror på vad jag dricker också. Har bara hänt nån enstaka gång att jag fått känningar pga alkohol, oftast blir bs väldigt högt istället eftersom öl/cider/söta drinkar är väldigt energirikt.

Du får nog prova dig fram helt enkelt, det är väldigt individuellt hur man reagerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in